سه شنبه 27 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: روسيه تحت فشار است، عمليات تروريستی عليه رييس‌جمهور در لبنان را تاييد نمی‌کنم، ايسنا

رييس دفتر رييس‌جمهور در ارتباط با اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه‌های عربی مبنی بر اين‌که ارتش لبنان يک عمليات تروريستی که قرار بوده عليه رييس‌جمهور ايران در جريان سفر به لبنان صورت بگيرد را شناسايی و خنثی کرده است، گفت: خبری در اين ارتباط نداريم که عملياتی در اين راستا طراحی، کشف و خنثی شده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايی در حاشيه استقبال از رييس‌جمهور ونزوئلا در کاخ رياست‌جمهوری در اين ارتباط، ادامه داد: ممکن است عده‌ای اين قصد را داشتند ولی خبری نداريم که عملياتی در اين ارتباط طراحی، کشف و خنثی شده باشد و در زمان حضور رييس‌جمهور در لبنان هيچ رويداد و حادثه‌ای رخ نداد و من چنين اخباری را تاييد نمی‌کنم و چنين چيزی را که عملياتی عليه رييس‌جمهور کشف شده باشد را من خبر ندارم و تاييد نمی‌کنم.

وی با بيان اين‌که ممکن است که در جريان اين سفر طرح‌هايی از سوی صهيونيست‌ها صورت گرفته باشد که طبيعی نيز هست، گفت: ولی استقبال بسيار خوب مردم لبنان و دولت لبنان و گروه‌های سياسی لبنان باعث شد که جای هيچ‌گونه تحرکی برای دشمن باقی نماند.

رييس دفتر رييس‌جمهور، ادامه داد: ولی بايد توجه داشت که به هر حال از صهيونيست‌ها هر چيزی نيز بر می‌آيد.

مشايی همچنين با اشاره به سفر چاوز به تهران در مورد مناسبات دو کشور ايران و ونزوئلا نيز، گفت: مناسبات ايران و ونزوئلا در سطح دوجانبه و بين‌المللی دارای اهميت و ابعاد ارزشمندی است. مواضع دولت فعلی ونزوئلا مواضع عدالت‌طلبانه‌ای است. در برابر استکبار جهانی ايستاده و مواضع خوبی دارد. همگرايی خوبی بين ايران و ونزوئلا در جريان است و در سطح جهانی اثرات خوبی داشته و ما امروز شاهد تحولات خوبی در آمريکای لاتين هستيم و آينده آمريکای لاتين بسيار روشن‌تر از امروز خواهد بود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ارتباط خوبی که بين دو کشور ايران و ونزوئلا وجود دارد الگويی است برای بسياری از کشورها و اين انديشه را در منطقه ايجاد کرده که کشورهای اسلامی روابط خود را با آمريکای لاتين گسترش دهند.

رييس دفتر رييس‌جمهور، در پاسخ به اين سوال که با توجه به اين‌که چاوز پيش از سفر به تهران به روسيه سفر کرده و سفر دوره‌ای او با عنوان سفر به کشورهای دوست نامگذاری شده، سفر رييس‌جمهور ونزوئلا به روسيه چه تاثيری می‌تواند بر بهتر شدن روابط ايران و روسيه داشته باشد با توجه به اين‌که اخيرا روابط ايران و روسيه تيره شده است؟ گفت: روابط ايران و روسيه تيره و تار نشده است و مناسبات سياسی بين کشورها را منافع کشورها تنظيم می‌کنند، کشور روسيه تحت فشار است.

مشايی در پاسخ به اين سوال که چاوز و سفر وی به تهران در بهبود روابط ايران و روسيه چقدر موثر است؟ گفت: اين‌که چاوز در افزايش مناسبات بين ايران و روسيه چقدر موثر است بی‌تاثير نيست ولی برنامه ايشان در اين سفر اين نيست و اين جزو اهداف اين سفر نيست که در مناسبات ايران و روسيه اثر بگذارد. البته در مناسبات ديپلماتيک کشورهای دوست سعی می‌کنند که از ظرفيت‌های هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: مناسب است که بين کشورهای روسيه و ونزوئلا روابط گسترش پيدا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016