پنجشنبه 15 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: حدود ۱۰ کشور خواستار فرستادن دانشجو به دانشگاه نيروی انتظامی ايران هستند، ايسنا

نيروی انتظامی بايد به روز باشد زيرا مطالبات مردم به روز است و ما نمی توانيم با خطا و هزينه برخورد کنيم و در روش های اول بايد تمام زمينه ها را ارزيابی کنيم و پس از اجرا نيز اگر اعتراضی ديده شد نقص ها را برطرف کنيم.


ايلنا: فرمانده نيروی انتظامی کشورگفت :امروزه نزديک به ۱۰ کشور در جهان خواستار فرستادن دانشجو و مربی به دانشگاه نيروی انتظامی ايران هستند
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدی مقدم امروز در گردهمايی نخبگان دانشگاهی با اشاره به اينکه نيروی انتظامی افتخار دارد جزو سازمان‌های پيشرو در تنظيم سند چشم انداز خود باشد گفت‌: نوسازی و حسابرسی نيز در سند چشم انداز بايد انجام شود که در نيروی انتظامی در پايان برنامه چهارم صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: طبيعتا انسان در ابتدای راه نمی‌تواند از پايان راه مطلع باشد و بايد به مرور به نوسازی بپردازد.
او با اشاره به اينکه در بخشی از سازمان‌ها سند چشم انداز سندی جهت ويترين در سخنرانی‌ها است گفت: اما در نيروی انتظامی اين سند قابل تحقق است اما اجرای آن کار دشواری است و ما پايبندی لازم را برای اجرای آن داريم.
احمدی مقدم با اشاره به اينکه جايگاه نيروی انتظامی در سند چشم انداز الگويی برای کشورهای اسلامی است گفت: ما دنيا را هدف قرار نداديم اما می‌خواهيم مبنای الهام بخشی باشيم زيرا کشوری که وارد‌کننده است نمی‌تواند صادرکننده باشد و به کشور واسطه تبديل می‌شود.
برای ايجاد امنيت و نظم بايد عوامل مخل نظم و امنيت را پيش‌بينی کنيم
فرمانده نيروی انتظامی کشور افزود: مهمترين وابستگی در دنيای امروز وابستگی علمی است و مهمترين عامل قدرت دانش است و تسلط و قدرت دانش سرمنشا علم است.
او افزود: اگر بتوانيم هر روز رفتار خود نقد کنيم می‌توان گفت ما سازمان يادگيرنده ايم؛ دنيا دنيای بسيار متحولی است و نمی‌شود همين طور از کنار تحولات گذشت اين سرعت زياد بسيار گيج‌کننده است و بايد برای ايجاد امنيت و نظم عوامل مخل نظم و امنيت را پيش‌بينی کنيم در غير اين صورت زمان کافی برای پاسخگويی به نياز جامعه نخواهيم داشت.
احمدی مقدم افزود: بايد آينده پژوهشی کنيم و در مقابل تحولات جامع بشری منفعل باشيم و نبايد ناامنی را صرفا ناامنی ببينيم و به زير ساخت‌های تربيتی بی‌توجه باشيم.
او با اشاره به اينکه ناجا سازمان معلولگرايی بوده است گفت: ما بايد از معلول گرايی صرف باز گرديم و به ريشه‌ها دقت کنيم.
نيروی انتظامی نمی‌تواند نسبت به اقدامات ساير سازمان‌ها بی‌تفاوت باشد.
او افزود: امروز خانواده و مدرسه نقش اول را ندارند و بسياری از مراجع تغيير يافته‌اند و يا جامعه تغيير يافته است.
دانش بايد از ويترين به سطح عملی ارتقا پيدا کند
اين مقام مسئول در نيروی انتظامی افزود: بايد گفت: عليرغم دستاوردهای علمی و تکنولوژی امنيت در دنيا روند نزولی داشته است؛ دانش بايد از ويترين به سطح عملی ارتقا پيدا کند ما نقشه های علمی نيروی انتظامی هم ترسيم کرده ايم امروز در بيشترين پژوهش ها در بخش آينده نگری و ورزشکنی دانش فعاليت می کنيم و می توانيم ادعا کنيم در بخش پژوهشی همه کادر نيروی انتظامی بومی هستند.
او با اشاره به بحث امنيت گفت: در بخش امنيت و نظارت امنيتی بقيه کشورها هم خيلی خوب عمل نکردند و اين از نتيجه ای که در کشورها مشاهد می شود مشخص است.
او افزود: نظريه های امنيتی در ديگر کشور ها يکی پس از ديگری با اشکال روبرو شده است و مابايد خود را به شرايط آرمانی برسانيم.
نيروی انتظامی بايد به روز باشد زيرا مطالبات مردم به روز است
فرمانده نيروی انتظامی کشور تاکيد کرد: امروزه نزديک به ۱۰ کشور در جهان خواستار فرستادن دانشجو و مربی به دانشگاه نيروی انتظامی ايران هستند و اين آغاز راه است.
او با اشاره به اينکه مساله اصلی آينده پژوهشی است گفت: ما بايد بتوانيم پيشگيری کنيم که اصلا اتفاقی نيفتد نه اينکه با گشت نگذاريم مجرم به جرم کردن برسد، ما نمی توانيم خود را از تحولات کنار بکشيم؛ نيروی انتظامی بايد به روز باشد زيرا مطالبات مردم به روز است و ما نمی توانيم با خطا و هزينه برخورد کنيم و در روش های اول بايد تمام زمينه ها را ارزيابی کنيم و پس از اجرا نيز اگر اعتراضی ديده شد نقص ها را برطرف کنيم.
احمدی مقدم با تاکيد بر اينکه بايد همه اقدامات مبتنی بر پژوهش باشد گفت: کشف مساله بايد علمی باشد و سيستم مساله يابی را قبل از اينکه منجر به پيامدهای جبران ناپذير شود بايد کشف کرد.
او در پايان با اشاره به اينکه برای تغيير و به روز کردن نيروی انتظامی در سه سال اول به بستری سازی پرداختند گفت: براساس آمار در سال ۸۸ ، ۵۰۰ اتاق فکر در کشور تشکيل شده است ، ۳۲ نشريه علمی انتشار يافته است، ۷۷۲ پست سازمانی ايجاد شده است، ۴۴ توافق همکاری در سال ۸۷ به ۶۶ توافق در سال ۸۸ رسيده است. ۱۳۵۲ همکار هيات علمی در خارج از مجموعه نيروی انتظامی با همکاری به ما پيوسته است ۶۷ طرح در سال ۸۷ به ۲۸۶ طرح در سال ۸۸ رسيده است در تاليف و ترجمه با ۳۰۰ عنوان در سال ۸۸ رشد ۶ برابر داشته ايم و در حمايت از پايان نامه ها با ۵۵۳ عنوان پايان نامه رشد ده برابری داشته ايم و در زمينه ارايه مقاله نيز با ۱۷۴۱ عنوان مقاله رشد ۱۰ برابری داشتيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016