چهارشنبه 28 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج مازيار معصومی، فعال دانشجويی چپ دانشگاه اصفهان، هرانا

خبرگزاری هرانا - مازيار معصومی دانشجويی دانشگاه اصفهان طی حکمی از کميته مرکز وزارت علوم از ادامه تحصيل محروم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ايران "هرانا" مازيار معصومی دانشجو چپ دانشگاه اصفهان اولين بار در سال ۸۶، دو ترم از تحصيل محروم شد که بعدها اين حکم به يک ترم کاهش يافت وی در سال ۸۷ بار ديگر به دو ترم محروميت از تحصيل محکوم شد که اين حکم به اجرا در امد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آذر ماه سال ۸۸ ستاد خبری وزارت اطلاعات به مسئولين دانشگاه گفت: "مازيار معصومی صلاحيت دانشجو بودن را ندارد" بنا بر همين دستور فايل تحصيلی وی در همان سال به کلی بسته شد. با پيگيريهای انجام شده توسط کميته انضباطی اخراج اين دانشجو را به احتساب سنوات با ۳ ترم در سال ۸۹ به ايشان ابلاغ کردند؛ وی در نهايت با ۶ ترم محروميت از تحصيل از دانشگاه اخراج گرديد.

مازيار معصومی در ۲۱ مهر ماه سال گذشته به همراه ارسلان صادقی بازداشت و پس از ۱۸ روز با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است که ارسلان صادقی يکی ديگر از دانشجويان دانشگاه اصفهان نيز طی حکمی از نهاد نامبرده از دانشگاه اصفهان اخراج شده است.

با آغاز سال تحصيلی وزارت علوم تمهيدات جديدی را برای فشار به فعالين دانشجويی و خاموش کردن صداهای اعتراضی دانشجويان در دستور کار خود قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016