چهارشنبه 5 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: ادعای پرداخت رشوه از سوی ايران به افغانستان دروغ است، ايرنا

تهران - رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادعای آمريکايی‌ها مبنی بر پرداخت رشوه از سوی ايران به افغانستان را کذب خواند و تاکيد کرد سياست آمريکايی‌ها خلق دروغ‌های بزرگ با هدف تخريب روابط ايران با همسايگانش است.


به گزارش خبرنگار ايرنا، علاءالدين بروجردی روز چهارشنبه در حاشيه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ايرنا که از وی درباره ادعای رسانه‌های آمريکايی مبنی بر پرداخت رشوه از سوی ايران به افغانستان سوال کرد، اظهار داشت سياست آمريکايی‌ها خلق دروغ‌های بزرگ با هدف تخريب روابط جمهوری اسلامی ايران با کشورهای همسايه است.
وی افزود: چندی پيش نظير چنين مطلبی درباره ترکيه مطرح شد.
بروجردی با بيان اينکه حامد کرزی رييس‌جمهور افغانستان پاسخ مناسبی به اين ادعاها داشته است، گفت: کرزی ضمن دفاع جانانه از رييس دفتر خود، اعلام کرد که وی کاملا مورد اعتماد و فردی پاک است.
رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد تمام کمک‌هايی که جمهوری اسلامی ايران داشته است به صورت رسمی و در چارچوب توافقات و قراردادهايی است که با افغانستان به امضا رسيده است.
وی با بيان اينکه مجلس شورای اسلامی در گذشته پرداخت کمک به افغانستان را مورد تصويب قرار داده بود، اظهار داشت بخش قابل توجهی از اين کمک‌ها، کمک‌های اعتباری است و به شرکتهای ايرانی که پروژه‌هايی در افغانستان در دست اجرا دارند پرداخت می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بروجردی نقش جمهوری اسلامی ايران در افغانستان را منطقی خواند و گفت: هرچه ميزان اين کمک‌ها برای توسعه افغانستان بيشتر شود ما از آن استقبال می‌کنيم زيرا اين مساله سبب کاهش مهاجرت افغان‌ها به ايران می‌شود.
رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس خاطرنشان کرد که امروز بيش از يک ميليون مهاجر غيرقانونی افغان در ايران حضور دارند.
وی پرداخت رشوه از سوی ايران به افغانستان را مطلبی کذب خواند که هم از سوی افغانستان و هم از سوی سفارت ايران در کابل تکذيب شده است.

اسناد ويکی لينکس غيرقابل اعتنا است
خبرنگار ايرنا از بروجردی درباره اسناد منتشر شده در پايگاه ويکی لينکس سوال کرد و هدف آمريکا را از انتشار چنين مطالبی در آستانه تشکيل دولت مالکی در عراق جويا شد.
رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پاسخ به اين سوال تصريح کرد ابرقدرتی همچون آمريکا که از تشکيلات مستحکمی مانند 'سيا' و 'پنتاگون' برخوردار است، بعيد به نظر می‌رسد که سندی را بی‌حساب منتشر کند.
وی افزود: نشر اين اسناد حساب شده و با هدف ضربه زدن به روابط جمهوری اسلامی ايران و کشورهای همسايه است.
بروجردی اين سياست آمريکايی‌ها را يک راهبرد اساسی اين کشور در منطقه خواند و خاطرنشان کرد که نمونه اين سياست در گذشته در قبال افغانستان اجرا شده است.
رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد به نظر من اين اسناد منتشر شده غيرقابل اعتنا و بی ارزش است.
وی با بيان اينکه آمريکايی‌ها برخی حقايق نظير نقش اين کشور در شکنجه و کشتار شهروندان عراقی را در کنار خبرهای غيرواقعی قرار داده‌اند، افزود: اين شگرد شناخته شده‌ای در جنگ روانی است تا در افکار عمومی اثرگذار شود.

نمايندگان از مواضع انقلابی مورالس استقبال کردند
خبرنگاری علت حضور اوو مورالس رييس‌جمهوری بوليوی را در مجلس شورای اسلامی و سخنرانی وی جويا شد که رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس خاطرنشان کرد اين رويه در گذشته نيز وجود داشته است تا شخصيت‌های انقلابی و روسای کشورهايی که روابط ويژه‌ای با جمهوری اسلامی ايران دارند در صحن علنی مجلس حضور يافته و سخنرانی کنند.
بروجردی افزود: البته اين سياست در ساير کشورها نيز اعمال می‌شود و مقامات ايران در مجالس ساير کشورها حضور يافته و سخنرانی می‌کنند.
وی سخنان مورالس را انقلابی و ضد آمريکايی توصيف کرد که مورد تشويق و استقبال نمايندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

راهبرد توانمندی موشکی ايران دفاعی است
رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پاسخ به سوال ديگری که نظر وی را درباره استقرار سپر موشکی ناتو در ترکيه جويا شد، اظهار داشت موضوع استقرار سپر موشکی يک سلاح زنگ زده‌ای است که آمريکا با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و ابراز نگرانی از توانمندی‌های ما بارها مطرح کرده است.
بروجردی افزود: اعلام اين سياست از سوی آمريکا موجب واکنش و پاسخگويی روسيه شد زيرا توانمندی موشکی ايران دفاعی است و جمهوری اسلامی ايران خطری در منطقه محسوب نمی‌شود که نيازی به استقرار سپر موشکی باشد.
وی خاطرنشان کرد که ترکيه به خاطر مواضع انقلابی در موضوع فلسطين و غزه مدت‌هاست که تحت فشار آمريکايی‌ها قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016