سه شنبه 27 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: اشتون هنوز پاسخ نامه جليلی را نداده است، ايلنا

ـ اگر کانادا رويکرد غيردوستانه‌اش در قبال ايران را اصلاح کند، همکاری با اين کشور در مورد افغانستان ادامه می‌يابد
ـ امروز امکان دسترسی کنسولی با دو تبعه آلمانی بازداشتی در ايران فراهم شده است.


ايلنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود به سوالات متعدد خبرنگاران در مورد نامه جليلی و اشتون، دو تبعه آلمانی بازداشت شده در ايران، درخواست کانادا از ايران برای همکاری در افغانستان و در خواست آمريکا از ايران برای دستگيری اعضای القاعده مستقر در ايران، پاسخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، رامين مهمانپرست در پاسخ به سوالی درباره نامه جليلی که در تيرماه امسال به ”کاترين اشتون“ مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، نوشته بود و طرح سه سوال از وی، گفت: در رابطه با ۱+۵ همواره اعلام کرده‌ايم مذاکراتی هدفمند و عادلانه که حقوق ملت ما را محترم بشمارند، موثر می‌دانيم و معتقديم تکرار مواضع بی‌نتيجه قبلی، کمکی به روند مذاکرات نخواهد کرد.
وی با بيان اينکه رويکرد مذاکرات بايد رويکرد همکاری باشد، تصريح کرد: هنوز پاسخ نامه جليلی را دريافت نکرده‌ايم.
سخنگوی وزارت امور‌خارجه در رابطه با سفر چاوز به ايران و اهداف اين سفر، روابط ميان ايران و ونزوئلا را دارای ظرفيت‌های بالايی قلمداد کرد که بسياری از اين ظرفيت‌ها استفاده شده است. از اين رو سفر آتی وی به ايران نيز می‌تواند دستاوردهای بيشتری داشته باشد.
مهمانپرست درباره پيشنهاد همکاری وزير امور خارجه کانادا با ايران در امور افغانستان نيز اظهار داشت: سياست جمهوری اسلامی ايران، سياست حمايت از دولت قانونی افغانستان است و تلاش می‌کند در راه مبارزه با مواد مخدر، افراط‌گرايی و ناامنی، اقدامات جدی و موثری انجام دهد. در همين راستا ايران با همه کشورهايی که علاقمند به اين مسائل باشند، همکاری خوبی داشته است.
مهمانپرست با يادآوری اينکه ما و کانادا روابط همکاری خوبی داشتيم، متذکر شد: بخاطر رويکرد غير دوستانه کانادا، اين همکاری‌ها قطع شد و اگر رويکرد آنها اصلاح شود اين همکاری می‌تواند در افغانستان ادامه پيدا کند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ايران برای اثبات حسن نيت خود اطلاعاتی درباره برخی عناصر تروريستی که در کانادا به سر می‌بردند، به دولت اين کشور داد.
سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشور در رابطه با درخواست آزادی دو تبعه آلمانی نيز تصريح کرد: اين دو نفر دچار تخلف شدند و با ويزای توريستی دست به اقدامات ديگری زدند. موضوع رسيدگی به پرونده آنها در دستور کار مقامات قضايی است اما امکان دسترسی کنسولی به اين دو نفر برای امروز فراهم شده است.
وی با بيان اينکه رئيس کميسيون فرهنگی اجتماعی مجلس آلمان، در ايران به سر می‌برد؛ همکاری با کشور آلمان را زياد و ظرفيت‌های همکاری را بسيار خوب توصيف کرد.
سخنگوی دستگاه ديپلماسی درباره درخواست آمريکا برای دستگيری عناصر القاعده که در ايران به سر می‌برند، اظهار داشت: درمورد مبارزه با تروريست همه کشورهای منطقه بايد همکاری داشته باشند تا ريشه مساله از بين برود. خواست‌های کشورهای غربی در رابطه با مبارزه با تروريسم در حالی که همزمان خود آنها از گروه‌های تروريستی حمايت می‌کنند، برای ما ترديدی ايجاد می‌کند. بايد بگوييم تروريست خوب و بد نداريم و گروه‌های تروريستی بايد از چتر حمايتی آنها خارج شوند.
مهمانپرست تاکيد کرد: هر کشوری در اين راستا از ما کمک بخواهد ما آمادگی همکاری داريم. به شرط آنکه بعدا معلوم نشود خودشان با اين گروه‌ها همکاری داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016