دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بادامچيان: احمدی‌نژاد منتخب اصولگرايان و رئيس‌جمهور همه مردم ايران است، ايلنا

هر وقت رئيس‌جمهور از اصول فاصله گرفت، به او گوشزد می‌کنيم/تفسير سخن امام(ره) به‌عهده ولی‌فقيه بعدی است و اوست که می‌تواند نظر ولايت فقيه قبلی را تفسير کند يا تغيير دهد.


ايلنا: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با تاکيد بر اينکه رئيس جمهور به همه ملت، تعلق دارد، گفت: با توجه به حمايت جريان اصولگرا از احمدی‌نژاد، او منتخب آنان محسوب می‌شود.
اسدالله بادامچيان نماينده تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالی در مورد هشدار اخير حسين فدايی نسبت به نفوذ جريان معاويه صفتان قدرت‌طلب در ميان اصولگرايان، اظهار داشت: فدايی بايد ماهيت اين جريان را مشخص کند تا بتوان اظهارنظر صحيحی را درباره آن داشت. زيرا اين نوع مبهم‌گويی راهی را باز نمی‌کند، بلکه فضا را غبارآلود می‌کند تا هر کس جريانی را به ‌عنوان مصداق آن بيان کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: با بيان اين نوع مباحث موافق نيستم و معتقدم همه بايد برای کشور کار کنيم و ذهن خود را از اين درگيری‌ها و خصوصا اين درگيری‌های مبهم بيرون بياوريم.
نماينده تهران تصريح کرد: مثلا جريان فتنه به طور مشخص به صحنه آمده و در نتيجه مواضع همه در برابر آن روشن است. اما وقتی از جريانی مبهم سخن گفته می‌شود، ممکن است هر کس به آن منتسب شود. بنده با ابهام‌زايی موافق نيستم و معتقدم بايد صريح و آشکار سخن گفت.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال ديگری در مورد سخنان جوانفکر مشاور رئيس جمهور مبنی بر مرتبط ندانستن احمدی‌نژاد با اصولگرايان، گفت: با اين بحث هم موافق نيستم و آن را برای فضای وحدت کشور مضرر می‌دانم. البته اصولگرايان يک طيف هستند و در درون آنها مواضع مختلفی وجود دارد.
بادامچيان تاکيد کرد: احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور همه و حتی آنهايی است که به او رای نداده‌اند و در موضع گيری‌ها آنها نيز بايد در نظر گرفته شوند.
وی يادآور شد: در مجلس نيز همين مساله را شاهد هستيم. بطوری که هيات رئيسه کاملاً از نمايندگان اصولگرا است اما فراکسيون اقليت و ساير فراکسيون‌ها نيز حضور دارند و حتی در بعضی از کميسيون‌های ويژه، خود اصولگرايان به اصلاح‌طلبان رای داده‌اند. زيرا وقتی بودجه، سياست‌های اصل ۴۴ ، برنامه پنجم و ... تصويب می‌شود بايد نظر مجموعه نمايندگان مجلس را با خود داشته باشد. البته طبيعی است که اکثريت اصولگرا هستند.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه اگر گفته شود رئيس‌جمهور متعلق به جناح اصولگرايان است، صحيح نيست، تصريح کرد: تمام زوايای ديدگاه‌های رئيس‌جمهور در هنگام انتخابات مورد توجه مردم رای دهنده قرار گرفته است. زيرا آنها به شخص رای نمی‌دهند و دلبسته چشم و ابرو زيبای کسی نيستند، بلکه به تفکر، ‌مديريت و مجموعه همراه او رای می‌دهند. لذا رئيس‌جمهور در برابر رای اکثريت ملت متعهد است و با توجه به حمايت او از سوی جريان اصولگرا، منتخب آنان محسوب می‌شود. لکن او رئيس‌جمهور غير اصولگرايان نيز هست و بايد حقوق آنها را رعايت کند.
بادامچيان گفت: مواضع جوانفکر و برخی دوستان اطراف دولت، هميشه مشکل ساز بوده است. شايد خود رئيس‌جمهور اين تيپ را می‌پسندد که آنها را در سمت‌هايشان حفظ می‌کند. ولی بايد پرسيد که اگر احمدی‌نژاد را اصولگرا ندانيم، بايد بگوييم او اصلاح‌طلب يا رئيس‌جمهور جنبش سبز است؟
قائم مقام دبيرکل حزب موتلفه در پاسخ به اينکه احمدی‌نژاد همواره از مواضع اطرافيانش حمايت کرده است، اظهار داشت: ما بر همان استراتژی کلان خود ادامه می‌دهيم. بدين معنا که مواضع صحيح رئيس‌جمهور را تقويت می‌کنيم و حمايت از دولت را وظيفه می‌دانيم و مواضع غيرمفيد و غيرمطلوب را نيز مورد انتقاد قرار می‌دهيم.
بادامچيان با بيان اينکه هر وقت رئيس‌جمهور از اصول فاصله گرفت، به او گوشزد می‌کنيم، ادامه داد: در مورد ”در راس نبودن مجلس“ پس از اينکه رئيس‌جمهور موضع خود را بيان کرد، ما مودبانه گفتيم که تفسير سخن امام(ره) به‌عهده ولی‌فقيه بعدی است و او می‌تواند نظر ولايت فقيه قبلی را تفسير کند يا تغيير دهد. اما بقيه افراد در هر سمتی که باشند، با حفظ احترام، مفسر سخن امام نيستند. لذا فرموده امام(ره) مبنی بر اينکه مجلس در راس امور است را رهبری هم تکرار کرد و اين امر همچنان به قوت خود باقی است.
وی يادآور شد: به رئيس‌جمهور تذکر داديم که سخن خود را اصلاح کند. البته ما اهل دعوا نيستيم و دوستانه برخورد می‌کنيم.
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد ارتباط حزب موتلفه با رئيس جمهور، گفت: هر وقت فرصت باشد با رئيس‌جمهور ديدار می‌کنيم و هراز چندگاهی نيز نامه می‌نويسيم و اين ارتباط دائمی است.
وی ادامه داد: ما سه نوع نامه می‌دهيم؛ نوع اول ”سری“ است که فقط در يک نسخه به رئيس‌جمهور ارسال می‌شود، نوع ديگر ”محرمانه“ است که در بعضی از جاها می‌توان آن را بيان کرد و نوع ديگر هم شکل ”علنی“ است. البته در زمان هاشمی و خاتمی هم اين نامه‌نگاری‌ها بود. زيرا ما دولت را متعلق به کشور می‌دانيم. موتلفه با دولت دعوا نمی‌کند، بلکه در چارچوب وظايف خود نسبت به آنها دلسوزی کرده و همراهی می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016