یکشنبه 18 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: امام خامنه‌ای سپهسالار لشکر صاحب‌الزمان هستند، فارس

خبرگزاری فارس: دبير ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نقل قولی از يکی از بزرگان در مورد آيت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: اين عالم بزرگ در خصوص مقام معظم رهبری می‌فرمايد «آيت‌الله خامنه‌ای سپهسالار لشکر مولايمان صاحب الزمان (عج) هستند».

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آيت‌الله احمد جنتی شنبه شب در آيين تجليل از آمران به معروف و ناهيان از منکر فعال اصفهان با اشاره به اينکه به وسيله امر به معروف و نهی از منکر می‌شود بسياری از مشکلات در کشور را حل کرد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر می‌خواهد با بسياری از وطن فروشی‌ها،‌ فتنه‌گران و فتنه برخورد کند.
دبير شورای نگهبان با تاکيد بر اينکه امروز مهم‌ترين امر به معروف ما ولايت فقيه است، تصريح کرد: مهم‌‌ترين منکر امروز ما تضعيف اسلام و ولايت فقيه است،‌ بزرگ‌ترين امر به معروف وحدت است و بزرگ‌ترين منکر اختلاف و تفرقه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه فتنه‌گران با فتنه به دنبال ايجاد تفرقه در کشور بودند، اظهار داشت: در زمان فتنه بسياری از بی‌بصيرتان و آنانی که عقلشان در چشمشان بود مانند جنگ احزاب عمل کردند و فضا مانند آن جنگ شد و آنها همه از مشارکت تا مجاهدين با يکديگر برای اين فتنه و اختلاف افکنی‌ها ائتلاف کردند.
آيت‌الله جنتی با تاکيد بر اينکه سران فتنه در آن زمان هر کسی با آنها در برابر نظام می‌ايستاد را از خود می‌دانستند، تصريح کرد: آنها بسياری از مسائل را نتوانستند بفهمند و نتيجه اين نفهميدنشان فتنه‌ای بود که برپا کردند.
وی با تاکيد بر اينکه مقام معظم رهبری با هدايت الهی و فرزانگی کشور را از فضای فتنه نجات دادند، اظهار داشت: من با تمام وجودم از رهبر فرزانه انقلاب برای مديريت کشور و انقلاب در زمان فتنه تقدير می‌کنم و اين در حاليست که امروز بزرگ‌ترين امر به معروف ما ولايت فقيه است و بزرگ‌ترين منکر ما مخالفت با ولايت فقيه است.
دبير ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به نقل قولی از يکی از بزرگان در خصوص امام خامنه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: اين عالم بزرگ در خصوص مقام معظم رهبری می‌فرمايد «آيت الله خامنه‌ای سپهسالار لشکر مولايمان صاحب‌الزمان (عج) هستند».
وی افزود: مقام معظم رهبری با شجاعت توانستند در دل فتنه‌ای بروند که خيلی‌ها در داخل و خارج دل به آن برای خاتمه کار انقلاب و ولايت فقيه بسته بودند و ايشان با سخنرانی‌ها، بصيرت بخشی‌ها و موضع‌گيری‌های آگاهانه آرام آرام کاری کردند که از آن شرايط عبور کرديم.
آيت‌الله جنتی با تاکيد بر اينکه امروز با مديريت‌های مقام معظم رهبری شعله فتنه فروکش کرده است، تصريح کرد: البته بايد اين را مدنظر داشته باشيم که دشمن بيکار ننشسته و اين در حاليست که نفس‌های الهی اين مرد بزرگ و جانفشانی‌های بچه‌های بسيج و حزب‌اللهی‌ها همه دست به دست هم داد تا مبادا خدشه‌ای به انقلاب وارد شود.
وی اضافه کرد: يکی از معضلات امروز ما وقت‌کشی در قوه قضائيه و خدمترسانی به مردم است و اين در حاليست که برخی‌ها در داخل کشور از خدا نمی‌ترسند اما از افکار عمومی به شدت هراسانند.

*ضعف‌های اخلاقی و‌ رفتاری از کنار زدن قرآن نشأت می‌گيرد
آيت‌الله احمد جنتی با اشاره به اينکه برخی فکر می‌کنند حالا که انقلاب شده بايد زندگی مرفه و آرامی داشته باشند، اظهار داشت: امروز در سطح کشور دچار مشکلات اقتصادی، سياسی و فرهنگی هستيم که بايد سعی شود اين مشکلات برطرف شود.
وی اظهار داشت: بايد مشکلات عمده و اساسی را پيدا کنيم و استعدادهايمان را برای رفع آن مشکلات صرف کنيم و نبايد بگذاريم اين مشکلات در جای خود بمانند چون ممکن است مضاعف شوند.
آيت‌الله جنتی با تاکيد بر اينکه مشکل اصلی، مشکل رابطه انسان با خداست، تصريح کرد: ضعف‌های اخلاقی،‌ رفتاری، فکری و عملی به يک معنا از کنار زدن قرآن نشأت می‌گيرد که اگر اين ضعف‌ها در رابطه با خدا و قرآن برطرف شود به طور حتم ديگر مشکلات نيز برطرف می‌شود.
دبير شورای نگهبان وجود نيروهای صالح در تمام صحنه‌ها را لازم برشمرد و افزود: نيروی صالح نيروی معتقد به خداست و جامعه ما بايد جامعه‌ای باشد که بتواند چنين نيروهايی تربيت کند و اگر اين نيرو‌ها در جامعه ما پرورش يافتند ديگر نمی‌گذارند مشکلات بر ما فشار بياورد.
وی با تاکيد بر اينکه خداوند وعده‌ پيروزی در برابر دشمن را به حاميان خود داده است، تصريح کرد: شما همين تاريخ ۳۰ ساله انقلاب را نگاه کنيد،‌ پيش از انقلاب يک عده جوان مسلمان دست خالی و ضعيف از نظر امکانات به صحنه آمدند و توسط آنان انقلاب اسلامی به پيروزی رسيد و شما در آن زمان می‌بينيد که چه قدرت‌هايی در برابر همين جوانان ايستاده بودند.
دبير ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اينکه دنيا زدگی يکی از مشکلات امروز‌ به شمار می‌رود،‌ اظهار داشت: در زمان انتخابات يک عده می‌گويند ما بايد کرسی‌های مجلس را اشغال کنيم و برای اين هدف هزينه‌های زيادی را از راه‌های گوناگون و بعضی اوقات از راه‌های نامشروع تامين می‌کنند و بعضی از آنان نيز با همين هزينه‌ها قصد خدمت کردن به مردم و نظام را دارند اما اين درست نيست چراکه خدمت کردن از هر راهی مورد رضای خدا نيست.
وی اظهار داشت: عده‌ای از حالا ‌فکرهايی برای ۲ تا ۳ سال آينده برای اشغال برخی کرسی‌ها کرده‌اند.
آيت‌الله جنتی با اشاره به اينکه امروز آن کسانی که در دوران قدرتشان آزادی‌های نامشروعی را به جامعه تحميل کردند، نفرين می‌کنيم، تصريح کرد: از آن زمانی که يک شخص دارای مقام در کشور ما آن حرف‌ها را راجع به حجاب زد، مومنين گفتند خدا او را لعنت کند که چادر را از سر دختران ما برداشت و همان بحث‌ها ادامه پيدا کرد تا امروز کار به اينجا رسيده است.
آيين تجليل از آمران به معروف و ناهيان از منکر فعال اصفهان در جوار مزار مقدس ۷ هزار و ۳۰۰ شهيد انقلاب اسلامی برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016