چهارشنبه 5 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزيراطلاعات: اجتماع بهاييت با انجمن حجتيه در فتنه اخير بسيار قابل توجه بود، در فتنه اخير مساله مبارزه با ولايت فقيه بود، ايسنا

وزير اطلاعات اظهار کرد: ما بايد در اينترنت فضای امنيت اطلاعاتی به وجود بياوريم و اطلاعات بايد در آن‌جا حاکم باشد که البته حاکم است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی صبح امروز در نخستين گردهمايی مشترک مسوولان و هاديان سياسی نيروهای مسلح که به ميزبانی ارتش برگزار شده است، تاکيد کرد: امروز تمام حرکت‌های دشمن در فضای مجازی زير ذره‌بين بر و بچه‌های بدنه وزارت اطلاعات است و اين بدنه ايده‌های مختلفی برای مقابله با کارهای دشمن در اينترنت و به ويژه در بخش شبکه‌های اجتماعی داشته است که در اين زمينه بسيار موفق بوديم و اولين اجرای اين ايده‌ها در سفر مقام معظم رهبری به قم بود و ان‌شاءالله در آينده نزديک اين مساله را به صورت سراسری پيگيری خواهيم کرد.


فتنه‌های دشمنان به بحث عدم تبعيت از ولايت بر می‌گردد

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اين‌که فتنه‌های دشمنان عمدتا به بحث عدم تبعيت از ولايت بر می‌گردد، افزود: در همين رابطه فتنه منتظری را ببينيد. منتظری در زمينه ولايت فقيه کتاب داشت و بحث‌های قابل توجهی در زمينه ولايت داشته است، ولی اظهارات وی در فتنه اخير در مورد مساله ولايت را ملاحظه کرديد. در فتنه بنی‌صدر و فتنه‌هايی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت جريانی آدم‌های اين فتنه را مديريت کرده است و در همين فتنه اخير نيز مساله‌ای که خيلی از آن استفاده کردند، مساله مبارزه با ولايت فقيه بود.


يکی از بلاهای ما در فتنه اخير، مساله شخصيت‌زدگی بود

وزير اطلاعات همچنين با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبری بر دوری از شخصيت‌زدگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمايشاتشان در قم راه را بسيار باز کردند و بايد توجه کنيم که ما نبايد شخصيت‌زده باشيم. يکی از بلاهای ما در فتنه اخير، همين مساله شخصيت‌زدگی بود به طوری که وقتی برای بسياری از خواص، ‌جريان فتنه را تشريح می‌کرديم آن‌ها نمی‌توانستند در برابر برخی شخصيت‌ها موضع درستی بگيرند چرا که دچار همين آفت شخصيت‌زدگی بودند.


امام بود که درا بتدا جنگ نرم را عليه استکبار طراحی کردند

مصلحی با بيان اين‌که مشکل کسانی که در اين جريانات از اول انقلاب تا به حال مديريت شدند، بحث ولايت فقيه است، گفت: يکی از شخصيت‌هايی که هنوز نتوانسته است از همراهی خود با جريان فتنه دست بردارد در جلسات خصوصی خود می‌گويد که من حتی در زمان حيات امام نيز به ايشان نامه نوشته و گفته بودم که با ولايت فقيه نمی‌شود حکومت‌داری کرد و بايد در اين زمينه با مراجع صحبت و آن‌ها را قانع کرد. آيا انتهای اين مساله چيزی جز جدايی دين از سياست است؟ چرا که مقوله ولايت فقيه جزو دين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با تاکيد بر اين‌که جنگ نرم دشمن تهاجمی نيست بلکه تدافعی است، تصريح کرد: انقلاب اسلامی هجمه سنگينی عليه استکبار به راه انداخت و بسياری از کشورهای دنيا و انديشمندان دنيای استکبار را تحت تاثير قرار داده است. بدين ترتيب ابتدا امام بود که جنگ نرم را عليه استکبار طراحی کردند و در واقع جنگ نرم امام، اسلام ناب بود و می‌بينيم که دشمن در مقابله با اين مساله هميشه با از دست دادن انديشمندان خود مواجه شده است.


فتنه انتخابات اخير سابقه ۲۰ ساله دارد


اجتماع بهاييت با انجمن حجتيه در فتنه اخير بسيار قابل توجه بود

وی با بيان اين‌که دشمن در جنگ نرم خود از همه توانش استفاده می‌کند، افزود: در بحث فتنه، يکی از نکات قابل توجه اين است که مجموعه‌ای که فتنه را مديريت می‌کرد به هيچ وجه مجموعه‌ای نبود که قبل از انتخابات شکل گرفته و طراحی کرده باشد، بلکه اين مساله يک سابقه ۲۰ ساله دارد. موسسات و سازمان‌هايی که با جمع قابل توجهی در فتنه اخير به عنوان محوريت کار حضور داشتند در واقع به دنبال فرصت می‌گشتند و با طراحی‌های خود به ويژه در شبکه مجازی و شبکه‌های اجتماعی درون آن، انتخابات دهم را بهترين فرصت ديدند. طراحی استکبار اينگونه بود که انجمن حجتيه، بهاييت، نفاق، کمونيست، ضد انقلاب و حتی مجموعه‌های دينداری که همراه با انقلاب نبودند در اين مجموعه جمع شوند. به طوری که اجتماع بهاييت با انجمن حجتيه در فتنه اخير بسيار قابل توجه بود.

وزير اطلاعات با اشاره به اين‌که صهيونيسم پس از مسيحيت برای تحت تاثير قرار دادن اسلام برنامه‌ريزی کرده است، افزود: اگر صهيونيسم تلاش کرده است که مسيحيت را با خودش همراه کند، امروز برای مذاهب مختلف اسلام نيز طراحی و برنامه‌ريزی کرده و می‌کند به طوری که وهابيت طراحی صهيونيسم است و تمامی اين‌ها برای مقابله با جنگ نرم امام صورت گرفته و بايد توجه کنيم که محور جنگ نرم امام نيز ولايت است. چطور می‌شود کسانی که زمانی سينه چاک مقوله ولايت بودند امروز موضع جدی در مقابل آن می‌گيرند؟ مشکل اينجاست که اين جايگاه هنوز شناخته نشده است.


با مسيری که مقام معظم رهبری طراحی کرده‌اند دولت نهم و دهم بر سر کار ‌آمد

مصلحی اضافه کرد: اسنادی در دست است که يک فرد فراری در رابطه با مقوله ولايت با مجلس خبرگان ما مکاتبه کرده است. حال چه کسی بايد جواب او را بدهد؟ چه اقدامی در اين رابطه صورت گرفته و چرا اقدامی صورت نمی‌گيرد؟ امروز مسيری که مقام معظم رهبری طراحی کرده‌اند وضعيت را به گونه‌ای شکل داده است که دولت نهم و دهم بر سر کار می‌آيد و نظام در مسير درستی قرار می‌گيرد و به اين ترتيب مقابله‌هايی که با آن صورت می‌گيرد يک مقوله کاملا جدی است. يکی از نيازهای جدی امروز کشور تابوشکنی است و وقتی که ايشان می‌فرمايند شخصيت‌محوری بايد کنار برود، ما هم بايد فضا را برای اين مساله فراهم کنيم.


جاه‌طلبی از موانع موجود بر سر راه ولايت‌محوری است

وی با تاکيد بر اين‌که جنگ نرم تدافعی دشمن قصد دارد عمود اصلی جنگ نرمی که امام به راه انداخته است يعنی ولايت فقيه را بزند، تصريح کرد: مقوله ولايت فقيه بايد برای نسل جوان امروز به درستی تبيين شود. در دو دوره در اين کشور اجازه نداده‌اند که به اين مقوله پرداخته شود. در دوره اصلاحات بعضا اصلاحات آمريکايی دنبال می‌شد و روشن بود که آن‌ها به دنبال چه چيزهايی می‌گردند. البته هنوز هم آنطور که بايد و شايد به اين مقوله پرداخته نمی‌شود.

وزير اطلاعات جاه‌طلبی را از ديگر موانع موجود بر سر راه ولايت‌محوری برشمرد و عنوان کرد: شما در مساله زبير در صدر اسلام می‌بينيد که زبير پس از رحلت پيامبر و ظرف حدود ۲۵ سال تغيير مشی قابل توجهی پيدا کرد. اين مساله چه دليلی جز جاه‌طلبی خود و جاه‌طلبی‌های آقازاده‌اش داشت. جاه‌طلبی مانعی در راه ولايت محوری است. يکی از طرح‌های قابل توجه سرويس‌ها و سازمان‌های استکباری، رفتن به سراغ آقازاده‌ها و منافقين هم نقش بسيار اساسی در اين زمينه ايفا می‌کنند. ما به بخش‌ها و نتايجی در اين رابطه رسيده‌ايم و به برخی آقايان هم تذکراتی داده‌ايم. نفاق با همراهی سرويس‌های اطلاعاتی دنيا کارهايی انجام می‌دهد و فعاليت‌هايی می‌کند و همانطور که در دوران دفاع مقدس کشورهای مختلف استکباری از صدام حمايت می‌کردند و در اين رابطه تقسيم کار داشتند، همان تقسيم کار امروز در رابطه با جنگ نرم صورت گرفته است.


خط ‌دهی بيش از ۷۰ درصد اتفاقات مجلس ششم توسط نفاق صورت می‌گرفت

مصلحی با بيان اين‌که نفاق در بحث جنگ نرم خدمت بزرگی به استکبار می‌کند، يادآور شد: يکی از مجموعه‌های مرتبط با ريگی که از او برای مقاصد خود استفاده می‌کرد، منافقين بودند و وقتی ريگی را دستگير کرديم به اين مساله اعتراف کرد. خط ‌دهی بيش از ۷۰ درصد اتفاقاتی که در مجلس ششم افتاد توسط نفاق صورت می‌گرفت و اسناد اين مساله موجود است. به طوری که ما حتی اسم داريم که سرشاخه نفاق چطور با برخی از آقايانی که امروز فرار کرده‌اند ارتباط داشته است. نکته قابل توجه ديگر در زمينه جنگ نرم دشمن اين است که شخصيت‌ها و موسسات دينی ما به شدت در معرض تهديد جنگ نرم هستند.


با برنامه‌ريزی‌های انجام شده، ‌اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها کمترين تنش را خواهد داشت

وی در ادامه سخنان خود به بحث هدفمندکردن يارانه‌ها اشاره کرد و با بيان اين‌که بيشترين و بالاترين حجم کار و جلسات در رابطه با طرح هدفمند کردن يارانه‌ها انجام شده است، اظهار کرد: عمده تلاش دولت اين بود که مردم در اين جراحی بزرگ اقتصادی درد کمتری احساس کنند. همين که در مورد زمان اجرای اين طرح سرگردانی برای برخی از کسانی که می‌خواستند اخلال کنند به وجود آمده بود و احتکارهای چندين باره آنها به نتيجه نرسيد موفقيت بزرگی بود که کسب شد و فرصت اخلال از آن‌ها گرفته شد؛ البته آن‌ها برای مقابله با اين طرح، طراحی‌های خاص خود را دارند و از عوامل داخلی هم در اين زمينه استفاده می‌کنند و حتی ممکن است از درون خود نظام افرادی را واسطه کنند چرا که اساسا يکی از مقوله‌های جنگ نرم اين است که از افراد درون نظام و انقلاب استفاده می‌کنند.

وزير اطلاعات ادامه داد: با برنامه‌ريزی‌هايی که انجام شده، ‌اجرای اين طرح کمترين تنش را خواهد داشت؛ البته نه اينکه هيچ تنشی به همراه نداشته باشد ولی نکته قابل توجه اين است که نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی از همراهی خوب مردم با اين طرح است.


اقدام ايران برای اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها نشانگر بی‌اثر بودن تحريم‌ها است

وزير اطلاعات همچنين به بحث تحريم‌ها عليه ايران اشاره کرد و افزود: امروز دشمن دچار سرگردانی سنگينی است و پيغام و پسغام‌هايی که می‌دهند و نوع برخوردهايی که آدم‌های اقتصادی دنيای استکبار دارند اين مساله را به خوبی نشان می‌دهد. اکثر اقتصاددان‌های آن‌ها اعلام کردند که اقدام ايران برای اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها نشان می‌دهد که تحريم‌ها هيچ تاثيری نداشته است. امروز حتی کشورهايی که جداگانه عليه ايران قطعنامه صادر کرده‌اند در يک استيصال بسيار سنگين قرار دارد. بسياری از تجارخارجی به تجار ما اعلام کردند که ما کاری به دولت خود نداريم و روابط خود را خواهيم داشت، البته دشمن زحماتی را برای ما ايجاد می‌کند ولی با برنامه‌ريزی‌هايی که انجام شده است، در بحث مقابله با تحريم‌ها در وضعی بسيار خوب و بهتر از گذشته قرار داريم.


اوج تحريم‌ها شکسته شده است

مصلحی ادامه داد: در بحث بنزين، با يک حرکت کوچک در وزارت نفت به خودکفايی رسيديم و حتی بنزين هم صادر می‌کنيم و در بخش انرژی نيز موفقيت‌های بسياری داشته‌ايم و همسايگان ما به خوبی شاهد اين موفقيت‌ها هستند. البته امروز اوج تحريم‌ها تقريبا شکسته شده است چراکه استکبار و عوامل داخلی آنها اين طور مطرح می‌کردند که در نيمه دوم مهرماه و نيمه اول آبان ماه اتفاقات سنگينی خواهد افتاد و تعابيری از اين قبيل به کار می‌بردند که جنوب تهران با شمال تهران يکی می‌شود. ولی ديديم که چنين نشد.

به گزارش ايسنا، وزير اطلاعات در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش کتبی يکی از حاضران اظهار کرد: اين گونه که کسی فکر کند وزارت اطلاعات تحت امر شخص ديگری است و فرد يا افرادی در کار آن مداخله دارند، خيال خام و باطلی است، وقتی من وارد وزارت اطلاعات شدم بدنه اين وزارت را بسيار سالم و برخوردار از افراد ولايتمدار ديدم. در دوره يکی از رييس‌جمهورهايی که ادعای قدری داشت، بدنه اين وزارتخانه ۱۵ جلد اسناد در رابطه با مفاسد آن تشکيل دادند والبته اين‌که اين اسناد و پرونده‌ها به نتيجه نرسيد و يا مديران آن از به نتيجه رسيدن اين اسناد جلوگيری کردند، مساله جداگانه‌ای است ولی به هرحال بدنه اين وزارتخانه به دنبال اين می‌گشت که مديرانی ولايتمدار بر سر کار باشند.

مصلحی افزود: در دوره اصلاحات، همين بدنه با اقدامات بسيار قابل توجهی، با آن دوره مقابله داشتند و اين در حالی بود که مديران آن با اين مساله همراه نبودند. در رابطه با فتنه اخير همين بدنه پيش‌بينی‌هايی کرده و هشدارهايی داده بود ولی متاسفانه به راحتی از کنار آن عبور کردند. در بحث فتنه و به ويژه در مقوله شبکه مجازی اين بدنه موفقيت‌های بزرگی کسب کرد به طوری که حتی اوباما در گزارش خود به کنگره آمريکا اعلام کرد که در اين زمينه شکست خورده‌اند چرا که اين شبکه‌ها به خوبی توسط بدنه وزارت اطلاعات شناسايی شد و ما به اقتدار بسيار بالايی در اين زمينه رسيديم.


در دستگيری ريگی به موفقيت نظامی توجهی نشد

وزير اطلاعات در پايان با تقدير از نيروی هوايی ارتش در مساله دستگيری عبدالمالک ريگی گفت: در مساله دستگيری ريگی اغلب فقط به بحث دستگيری او توجه کردند و به موفقيت نظامی آن توجهی نشد. شما نگاه بکنيد هواپيمايی که از دوبی قصد داشت به سمت قرقيزستان برود چه زمان کوتاهی داشت تا به آسمان بندرعباس برسد ولی در همين زمان کوتاه هواپيمای ما بالای سر آن حاضر شدند و آن را مجبور به فرود آمدن کردند. البته اين مساله با يک درگيری دو ساعته همراه بود که آن هم به خاطر ناشی‌گری ما بود؛ البته ناشی‌گری هم نبود بلکه به دليل مسائل اطلاعاتی بود چراکه هواپيمای حامل ريگی به يک باند فرود در تهران اعلام می‌کرد که به من می‌گويند به دليل نقص فنی بايد فرود بيايی و ما چون به خاطر مسائل اطلاعاتی نمی‌توانستيم برخی مسائل را اعلام کنيم به آن اعلام می‌کنيم که بايد به پرواز خود ادامه دهد و اين مساله کمی ناهماهنگی ايجاد کرده بود ولی به هرحال حرکت هواپيماهای نيروی هوايی يک موفقيت بزرگ نظامی محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016