سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زارع، عضو هيئت امناء دانشگاه آزاد: هيئت موسس در پيروی کامل از اوامر رهبری بيانيه می‌دهد، موبه‌مو اجرا می‌کنيم، مهر

عضو هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اينکه دانشگاه آزاد "مو به مو" دستورات مقام معظم رهبری را اجرا می کند گفت: "هيئت موسس دانشگاه آزاد به زودی بيانيه ای در جهت اجرای کامل تمامی اوامر حضرت آيت الله خامنه ای صادر خواهد کرد."
کريم زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: اوامر مقام معظم رهبری درباره دانشگاه آزاد بسيار ارزنده، سازنده و موثر است و دانشگاه آزاد اسلامی نيز "مو به مو" دستورات مقام معظم رهبری را اجرا خواهد کرد، اميدواريم شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز همين طور باشد.
عضو هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اينکه "آيا انحلال هيئت امناء جديد دانشگاه آزاد که با تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده بود گزينه ای محتمل به نظر می رسد؟" گفت: اين را بايد شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اش اظهار نظر کند. نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به عين دستور مقام معظم رهبری است که در اين زمينه بررسی بيشتر و تجديد نظر صورت گيرد.
کريم زارع افزود: دانشگاه آزاد را معبد می دانيم و محل شغل نمی دانيم، جايی که می خواهد فقط به مردم خدمت کند. غيردولتی بودن و غيرخصوصی بودن دانشگاه آزاد اسلامی در نوشتار مقام معظم رهبری نيز آمده است لذا بايد مطابق منويات رهبری فرزانه انقلاب تجديدنظر صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اينکه "آيا سناريويی مبنی بر اينکه هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی دارای ساختاری مانند دانشگاههای غيرانتفاعی زير نظر وزارت علوم شوند و برای هر کدام از واحدها سهامدار تعيين شود و واحدهای دانشگاه آزاد به سبک غيرانتفاعی ها اداره شوند وجود دارد؟" به مهر گفت: اصلا چنين گزينه ای محتمل نيست. چون دانشگاه آزاد اسلامی غيردولتی و غيرخصوصی است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه بنده به عنوان اولين رئيس واحد دانشگاه آزاد اسلامی از اين دانشگاه می فهمم اين است که دانشگاه آزاد اسلامی نمادی از اصل ۴۴ قانون اساسی است ولی غيرخصوصی است.

***

بررسی موضوع دانشگاه آزاد در جلسه امشب شورايعالی انقلاب فرهنگی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی نقشه جامع علمی کشور در دستور کار قرار دارد اما پيش بينی می شود موضوع دانشگاه آزاد با توجه به ابلاغيه جديد رهبر معظم انقلاب نيز مطرح شود.
منصور کبگانيان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ابلاغيه مقام معظم رهبری علاوه بر موضوع وقف اشاره ای به برخی مفاد اساسنامه دارد که در اولين فرصت در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گيرد تا بررسی، اصلاح و سپس ابلاغ شود.
وی اظهار داشت: پس از اتمام کار اصلاح، اساسنامه بلافاصله برای اجرا ابلاغ می شود.
به گزارش مهر، بند ۵ اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصويب رسيد در خصوص اموال دانشگاه آزاد و بند ۱۰ اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد نيز به ترکيب اعضای هيئت امنای اين دانشگاه مربوط بود.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، در پی مأموريت به دو هيئت فقهی و حقوقی برای بررسی عميق و همه جانبه درباره وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه بحث ها و تدقيق در ادله مختلف به اين نتيجه قطعی منتهی شد که وقف مزبور دارای اشکالات اساسی فقهی و حقوقی است.
دو هيئت فقهی و حقوقی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای بررسی عميق و همه جانبه موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی تعيين شده بودند نظر نهايی خود را مبنی بر مغايرت فقهی و حقوقی وقف اين دانشگاه به محضر معظم له تسليم کردند و حضرت آيت الله العظمی خامنه ای نتيجه اين بررسی دقيق و مستند فقهی و حقوقی را به عنوان نظر قطعی و نهايی درباره وقف اموال دانشگاه مزبور به هاشمی رفسنجانی رئيس هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و احمدی نژاد رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ فرمودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016