چهارشنبه 5 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح تحقيق و تفحص از شورای عالی ايرانيان خارج از کشور تصويب شد، مهر

نمايندگان مجلس تقاضای تحقيق و تفحص از شورای عالی ايرانيان مقيم خارج از کشور را تصويب کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، تقاضای جمعی از نمايندگان برای تحقيق و تفحص از شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور در مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه مطرح و تصويب شد.

اين تقاضای تحقيق و تفحص با ۱۴۱ رای موافق ، ۱۴ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده حاضر به تصويب رسيد.

الياس نادران نماينده مردم تهران که در جلسه علنی امروز به عنوان يکی از طراحان تقاضای تحقيق و تفحص از شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور سخنرانی کرد ، گفت: مسائل حاشيه ساز همايش اخير ايرانيان خارج از کشور در رسانه ها و گزارش های متفاوت از سوی بعضی نهادهای نظارتی نگران کننده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نادران افزود: بر اين اساس نمايندگان ملت تقاضای تحقيق و تفحص را در کميسيون امنيت و هيئت رئيسه مجلس مطرح کردند و خواستار شدند تا در خصوص محورهای مشخصی تحقيق و تفحص انجام شود و موجب تبيين نظرات شود.

نماينده مردم تهران يادآور شد: موضوع اول طرح تحقيق و تفحص جايگاه حقوقی شورای عالی ايرانيان مقيم خارج از کشور و زير مجموعه های آن است و همچنين دبيرخانه ای که از وزارت امور خارجه به نهاد رياست جمهوری منتقل شده است .

وی افزود: ساختار اين شورا از ديگر مباحثی است که بايد مورد بررسی قرار گيرد چرا که برخی از اقدامات اين شورا موازی کاری با ديگر نهادهاست و بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری اين موازی کاری ها به ويژه در حوزه خارجی نبايد انجام شود.

الياس نادران خاطر نشان کرد: اعداد و ارقام متفاوتی در اين زمينه شنيده می شود که اسناد اين هزينه ها بايد بررسی شود و صحت آن به تاييد برسد و همچنين بايد مشخص شود که آيا اين اسناد و هزينه ها در چارچوب مصوبات قانونی بوده است و يا فراتر از آن اقدام شده است.

وی ادامه داد: مسئله ديگر نمايندگی های خارج از کشور تحت عنوان خانه ايرانيان است چرا که هزينه های فوق العاده ای از سوی اين مراکز گزارش شده است.

نماينده تهران با بيان اينکه امور فرهنگی، تجاری و مراقبت سياسی مسئولان مربوطه موضوع ديگری است که بايد مورد توجه قرار گيرد اظهار داشت: چرا که انجام اين امور توسط اين شورا جای اشکال دارد.

وی گفت : برخی مراودات و رفت و آمدهای افراد مشکوک در همايش دوم ايرانيان خارج از کشور بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا ما تنها از جزئی از اين مراودات مطلع هستيم.

نماينده مردم تهران گفت: اخيرا مطابق گزارش شورای عالی ايرانيان مقيم خارج از کشور مطلع شديم که در ۱۹ فرودگاه کشور سالن تشريفاتی برای ايرانيان خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در شرايطی که ايرانيان داخليکشور با ميليون ها سفر در سال از امکانات معمولی برخوردارند اين موضوع جای سئوال دارد که اختصاص سالن های تشريفاتی با چه هدفی است و آيا در چارچوب قانون انجام شده است يا خير؟

نادران همچنين ازنمايندگان خواست تا به اين تقاضای تحقيق و تفحص رای مثبت دهند.

در ادامه نيز نمايندگان مجلس با ۱۴۱ رای موافق، از مجموع ۱۹۴ نماينده حاضر در صحن با طرح تحقيق و تفحص از شورای عالی ايرانيان مقيم کشور را تصويب کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016