یکشنبه 21 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرویز مشرف قصد بازگشت به صحنه سیاسی پاکستان را دارد، رادیو فرانسه

نوشته شاهرخ بهزادی

پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق پاکستان، در لندن طی گفتگویی با بی بی سی سوگند یاد نمود که برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته، به صحنه سیاسی پاکستان باز خواهد گشت. وی قصد تشکیل یک حزب سیاسی جدید رادارد. و میخواهد در انتخابات عمومی آینده پارلمان پاکستان در سال 2013 ، برای کسب کرسی نمایندگی شرکت نماید.

پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق پاکستان، در لندن طی گفتگویی با بی بی سی سوگند یاد نمود که برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته، به صحنه سیاسی پاکستان باز خواهد گشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این جنرال بازنشسته 67 ساله از محل تبعیدش در انگلستان تأیید نمود که قصد تشکیل یک حزب سیاسی جدید رادارد. وی گفت که قصد دارد تا در انتخابات عمومی آینده پارلمان این کشور که در سال 2013 برگزار میشود، برای کسب کرسی نمایندگی شرکت نماید.

وی گفت که از تعقیب قضایی احتمالی هراسی نداشته و راه دیگری بجز این ندارد که سعی نماید تا پاکستان را از این شرایط تاریک و اسف بار خارج نماید.

وی همچنین گفت که تشکیل یک حزب جدید میتواند در زمان موعد موجب پیدایش یک فرهنگ سیاسی نوین در کشور گردیده و زمینه های واقعی توسعه دموکراتیک را درپاکستان فراهم آورد.

وی همچنین اعلام داشت که هنوز تصمیم نگرفته است که در آینده مسئولیت رئیس جمهوری یا مسئولیت دیگری را در پاکستان بعهده بگیرد، اما تأکید نمود که در وهله نخست اولویت وی پیروزی در انتخابات آینده پارلمان پاکستان خواهد بود. وی افزوده است که در این شرایط تاریک پاکستان، باید روشنایی و آلترنانیو سیاسی جدید را به مردم پاکستان نشان داده و اعتماد از دست رفته را به آنان بازگرداند.

یاد آور میشویم که پرویز مشرف رئیس ستاد سابق ارتش پاکستان در سال 1999 با انجام کودتایی بدون خونریزی، نواز شریف نخست وزیر قانونی این کشور را سرنگون نمود و در سال 2001 رئیس جمهوری پاکستان شد. وی، پس از هفت سال که در رأس قدرت بود، در سال 2008 ناچار به استعفا از مقام خود شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016