چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت بليت هواپيما باز هم افزايش می‌يابد، ايسنا

نخجوانی به ايسنا خبر داد:
با افزايش قيمت سوخت نرخ بليت هم تغيير می‌کند

رييس سازمان هواپيمايی کشوری اعلام کرد: تا زمانيکه هيچ تغييری در نرخ سوخت هواپيما ايجاد نشود، قيمت بليت هواپيما افزايش نمی‌يابد، با اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها از چند روز آينده و افزايش قميت سوخت، قيمت بليت هواپيما نيز به همان نسبت افزايش می‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا نخجوانی ـ ‌در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اينکه آيا با اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها و آزادسازی نرخ سوخت، قيمت بليت هواپيما مجدد افزايش می‌يابد؟ گفت: افزايش ۳۰ درصدی قيمت بليت به منظور جبران عقب ماندگی صنعت با قيمت‌های واقعی روز بوده و اگر هيچ تغييری در نرخ سوخت هواپيما ايجاد نشود همين مبلغ افزايشی ۳۰ درصدی قيمت بليت باقی خواهد ماند در غير اين صورت به نسبت حذف يارانه از سوخت اين صنعت، قيمت بليت نيز مجددا افزايش می‌يابد.

نخجوانی گفت: پيشنهاد ما به مسوولان و دست‌اندرکاران برنامه‌های کلان اقتصاد کشور آزادسازی کامل صنعت هوايی است. با توجه به اينکه سوخت صنعت هوايی مشمول يارانه می‌شود و نمی‌دانيم که نرخ سود قرار است به چه قيمتی تامين شود، هرگونه تغيير و افزايش نرخ فاکتورهای اين صنعت قيمت بليت نيز افزايش می يابد.

وی افزود: در حال حاضر قيمت سوخت هواپيما برای شرکت‌های خارجی حدود ۸۰۰ تومان و شرکت‌های هواپيمايی ايرانی ۱۳۰ ـ ۱۴۰ تومان است که اين ميزان تفاوت، ‌به عنوان يارانه دولت به صنعت هوايی است که هرچقدر اين سوبسيد حذف شود قيمت بليت نيز تغيير خواهد کرد.

معاون وزير راه وترابری گفت: اگر قيمت سوخت دو برابر افزايش يابد به همين نسبت تاثير آن در نرخ فعلی هواپيما اعمال خواهد شد و کسانی که دست‌اندرکار اعلام نرخ سوخت هستند بايد اين تفاوت قيمت را در نرخ جديد هواپيما اعمال کنند.

نخجوانی تصريح کرد: افزايش قيمت برای وضعيت موجود است و ارتباطی به نرخ سود آينده ندارد.

رييس سازمان هواپيمايی کشوری اظهار کرد: پيشنهاد ما اين است که نرخ سوخت و نرخ بليت هواپيما صد درصد آزاد شود و تکاليف غيراقتصادی از دوش شرکت‌های هواپيمايی برداشته شود و شرکت‌های هواپيمايی را مجبور به پرواز در مسيرهايی غيراقتصادی نکنند.

وی تاکيد کرد: بازار بايد تعيين‌کننده قيمت‌ها باشد و شرکت‌های هواپيمايی آزادانه و براساس کشش تقاضا فعاليت و برنامه‌های پروازی برقرار کنند و دولت نقش کنترلی داشته باشد.

نخجوانی افزود: با توجه به اينکه حيات و ممات شرکت‌های هواپيمايی به پروازها وابسته است، شرکت‌ها به دنبال برقراری و افزايش پروازها هستند لذا اگر نقش تصميم‌گيری‌های غير کارشناسی از صنعت هواپيمايی را کم کرده و اجازه دهيم شرکت‌های هواپيمايی براساس الگوهای واقعی اقتصاد فعاليت کنند به نفع مردم و صنعت خواهد بود و باعث ارتقای کيفيت و نوسازی ناوگان خواهد شد در غير اينصورت باعث تنزل کيفيت می‌شود.

معاون وزير راه و ترابری خاطرنشان کرد: تجربه آزادسازی در صنعت سيمان اجرا و باعث موفقيت اين صنعت شد که بايد همين تجربه در صنعت هوايی نيز اعمال شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016