سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی: دلايل تاخير در راه‌اندازی نيروگاه بوشهر، زمان اتصال به شبکه توليد برق، مهر

رئيس سازمان انرژی هسته‌ای با تاکيد بر اينکه روند راه‌اندازی نيروگاه هسته‌ای بوشهر به خوبی پيش می‌رود گفت: فرآيند راه‌اندازی نيروگاه بوشهر به دليل نشت راکتور به مدت يک هفته به تاخير افتاد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر صالحی امروز سه شنبه در حاشيه چهارمين همايش نخبگان جوان در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اينکه روند راه‌اندازی نيروگاه هسته‌ای بوشهر به خوبی پيش می‌رود افزود: فرآيند راه‌اندازی اين نيروگاه به دليل نشت راکتور به مدت يک هفته به تاخير افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی علت اين نشتی را نشت مخزن در استخر جنب راکتور دانست و گفت: قبل از نقل و انتقال راکتورها به اين استخر، قلب راکتور با اسيد شستشو و پس از آن با آب پر می ‌شود تا اگر نقصی باشد برطرف شود. پس از اين مرحله سوخت‌های مجازی را وقتی که پر از آب می‌شود جابجا می‌کنيم تا به اين وسيله ماشين سوختگذاری تست شود. در طی اجرای اين فرآيند متوجه شديم که در استخر جنب قلب راکتور نشتی وجود دارد و از آنجا که ايمنی بر راه‌اندازی سريع نيروگاه اولويت دارد اقدام به رفع نقص در اين استخر کرديم.

رئيس سازمان انرژی اتمی با تاکيد بر اينکه اين نقص سبب به تاخير انداختن پروژه شده است ابراز اميدواری کرد که تا آذر ماه نيروگاه هسته‌ای بوشهر راه‌اندازی شود.

صالحی همچنين با تاکيد بر اين که در سال جاری کل سوخت به قلب راکتور منتقل می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرآيند راه اندازی اين نيروگاه به خوبی پيش می‌رود که اميدواريم تا آخر آذر ماه و يا زودتر شاهد وصل شدن اين نيروگاه به شبکه سراسری توليد برق باشيم.

رئيس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اين نيروگاه تا بهار سال آينده به توان اسمی خود خواهد رسيد.

وی با تاکيد بر اينکه تاريخهای اعلام شده تقريبی هستند يادآور شد: در فاز اول راه‌اندازی نيروگاه ۴۰ درصد توان اسمی برق توليد می‌شود و از آنجا که توليد برق از نيروگاههای هسته‌ای به صورت پلکانی انجام می‌شود تا بهار سال آينده توان اسمی آن به قدرت واقعی خود می‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016