سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: ايران از ۱+۵ خواسته است بدون پيش‌شرط به ميز مذاکرات بيايند، ايسنا

- ايران هرگز اشتباه استراتژيک توليد سلاح‌های هسته‌يی را مرتکب نخواهد شد

نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی تاکيد کرد که ايران قصد توليد سلاح هسته‌يی را ندارد و ساخت بمب هسته‌يی يک اشتباه استراتژيک برای تهران محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی‌اصغر سلطانيه ـ نماينده‌ی ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ـ روز دوشنبه در يک کنفرانس خبری در مقر آژانس در وين گفت که تهران هرگز نمی‌تواند از نظر تعداد کلاهک‌های هسته‌يی که قدرت‌های جهانی در اختيار دارند با آن‌ها رقابت کند و به همين دليل در صورتی که درصدد توليد سلاح هسته‌يی برآيد نسبت به اين کشورها در وضعيت نامطلوبی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رويتر، سلطانيه گفت: به همين دليل ما هرگز اين اشتباه استراتژيک را مرتکب نخواهيم شد. ما بدون سلاح هسته‌يی نيز به قدرتمندی آن کشورها هستيم.

نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اين اظهارات را چند روز پس از آن بيان کرد که تهران آمادگی خود برای از سرگيری مذاکرات با گروه ۱+۵ (پنج عضو دايم شورای امنيت سازمان ملل متشکل از آمريکا، انگليس، روسيه، فرانسه و چين به علاوه آلمان) اعلام کرد.

سلطانيه گفت که ايران از اين شش کشور خواسته است که بدون پيش‌شرط به ميز مذاکرات بيايند.

او با طرح اين پرسش که در صورتی که ايران تصميم به توليد سلاح هسته‌يی بگيرد آيا قادر به رقابت با اين کشورها خواهد بود؟ افزود: می‌توانم با صدرصد اطمينان بگويم که جواب اين سوال منفی است. به همين دليل ما در وضعيت نامطلوبی قرار می‌گيريم.

يک کارشناس غربی نيز گفت که بايد حرف‌های تهران مبنی بر اين‌ که ايران به دنبال توليد سلاح هسته‌يی نيست را جدی گرفت.

گرت ايوانز ـ يکی از مديران يک کميسيون بين‌المللی ـ که سال ميلادی گذشته گزارشی را درباره حذف تهديدات هسته‌يی منتشر کرد گفت که به عقيده وی بايد حرف ايران را جدی گرفت.

ايوانز که وزير امور خارجه پيشين استراليا است در يک سخنرانی در وين گفت که چندين دليل وجود دارد که نشان می‌دهد ايران سلاح هسته‌يی را توليد نمی‌کند.

اين کارشناس غربی دلايل اين ادعای خود را احتمال حمله رژيم صهيونيستی، تحمل نکردن چنين واقعه‌ای از جانب چين و روسيه، تشديد تحريم‌های بين‌المللی بيش‌تر از پيش و اين‌که اسلام تسهيلات کشتار جمعی را نمی‌پذيرد، اعلام کرد.

ايوانز گفت اين عاملی است که بدبينی‌های غربی اعتبار زيادی برای آن قائل نيستند، اما بايد بگويم که در گفت‌وگوهای خصوصی که با مقامات ايرانی داشته‌ام خيلی بر اين مساله تاکيد می‌شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016