دوشنبه 26 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بسيج زنان: چيزی به نام جنبش زنان در ايران نداريم، ايلنا

- حرکت‌هايی به‌نام حقوق زنان کف روی آب است
- مدعيان حقوق زنان از غربی‌ها پول می‌گيرند
- موضع اساتيد کلاس‌های جنگ نرم در رابطه با فتنه سال ۸۸ بايد شفاف باشد
- برای مقابله با جنگ نرم بسيج دائما در حال تربيت مربی است


ايلنا: رئيس بسيج خواهران کشور معتقد است بايد به جوانان‏ جنگ نرم آموزش داده شود‏‌، زيرا آنان افسران جنگ نرم هستند و برای مقابله با فتنه‌هايی که عليه جمهوری اسلامی شکل می‌گيرد‏ بايد آگاه شوند. او همچنين بر اين اعتقاد است که چيزی به نام جنبش زنان در ايران وجود ندارد و کسانی که خود را مدعی دفاع از حقوق زنان می‌دانند از طرف کشورهای غربی و رژيم‌ صهيونيستی و سازمان‌های جاسوسی تغذيه می‌شوند و اصلا دغدغه حقوق زنان ندارند و خوشبختانه زنان ايرانی از اين حرکت‌های سياسی هدفدار استقبال نکردند و اين حرکت‌های سياسی سطحی تبديل به کف روی آب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مينو اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: بسيج خواهران کشور اخيرا با همکاری خبرگزاری زنان ايران (ايونا) دوره آموزشی برای خبرنگاران جوان برگزار کرده و در اين کلاس به خبرنگاران، جنگ نرم را آموزش داده است.
او ادامه داد: مقام معظم رهبری جوانان و دانشجويان را افسران جنگ نرم ناميده‌اند و به همين جهت ما نيز به دنبال آن هستيم تا آموزش‌های لازم را در اين زمينه به جوانان ارائه کنيم.
رئيس بسيج خواهران کشور تصريح کرد: در حال حاضر جنگ نرم مهم‌ترين مسئله‌ای است که بايد به آن پرداخته شود زيرا دشمن با جنگ نرم در حال مقابله با ايران است.
اصلانی گفت: دوره‌های آموزشی زيادی نيز برای خواهران بسيجی در رابطه با جنگ نرم برگزار شده و می‌شود تا آنها با چگونگی جنگ نرم آشنا شوند. اين دوره‌های آموزشی از يک روز تا يک هفته متغير است.
رئيس بسيج خواهران کشور در پاسخ به اين سئوال که چه مباحثی در کلاس‌های جنگ نرم مطرح می‌شود، گفت: بحث‌هايی مانند دشمن‌شناسی، غرب‌شناسی و توطئه‌هايی که غرب عليه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد و همچنين مباحث مربوط به جنگ نرم اقتصادی و فرهنگی در اين کلاس‌ها ارائه می‌شود.
او گفت: بر اساس قانون اساسی يکی از مسئوليت‌هايی که بر عهده ما گذاشته شده است حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و جنگ نرم دقيقا ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را نشانه می‌رود بنابراين بايد سعی کنيم جوانان را با چگونگی جنگ نرم آشنا کنيم و برای مقابله با جنگ نرم بسيج دائما در حال تربيت مربی است.
اصلانی گفت: در کلاس‌های آموزش جنگ نرم تلاش می‌شود از اساتيد دانشگاه و حوزه علميه و حتی گاهی برخی از معاونان وزرا که اطلاعات مناسبی در رابطه با جنگ نرم دارند، استفاده شود اما گاهی حتی يک مدير مدرسه نيز با مطالعاتی که انجام داده، صلاحيت لازم را برای برگزاری اين کلاس‌ها دارد.
او ادامه داد: در حال حاضر کتاب‌های مفيد بسياری در حوزه جنگ نرم نگاشته شده و بسيج جامع زنان نيز کتاب بسيار خوبی با عنوان «جنگ نرم و نقش زنان» را منتشر کرده است.
رئيس بسيج خواهران کشور گفت: برای انتخاب اساتيدی که قرار است کلاس‌های جنگ نرم را برگزار کنند گزينش‌های لازم انجام می‌گيرد و کسانی انتخاب می‌شوند که موضع آنها در رابطه با فتنه سال ۸۸ مشخص باشد و سران فتنه را به خوبی بشناسند و مواضع آنها نسبت به سران فتنه کاملا مشخص باشد.
او ادامه داد: بنابراين جهت‌گيری سياسی اساتيد کلاس‌های جنگ نرم کاملا شفاف است و از نخبگانی برای تدريس در اين کلاس‌ها دعوت می‌شود که با ارزش‌های انقلاب اسلامی همراه باشد.
اصلانی گفت: يکی ديگر از مباحثی که در کلاس‌های جنگ نرم مطرح می‌شود، تبيين جايگاه ولايت مطلقه فقيه است، چيزی که سران فتنه به آن اعتقاد ندارند.
رئيس بسيج خواهران کشور گفت: با توجه به اينکه زنان تاثيرگذاری خاصی در خانواده‌ها دارند و مديريت خانواده و تربيت فرزندان بر عهده زنان است آموزش جنگ نرم به زنان می‌تواند اثرات فرهنگی مثبتی را در جامعه ايجاد کند.
فعاليت‌هايی که به‌نام دفاع از حقوق زنان راه‌اندازی شده، آنقدر کم‌اهميت است که به چشم نمی‌آيد
او ادامه داد: برخی از زنان مانند فاطمه حقيقت‌جو و شيرين عبادی در ايجاد فتنه نقش داشتند و به آن دامن زدند و زنان جامعه ما بايد اين افراد را به خوبی بشناسند.
اصلانی همچنين در پاسخ به اين سئوال که آيا بسيج بانوان با حرکت‌هايی که جنبش زنان در ايران انجام می‌دهند، موافق است يا گمان می‌کند که بايد اين حرکت‌ها سرکوب شود، گفت: ما چيزی به نام جنبش زنان در ايران نداريم و آنچه گاهی مشاهده می‌شود حرکت‌های سياسی سطحی است و کسانی که اين حرکت‌های سياسی را ساماندهی می‌کنند به اسم حقوق زنان می‌خواهند با نظام مقابله کنند و دلشان هم برای زنان جامعه ما نسوخته است.
او ادامه داد: خوشبختانه زنان ايرانی از اين حرکت‌های سياسی هدفدار استقبال نکردند و اين حرکت‌های سياسی سطحی تبديل به کف روی آب شد.
رئيس بسيج خواهران کشور گفت: کسانی که خود را مدعی دفاع از حقوق زنان می‌دانند از طرف کشورهای غربی و رژيم‌ صهيونيستی و سازمان‌های جاسوسی تغذيه می‌شوند و اصلا دغدغه حقوق زنان ندارند.
اصلانی گفت: حاميان حرکت‌های سياسی که خود را مانع حقوق زنان می‌دانند از سازمان‌های جاسوسی و کشورهای غربی پول می‌گيرند و در واقع از همان دلارهايی که آمريکا عليه دولت ايران تصويب کرده تغذيه مالی می‌شوند.
او گفت: البته اين حرکت‌های سياسی که به اسم حقوق زنان راه‌اندازی شده است، آنقدر کم‌اهميت هستند که اصلا به چشم نمی‌آيند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016