یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد دری به زندان بهبهان تبعيد شد، کلمه

مجيد دری، فعال دانشجويی، ديروز از بند ۳۵۰ اوين به زندان بهبهان در استان خوزستان منتقل شد تا شش سال محکوميت خود را بگذراند. خانواده اين دانشجوی دربند که در شهر کرج زندگی می‌کنند، پس از اين برای ملاقات‌های هفتگی با فرزندشان، بايد به کيلومترها دورتر، به شهر بهبهان در استان خوزستان بروند.

کلمه: مجيد دری، فعال دانشجويی، ديروز از بند ۳۵۰ اوين به زندان بهبهان در استان خوزستان منتقل شد. حکم وی شش سال حبس در زندان ايذه بوده است. پيش از اين حکم زندان در تبعيد ضيا نبوی، احمد کريمی،حامد روحی نژاد و فاطمه رهنما نيز به اجرا گذاشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، خانواده مجيد دری، دانشجوی دربند، پيش از اين بارها از حکم زندان در تبعيد وی اظهار نگرانی کرده بودند؛ حکمی که بر اساس آن، اين دانشجوی زندانی مجبور است ۵ سال باقی‌مانده از حبسش را در زندانی دور از محل سکونت خانواده‌اش بگذراند.

خانواده مجيد دری بارها از مسئولان قضايی به خصوص دادستان تهران درخواست کرده بودند که از تبعيد اين فعال دانشجويی به زندان خوزستان جلوگيری کنند.

خانواده مجيد دری در شهر کرج زندگی می‌کنند. از اين رو، تبعيد اين زندانی نه تنها برای خود او که از زندان استان محل سکونتش تبعيد و در ميان زندانيان عادی نگهداری خواهد شد، دشوار است؛ بلکه برای خانواده وی نيز دشواری‌های بسياری را، به خصوص برای ملاقات‌های هفتگی با فرزندشان ايجاد می‌کند. آنها پس از اين برای ملاقات با فرزندشان، بايد به کيلومترها دورتر، به شهر بهبهان در استان خوزستان بروند.

اين دانشجوی دربند در سال ۸۶ و در اعتراض به سوء مديريت و فضای امنيتی دانشگاه علامه، ابتدا چند ترم از تحصيل تعليق و سپس به طور کلی از ادامه تحصيل محروم شد. وی در سال ۸۷ و با همراهی ساير دانشجويان محروم از تحصيل که به دانشجويان ستاره‌دار معروف شده‌اند. «شورای دفاع از حق تحصيل» را تشکيل دادند.

در جريان مناظره کانديداهای رياست جمهوری و پس از آنکه رئيس‌جمهوری وقت، محمود احمدی‌نژاد، وجود دانشجويان ستاره‌دار را انکار کرد و گفت که چنين دانشجويانی وجود خارجی ندارند، مجيد دری نيز به همراه ساير اعضای اين شورا در تجمع‌های اعتراض‌آميزی که به منظور آگاهی افکار عمومی برگزار شد، شرکت کرد تا نشان دهد که اين دانشجويان وجود خارجی دارند؛ دانشجويانی که بی‌دليل از حق تحصيل محروم شده‌اند.

دادگاه بدوی رسيدگی به اتهامات وی در حالی در سوم آذر ماه سال ۸۸ برگزار شد که اين دانشجو با اتهام‌هايی از جمله محاربه، اقدام عليه امنيت ملی و بر هم زدن نظم عمومی به يازده سال زندان محکوم شد. اين حکم در دادگاه تجديد نظر به شش سال حبس کاهش پيدا کرد، اما حکم تبعيد وی به زندان ايذه همچنان در حکم باقی ماند.

مجيد دری در طول ۱۵ ماه بازداشت خود، نامه‌ها و درخواست‌های متعددی را از طريق خانواده خود برای مراجع قضايی ارسال کرده که تاکنون پاسخی از طرف مسئولان به آنها داده نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016