دوشنبه 26 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیشگویی مشایی از ایران 10سال دیگر، فارس

ئيس كميسيون فرهنگي دولت گفت: «من اعتقاد شخصي دارم كه در يك دهه ديگر حركت شتابان و بزرگي در ايران رخ خواهد داد كه بشر در هيچ كجاي دنيا مشابه آن را نديده است».

به گزارش دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، اسفنديار رحيم‌مشايي روز گذشته در آئين گشايش نخستين كنفرانس بين‌المللي‏‏ ماندگاري، ظرفيت‌سازي و توانمندسازي شركت‌ها و سازمان‌هاي پروژه محور با رويكرد صنعت احداث، در سالن همايش‌هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي ايران اظهار داشت: «اگر ملتي احساس كرد كه بزرگ است، مطمئن باشيد كه كارهاي بزرگ هم مي‌كند اما اگر اين احساس در يك جامعه‌اي پديد نيايد انتظار كارهاي بزرگ و گام‌هاي بزرگ از آن بيهوده است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينكه امروز در كشور ما جريان و حركتي ايجاد شده‌است و مي‌توان به اعتبار ذهنيت حتي بچه‌هاي دبستاني فرداي ايران را حدس زد‏، اظهار داشت: «يقين بدانيد آينده ايران بسيار درخشان است. در دهه آينده تغييرات بنيادي و اساسي را در سيماي زندگي ايرانيان مشاهده خواهيم كرد و دستاوردهاي عظيم و بزرگي براي ملت ايران پديد خواهد آمد».

مشاور رئيس‌ جمهور با بيان اينكه من اعتقاد شخصي دارم كه در يك دهه ديگر حركت شتابان و بزرگي در ايران رخ خواهد داد كه بشر در هيچ كجاي دنيا مشابه آن را نديده است، تصريح كرد: «در برخي از كشورها در چند دهه گذشته تغييرات گسترده‌اي رخ داده است كه در پايان يك دهه آينده در سرزمين ما به نحو بسيار درخشاني اين اتفاق خواهد افتاد».

رئيس كميسيون فرهنگي دولت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: «من همواره به جايگاه تاريخي ملت ايران اشاره كرده‌ام و هنوز هم بر آن پاي مي‌فشارم و هزينه‌هايش را هم مي‌دهم، خصوصا هزينه‌هايي كه ناشي از عدم آگاهي و درك نادرست برخي از اين موضوع در جامعه است و عقب‌نشيني هم نمي‌كنم؛ زيرا بايد ظرفيت‌هاي بزرگ ملت ايران درست شناخته و پاس داشته شود تا بر اساس آن قيمت ملت ايران معلوم شود».

مشایی، ايران را در شاخصه‌هايي مثل ادبيات، فلسفه و عرفان در دنيا داراي عظمت بي‌نظير توصيف كرد و اظهار داشت: «عده‌اي تاب رجوع به فرازهاي تاريخ ايران را ندارند، به ما انتقاد مي‌كنند كه چرا منشور كوروش را مطرح مي‌كنيد، مگر چه اشكالي دارد كه شما هم يك مقدار اسم كوروش را بشنويد، چه ضرري دارد؟ از چه مي‌ترسيد؟ منشور كوروش مال خودتان و جزء تاريخ و سرزمين و از سرمايه‌هاي كشور خودتان است».

وي اضافه كرد: «بايد سرمايه‌هايي چون بوعلي سينا، رازي و همه دانشمندان و علماي برجسته كشورمان در حوزه‌هاي مختلف علمي و فلسفي را حفظ كنيم تا نسل‌هاي آينده راهبري جهان را به دست گيرند كه اگر اميد به آينده‌اي روشن در سايه ظهور امام زمان(عج) است، بايد بازواني باشد كه چنين پرچمي را در فضاي جهاني به اهتزاز درآورند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016