دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد هاشمی: حزب کارگزاران سازندگی در چارچوب قانون احزاب فعاليت می‌کند، ايسنا

محمد هاشمی تصريح کرد: چنانچه در چارچوب قانون احزاب و کميسيون ماده ۱۰ عمل کنيم، عملکرد حزب کارگزاران سازندگی موردی ندارد که منجر به انحلال و يا جلوگيری از فعاليت آن شود.

اين عضو هيات موسس حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و يادآوری اين‌که در ديدگاه هر کس ممکن است تعريفی از حزب کارگزاران وجود داشته باشد و برمبنای آن عده‌ای اين حزب را اصولگرا و عده‌ای ديگر آن را اصلاح طلب بدانند، اظهار کرد: آنچه بر اساس‌نامه و مرام‌نامه‌ی حزب کارگزاران تعريف شده، اين است که حزب مبتنی بر ايده‌ها و انديشه‌های اعتدال گرايانه در جامعه است و هر جا توانسته از افراط و تفريط جلوگيری کرده و می‌کند و هيچ‌گاه به سمت افراط گرايی نرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی کارگزاران را حزبی اعتدال‌گرا در جامعه دانست که به دنبال پياده کرده عدالت سياسی، اجتماعی، اقتصادی در جامعه است و افزود: فلسفه‌ی وجودی و حرکت حزب کارگزاران بر محور سازندگی و توسعه‌ی پايدار در کشور است و بر مبنای عملکرد گذشته و دوران فعاليت خود هميشه انديشه‌های کارگزاران بر محور سازندگی و توسعه‌ی پايدار در تمام زمينه‌ها بوده و در اين راستا فعاليت کرده است و کارگزاران هيچ وقت انحصار طلب و طالب حذف ديگران نبوده است.

هاشمی همچنين تصريح کرد: حزب کارگزاران هميشه خواهان وجود مشارکت مردمی در جامعه بوده است و اين که سلايق مختلف در چارچوب قانون اساسی بتوانند فعاليت کنند.

وی در ادامه به بحثهای افراطی برخی رسانه‌ در مورد حزب متبوعش اشاره کرد و توضيح داد: جريان‌های افراطی در کشور هستند که هيچ نوع حزب يا احزابی نظير کارگزاران را بر نمی تابند به همين دليل صحبت‌هايی مبنی بر انحلال اين حزب را مطرح می‌کنند، در حالی که کارگزاران در چارچوب قوانين جاری کشور و قانون اساسی و ضوابط حزبی هيچ نوع تخلفی نداشته که به خاطر آن از فعاليت آن جلوگيری شود.

هاشمی با اشاره به اين که در انتخابات ۸۸ حزب کارگزاران از مردم برای مشارکت دعوت و از کانديدای خاصی نيز حمايت کرد، يادآور شد: البته در درون حزب اختلاف نظرهايی وجود داشت، اما خود حزب و شورای مرکزی از کانديدای مشخصی در انتخابات حمايت کرد و همه‌ی فعاليتهايش در چارچوب قوانين جاری کشور بوده است، پس تخلفی وجود نداشته است.

اين عضو هيات موسس حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: بعد از انتخابات ۸۸ به دليل شرايط خاص کشور و اين که روزنامه‌ی حزب کارگزاران از قبل از انتخابات توقيف شده بود، ديگر رسانه‌ای نداشت و حزب کمتر فعال بود و فعاليت سياسی يا حزبی نداشت در حال حاضر نيز اين طور است، اما هيچ گونه تخلفی از حزب سر نزده که بگويند بايد منحل شود يا از فعاليت آن جلوگيری شود، اما اين مسائل که می‌تواند طيفی جناحی و افراط گرايی باشد ،ممکن است به اين قضيه هم بيانجامد در حالی که عمل حزب بر اساس قانون احزاب بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016