یکشنبه 9 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير جمهوری اسلامی در افغانستان: دخالت انگليس و آمريکا در اغتشاش عليه ايران در افغانستان محرز شد، مهر

سفير جمهوری اسلامی ايران در افغانستان با بيان اينکه پيشتر حدس بر اين بود که برخی کشورهای بيگانه در پشت پرده اغتشاشات عليه ايران هستند اعلام کرد: دخالت ان جی او های وابسته به برخی کشورها از جمله انگليس و آمريکا در اغتشاشات عليه ايران در افغانستان محرز شد.
فداحسين مالکی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشريح روابط دو جانبه تهران - کابل وضعيت فعلی روابط را بسيار خوب توصيف و خاطرنشان کرد: در حوزه های سياسی، اقتصادی، فرهنگی و ... با حضور هيئت ها در سطوح مختلف فصل جديدی در همکاری دو کشور در حال رغم خوردن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يادآور شد: البته طبيعی است که بيگانگان و مخالفان منافع دو کشور ايران و افغانستان دست به تحرکاتی می زنند که حوادث گذشته در کابل مبين اين واقعيت است که کشورهايی هستند که نمی خواهند روابط دو کشور در سطوح عالی تعريف شود.

مالکی تاکيد کرد: در قضايای اخير دولت افغانستان هوشيارانه عمل کرد و دولت ايران هم نشان داد در سخت ترين شرايط حامی دولت و ملت افغانستان است.

۴۵ کشور در افغانستان منافع خود را دنبال می کنند!

سفير جمهوری اسلامی ايران با اشاره به حضور ۴۵ کشور در افغانستان افزود: اين کشورها قطعا منافع خود را نيز در افغانستان دنبال می کنند و بر همين اساس تلاش هايی دارند تا رابطه افغانستان را با کشورهای همسايه اش به هم بزنند.

مالکی تاکيد کرد: دولت افغانستان نشان داده که اجازه بر هم زدن روابطش با کشورهای ديگر از جمله ايران به عنوان کشور همسايه و قدرتمند منطقه را نمی دهد.

پيش بينی بود ، محرز شد!

وی در رابطه با آخرين اطلاعات کسب شده درباره ماهيت گروه های اغتشاشگر عليه ايران در کابل تصريح کرد: آنچه که ما پيش بينی کرده بوديم که برخی کشورها در قضيه هستند و اقدام به تحريک و دامن زدن می کنند و برخی افراد ساده لوح را تحت تاثير قرار می دهند به يقين تبديل شده و محرز شده است برخی ان جی او های وابسته به امريکا و انگليس در قضايا دست داشتند.

تعدادی دستگير شده اند

سفير ايران خبر داد که برخی از عوامل اغتشاشات عليه ايران توسط دولت افغانستان بازداشت شده اند.

مالکی با اشاره به اينکه برخی همچنان برای برهم زدن روابط افغانستان و ايران مترصد فرصت هستند ، اظهار داشت: آنچه مسلم است برخی دستگاه های وابسته به برخی کشورها در قضايای کابل دست داشته اند.

احتمال تحرکات جديد

سفير ايران در خاتمه تاکيد کرد که با توجه به دستور رئيس جمهور افغانستان هم اکنون اغتشاشگری ها در کابل مهار و کنترل شده اما بعيد نيست بازهم عوامل بيگانه به هر بهانه ای سعی کنند روابط افغانستان با همسايگان از جمله ايران را آلوده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016