سه شنبه 30 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موشک فاتح ۱۱۰ تحويل سپاه پاسداران شد، ايرنا

تهران - در آستانه هفته دفاع مقدس ، با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح و سردار حاجی زاده فرمانده نيروی هوافضای سپاه و سردار فدوی فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نخستين محموله نسل سوم موشک فاتح ۱۱۰ رسما به نيروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحويل داده شد.


به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از اداره کل تبليغات دفاعی وزارت دفاع، سردار وحيدی در مراسم تحويل دهی اين موشکها گفت: همانگونه که در روز صنعت دفاعی و بهنگام آزمايش موفقيت آميز نسل سوم موشک فاتح ۱۱۰ اعلام کرديم، نخستين محموله نسل سوم موشک فاتح ۱۱۰ در ايام هفته دفاع مقدس به نيروی هوافضای سپاه تحويل خواهد شد، امروز شاهد تحويل اين موشکها هستيم.
وزير دفاع با بيان اينکه طراحی،ساخت و توليد انبوه موشک فاتح ۱۱۰ نشان ديگری از نبوغ ، خلاقيت متخصصان وزارت دفاع و بالندگی و شکوفايی صنايع هوافضای وزارت دفاع است گفت: اين دستاوردهای درخشان حاصل تجارب ارزشمندی است که در طول هشت سال حماسه دفاع مقدس به دست آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار وحيدی افزود: با بکارگيری اين موشکها، توان و تحرک عملياتی يگان موشکی نيروی هوافضای سپاه پاسداران به نحو چشمگيری افزايش خواهد يافت.
وزير دفاع، هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای بازخوانی ارزشهای گرانسنگی دانست که رزمندگان، جانبازان و شهيدان بزرگواری همچون همت‌ها، باکری‌ها، ستاری‌ها، صيادها، نامجوها، فکوری‌ها، بابايی‌ها، متوسليان‌ها، زين‌الدين‌ها، خرازی‌ها و صدها شهيد فرزانه و انسانهای مجاهد و فرهيخته را در دامن خود تربيت کرد، تا با خون و خرد و دفاع و دانش خود ايران اسلامی را از گذرگاههای سخت و صعب عبور دهند و نام ايران را در جهان پرآوازه و پرچم پرافتخار ايران را در قله های افتخار و سربلندی به اهتزاز درآورند.
سردار وحيدی در ادامه گفت: وزارت دفاع که نخبگان دوران انقلاب ،دفاع مقدس و جوانان مستعد و پرشور درآن جمع هستند با تاسی به ارزشهای ناب دفاع مقدس و الهام از ارواح طيبه امام شهيدان و شهيدان انقلاب اسلامی، مصمم است که با همت مضاعف و کار مضاعف ضمن تحقق وصايای الهی و دوران ساز امام راحل عظيم الشان ، تدابير حکيمانه فرمانده معظم کل قوا و برنامه‌های دولت خدمتگزار در بخش دفاع، قله‌های جديدتر و بلند تری از علم و فناوری دفاعی را فتح کرده، قدرت بازدارندگی و توان دفاعی و اقتدار ايران اسلامی را بيش از اين ارتقاء بخشد.
سردار وحيدی با گراميداشت سی امين سالگرد هفته دفاع مقدس تصريح کرد: ملت بزرگ، حماسه آفرين و تمدن ساز ايران در طول هشت سال دفاع مقدس نشان داد که با تهديد ، تحريم و حتی تحميل جنگ طولانی لحظه‌ای از اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دست نخواهند کشيد، بلکه آزموده تر، آبديده تر و مصمم تر از گذشته برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به مجاهدت ، تلاش و ايثار خود ادامه خواهند داد.
سردار وحيدی در پايان اعلام کرد: انشاءالله در آينده نزديک نسل بعدی موشک فاتح ۱۱۰ نيز آزمايش خواهد شد.
گفتنی است افزايش در اصابت به هدف ، کاهش هزينه زمان مورد نياز برای استقرار و پرتاب و سهولت نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوايی از ويژگی های نسل سوم موشک فاتح ۱۱۰ می‌باشد.
اين در حالی است که موشک تاکتيکی و مدرن سوخت جامد مرکب زمين به زمين نسل سوم فاتح ۱۱۰ نيز با قابليت انهدام اهداف دشمن با دقت بسيار بالا و بهره گيری از پيشرفته ترين علوم و فناوری های دفاعی در سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی ،ساخت و به توليد انبوه رسيده است.
طراحی اين موشک منطبق با دانش روز دنيا با بهره گيری از فناوری های پيشرفته هدايت ،کنترل ، ناوبری ، آيروديناميک و الکترونيک بوده و با قابليت هدايت در طول مسير تا نقطه هدف قادر است با دقت بالا ، پايگاه های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.
گفتنی است از ديگر ويژگی های اين موشک، مقابله با سيستم های پدافندی و موشکی دشمن به واسطه سرعت مافوق صوت و مانور پذيری بالای آن می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016