سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس ستاد حمل و نقل: نرخ کرايه‌ها با هدفمندی يارانه‌ها حداکثر تا ۱۰ درصد افزايش می‌يابد، ايسنا

- کرايه اتوبوس و مترو تغييری نمی‌کند

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور گفت: با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها حداکثر قيمت نرخ کرايه بار و مسافر تا ۱۰ درصد افزايش می يابد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار محمد رويانيان روز سه شنبه در مراسم افتتاح ستاد اطلاع رسانی مديريت حمل و نقل و سوخت کشور، اظهار کرد: فرمول و نحوه محاسبه نرخ کرايه‌ها پس از هدفمند کردن يارانه‌ها مشخص شده و بر اساس قيمت سوخت اعلامی، اين رقم اعلام خواهد شد.

وی گفت: اين اختيار به استانداران و شوراهای شهر و شهرداری‌ها داده شده که نرخ کرايه بار و مسافر را حداکثر تا ۱۰ درصد افزايش دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: نرخ لاستيک و روغن که بيش از ۶۰ درصد اقلام مصرفی خودرو است ثابت می‌ماند و دولت بر روی نرخ لوازم يدکی خودروها هم کنترل دارد.

رويانيان با بيان اينکه رانندگان يارانه جبرانی دريافت می‌کنند، گفت:‌ خط اعتباری با سود چهار درصد نيز برای رانندگان در نظر گرفته شده است. بر اين اساس ماهانه رانندگان خودروهای بنزينی حداکثر تا ۱۵ هزار تومان و رانندگان خودروهای ديزلی حداکثر ۲۸ هزار تومان نسبت به بازپرداخت آن حدودا دو تا سه ماه پس از اجرا اقدام خواهند کرد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت کشور خاطرنشان کرد: نرخ کرايه اتوبوس و مترو با هدفمندی يارانه‌ها هيچ تغييری نخواهد کرد و تنها تغييرات در خصوص نرخ کرايه آژانس‌ها، تاکسی‌ها، کاميون‌ها و اتوبوس‌های برونشهری خواهد بود که در اين خصوص با اتحاديه‌های آنها توافقات لازم صورت گرفته است.

رويانيان با اشاره به اين که اين ستاد در راستای خدمت به مردم تشکيل شده است و قرار نيست برخوردی صورت گيرد، گفت: هدف ستاد حمل و نقل و سوخت کشور برابر دستور رييس جمهوری ، مردمی کردن موضوع حمل و نقل است.

وی با تاکيد بر اين که ستاد تشکيل شده از پيام‌های مردم استفاده کرده و آن‌ها را به مسوولان منتقل می‌کند خاطرنشان کرد: ستاد اطلاع رسانی مديريت حمل و نقل و سوخت کشور ضمن راه‌اندازی پيامک ۳۰۰۰۰۲۰ و راه‌اندازی پايگاه اينترنتی www.hamsu.ir و راه‌اندازی تلفن گويا نسبت به دريافت نظرات مردم اقدام خواهد کرد.

رويانيان از راه‌اندازی استوديو راديويی با عنوان «بر بلندای همت» خبر داد و گفت: در عين حال استوديو شبکه خبر نيز در اين ستاد مستقر خواهد شد.

وی گفت: تمامی شکايت‌ها و درخواست‌های مردمی از همان طريقی که به ستاد منتقل می‌شود ، قابل پيگيری خواهد بود.

وی در پاسخ سوالی در خصوص نرخ سوخت با هدفمندی يارانه‌ها گفت: اين که قيمت سوخت چه ميزان خواهد بود و يا سهميه‌بندی وجود خواهد داشت يا خير در دولت تصميم‌گيری شده و زمان اجرای آن نيز توسط رييس جمهوری اعلام می‌شود.


نايب رييس مجلس شورای اسلامی:


قطعا ايران می‌تواند در صرفه‌جويی از ژاپن پيشی بگيرد

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدحسن ابوترابی‌فرد ـ نايب رييس مجلس شورای اسلامی ـ نيز در اين مراسم با تاکيد بر اين که متاسفانه ايران رتبه اول در شدت مصرف انرژی را در جهان به خود اختصاص داده است، گفت: با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها تلاش می‌کنيم تا در عرصه اقتصادی رتبه اول را به دست آوريم.

به گزارش ايسنا، وی با اشاره به اين که هم اکنون ژاپن با کمترين مصرف بالاترين توليد را به خود اختصاص داده است، گفت: قطعا ايران می‌تواند در صرفه‌جويی از ژاپن پيشی بگيرد.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اين که مديريت صحيح انرژی در کشور يکی از ضروريت‌ها است، گفت: مهمترين گام در اين زمينه راه‌اندازی کارت هوشمند سوخت و شبکه گسترده آن بود.

وی با اشاره به اين که هم اکنون حتی در روستاها نيز از کارت هوشمند استفاده می‌شود، گفت: اين امر موجب مديريت قيمت سوخت شد و اين سرمايه ملی برای بخش‌های ديگر کشور به کار گيری شد.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اين که ميزان مصرف بنزين پيش از هدفمندی يارانه‌ها بيش از ۷۰ ميليون ليتر بوده است، گفت: اين در حاليست که هم‌اکنون اين رقم به ۶۰ ميليون ليتر کاهش يافته و سالانه ۱۰ ميليارد دلار معادل ۱۰ هزار ميليارد تومان که به ميزان بودجه آموزش و پرورش يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، صرفه‌جويی صورت گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اطلاع رسانی مديريت مصرف سوخت کشور گفت: اين ستاد با اتصال حلقه‌های مختلف، استفاده از نقطه نظرات مردم و به کارگيری بهترين امکانات رسانه ای تلاش می‌کند تا طرح هدفمند کردن يارانه‌ها در بخش حمل و نقل و انرژی به خوبی اجرا شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط اعتباری ويژه‌ برای رانندگان حمل و نقل عمومی ، گفت: بر اين اساس رانندگان می‌توانند اعتبار ويژه‌ ای در کارت‌های سوخت با نرخ بهره چهار درصد دريافت کنند .

نايب رييس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد: امروز نظام سياسی را خلق کرده‌ايم که مبتنی بر رای مردم است و يک فقيه عادل امور مملکت را در دست دارد.

وی اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها را پروژه‌ای سنگين عنوان کرد و گفت: اين پروژه با هماهنگی آحاد مردم به پيش خواهد رفت و درس آموزنده‌ای برای جهانيان خواهد بود.


معاون پارلمانی رييس جمهوری:


هدفمندی يارانه‌ها، عدالت‌مندسازی يارانه‌هاست


اجرای هدفمندی حداقل ۲۰ درصد صرفه‌جويی در حامل‌های انرژی را در پی دارد

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمدرضا ميرتاج‌الدينی ـ معاون پارلمانی رييس جمهوری ـ نيز در اين مراسم گفت: راه‌اندازی ستاد اطلاع‌رسانی مديريت مصرف سوخت کشور، يکی از اقدامات ارزشمند برای جمع‌آوری نظرهای مردمی و انتقال آن به دستگاه‌های ذيربط است.

وی گفت: دولت در کنار ساير بخش‌ها بسته‌ای ويژه‌ برای حمل و نقل در نظر گرفته است تا در زمان هدفمند کردن يارانه‌ها با مشکلی مواجه نشويم.

به گزارش ايسنا، معاون پارلمانی رييس جمهوری هدفمند کردن يارانه‌ها را عدالت‌مندسازی يارانه‌ها دانست و گفت: اين طرح مردمی‌ترين طرحی است که در کشور اجرا می‌شود و به عنوان بزرگترين طرح اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اقدام خوب دولت برای اختصاص يارانه‌ ويژه‌ به رانندگان حمل بار و مسافر ، گفت: اين اقدام در راستای اين است که اين رانندگان دغدغه‌ای پس از هدفمند کردن يارانه‌ها نداشته باشند.

معاون پارلمانی رييس جمهوری با اشاره به اين که نسبت به تثبيت قيمت‌ها قطعا کنترل‌های لازم صورت می‌گيرد ، گفت: با اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها حداقل ۲۰ درصد صرفه‌جويی در حامل‌های انرژی را شاهد خواهيم بود که اين رقم معادل ۲۰ هزار ميليارد تومان يعنی کل بودجه عمرانی کشور است و با آن می‌توان برای دو ميليون نفر شغل ايجاد کرد.

وی با تاکيد بر اين که اجرای اين طرح در راستای اعتماد به خود مردم است، گفت: حضور دستگاه‌های نظارتی تنها يک احتياط است و در اصل مجريان اين طرح خود مردم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016