سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکرار توّحش جمهوری اسلامی در سومالی، دعوت به تماشای اعدام! بهروز ستوده

زمانی که آيت الله خمينی از صدور انقلاب اسلامی ايران به ساير کشورها سخن می گفت و فتوای قتل دگرانديشان ايرانی و غير ايرانی را صادر می کرد خوب می دانست که پول و اسلحه دو رکن ضروری برای انجام صدور انقلاب اسلامی به ساير نقاط می باشد چرا که رکن نخست و اصلی که همانا نيروی انسان های تاريک انديش و جاهل باشد ، در همه ی کشورهای اسلامی و عربی به حّد وفور وجود دارد . و برای صدور انقلاب اسلامی فقط کافی بود که بخشی از درآمد نفت ايران ، به اين کار اختصاص پيدا کند که کرد ، تا به امروز که رد پای انقلاب اسلامی خمينی يا بهتر بگويم رد خون ريزی و ترور و تجاوز و اعدام را می توان در جای جای کشورهای اسلامی وعربی که توسط گروههای بنيادگرا و فاشيست اسلامی در محکمه های مسخره شرعی که شيخ يا آخوندی تبهکار و بيسواد هم نقش قاضی ، هم نقش دادستان، هم نقش هیأت منصفه را يکجا بازی می نمايند، مشاهده کرد.
از ميان هزاران خبری که در هفته گذشته به سراسر جهان مخابره شده است در اينجا سه خبر را از سه نقطه مختلف در کنار هم قرار می دهم .
خبر اول : از نشريه دولتی آينده چاپ جمهوری اسلامی
«حجت‌الاسلام سيدجواد حسينی‌تبار، معاون فرهنگی تربيتی مجتمع آموزش عالی فقه در گفت‌وگو با رسا از بازگشايی حجره خامنه‌ای ، در مدرسه مبارکه حجتيه در آستانه ديدار طلاب غيرايرانی با ايشان خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که طلاب غيرايرانی در روز ديدار، در پوست خود نمی‌گنجيدند و برخی می‌گفتند ای کاش در کشورمان يک نفر را مانند ايشان داشتيم ، ابراز داشت: ده هزار طلبه غيرايرانی از صد کشور جهان به استقبال رهبر انقلاب شتافتند که اگر هيچ خاطره‌ای را از ايران نبرند ، جز همين يک خاطره تا آخر عمر برايشان کافی است.»
خبر دوم: از خبرگزاری فرانسه
« شرکت سی‌ام‌آ - سی‌جی‌ام که مرکز آن در فرانسه است، می گويد که يک کشتی که محموله آن توسط يک تاجر ايرانی بارگيری و مهر و موم شده بود در بندر لاگوس نيجريه مورد بازرسی قرار گرفت و توقيف شد . مأموران امنيتی نيجريه اعلام داشته اند که ، در ميان محموله اين کشتی ، ۱۳ کانتينر راکت های ۱۰۷ ميلمتری ، انواع تفنگ ، نارنجک ، گلوله و مواد منفجره وجود داشته است.»
خبر سوم : از خبرگزاری اسوشييتدپرس
« دو دختر ۱۵ ساله و ۱۸ ساله در شهر "بالت واين" سومالی که چندی پيش به تصرف گروه اسلامی "الشباب" در آمده است ، به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شدند. قبل از اجرای حکم اعدام ، افراد وابسته به گروه بنيادگرای"الشباب" با بلندگوهای دستی ، مردم شهر را بطرز تهديد آميزی دعوت به تماشای مراسم اعدام می نمودند. وقتی که يکی از ميدان های شهر مملو از جمعيت شد . ۱۰ مرد مسلح که نقاب بر صورت داشتند و دو دختر جوان که سر تا پا در چادری سياه پوشيده شده بودند و بر چشم های آنان چشم بند زده بودند وارد ميدان شدند.فقط چند دقيقه قبل از اعدام ، شيخ محمد ابراهيم ، جرم حوريه دختر ۱۵ ساله و عيان دختر ۱۸ ساله را جاسوسی اعلام داشت ، جاسوسی برای دولت مرکزی که گروه اسلامی "الشباب" مشغول جنگ با آن برای کنترل ساير مناطق سومالی می باشد. دو شرطی که شيخ ابراهيم را واجد شرايط قضاوت در مورد اين دو دختر کرده بود ، اول اينکه مرد است و دوم اينکه می تواند قران بخواند . در نواحی تحت کنترل گروه اسلامی "الشباب" همين دو شرط برای تصدی شغل قضاوت کافی است .
زهير کاسوا ، يک پير مرد محلی به خبرنگار اسوشييتدپرس می گويد « کسانی که شاهد صحنه اعدام اين دو دختر جوان وبی گناه بودند ، اين سنگدلی و قساوت را هرگز فراموش نخواهند کرد . او می گويد : ما همه ايستاده بوديم و شاهد جنايتی بوديم که نمی توانستيم از آن جلوگيری کنيم . زنی در کنار من با ديدن صحنه ی اعدام اين دو دختر جوان غش کرد و بر زمين افتاد .
محمد جمعه پدر عيان دختر ۱۸ ساله ای که به جرم جاسوسی اعدام شد می گويد « دو روز بود که دخترم گم شده بود تا اينکه مطلع شدم که در زندان "الشباب" است . برای ملاقات دخترم رفتم و هرچه التماس کردم نگذاشتند دخترم را ببينم »
بستگان حوريه دختر ۱۵ ساله ای که به جرم جاسوسی اعدام شدمی گويند « از وقتی که گروه اسلامی "الشباب" کنترل شهر را بدست گرفته اند حوريه از خانه خارج نمی شده است ، او چطور می توانسته است جاسوسی کند؟»
هيچکس نمی داند که گروه اسلامی "الشباب" چگونه اين دو دختر جوان را ربوده و در مدتی که زندان بوده اند چه بلاهائی بر سر آنان آورده اند ، چون به سبک و سياق جمهوری اسلامی ، پس از اعدام جنازه های آن دودختر جوان را به خانواده هاشان تحويل ندادند.
اينک در ارتباط با سه خبر بالا سه سئوال را می توان مطرح ساخت :
۱ - تربيت ۱۰ هزار آخوند خارجی در قم ( بدون احتساب صدها هزار آخوندخارجی ديگر که طی ۳۲ سال گذشته در قم و ساير حوزه ها) به چه منظور بوده است ؟ در قم و ساير مراکز وابسته به جمهوری اسلامی به اين آخوندهای خارجی چه آموزش هائی داده می شود و اين طلبه های پرورش يافته در مکتب جنون و جنايت جمهوری اسلامی ، قرار است پس از بازگشت به کشور خويش ، به جوانان و مردم ناآگاه کشور خود ، چه چيزهائی را آموزش دهند ؟
۲ – محموله ی اسلحه و مهمات کشتی توقيف شده در بندر لاگوس ( بدون احتساب صدها کشتی و هواپيما و کاميون اسلحه و مهمات که طی ۳۲ سال گذشته ، توسط سپاه و بسيج در ايران ، به مقصد سوريه و لبنان و سودان و ساير کشورهای عربی و اسلامی بارگيری شده ) قرار بوده است که بدست چه گروه هائی برسد ؟ منابع مالی و تسليحاتی حزب الله لبنان ، حماس و جهاد اسلامی فلسطين ، ارتش المهدی مقتدی صدر در عراق ، لشکر محمد در پاکستان ، طالبان در افغانستان و الشباب در سومالی و صدها گروه اسلامی و بنيادگرای ريز و درشت در کشورهای خاورميانه وحاشيه خليج فارس و کشورهای افريقائی و آسيای ميانه و خاور نزديک از کجا تأمين می شود و تروريستهای کشورهای مختلف در کجا آموزش می بينند؟
۳- شيخ محمد ابراهيم که در سومالی و در مقابل چشم هزاران تماشاچی حکم قتل دو دختر جوان و بی گناه ۱۵ و ۱۸ ساله را صادر می نمايد و هزاران شيخ محمد ابراهيم ديگر که در کشورهای اسلامی مشغول صدور فتوای قتل و شکنجه و تجاوز اند ، دوران طلبگی خود را در کجا گذرانده اند و کمکهای مالی و تسليحاتی اراذل و اوباش پيرامون خود را ازکجا دريافت می کنند ؟
آری جمهوری اسلامی و پيروان خط امام و صدور انقلاب اسلامی ، ۳۲ سال وقت داشته اند که ايدئولوژی ضدبشری خود را همراه با ميلياردها دلار از پول نفت مردم ايران به حلقوم گروههای بنيادگرای اسلامی در کشورهای مختلف سرازير نمايد و از آنان شبکه ای مخوف و تروريستی سازماندهی نمايد ، تا جائی که امروزه خامنه ای و احمدی نژاد به پشتوانه همين شبکه سراسری تروريستی اسلامی ، از دنيا باج خواهی ميکنند و قدرت های بزرگ را تهديد می کنند که اگر موجوديت رژيم جمهوری اسلامی به خطر افتد دنيا را به آتش خواهند کشيد !
و شگفتا ، از سر زمينی که ۲۵۰۰ سال پيش ازاين ، پادشاه و فرمانروائی مصلح و بشردوست نخستين اعلاميه جهانی حقوق بشر را به جهانيان ارزانی داشت ( همين چند روز پيش ، ۲۹ اکتبر زاد روز تولدش بود و بسياری از به اصطلاح آزاديخواهان و طرفداران حقوق بشر ، از ترس اينکه مبادا از جانب گروههای رقيب به سلطنت طلبی متهم گردند ، بدون يادی از نام و کار بزرگ کوروش کبير ، از کنارش گذشتند) امروزه سپاه جهل و جنايت و اعدام و تجاوز به سرتاسر جهان صادر می گردد و آنچه که امروزه دنيا شاهد آن است چيزی نيست مگر تحقق آرزوی ديرينه خمينی در "صدور انقلاب اسلامی" .
ايکاش جانی جماران زنده می شد و به دارودسته های درون و بيرون از حاکميت جمهوری اسلامی که ۲۰ سال است بر سر و کله همديگر می زنند و يکديگر را به انحراف از "خط امام" متهم می کنند نهيب می زد که : هيچ انحرافی در"خط امام" بوجود نيامده است و تمام سياست های بيت رهبری خامنه ای و دولت برگزيده اش صد در صد منطبق است بر "خط امام" ، تا شايد کسانی که هنوز تصور می کنند با امام امام گفتن و با توسل به "خط امام" می توان به جنگ "خط امام"ی که درقدرت است رفت و دراين نبرد پيروز شد، از اين خواب و خيال بيرون بيايند و با خواسته های برحق مردم ايران که نخستين اش جدائی دين از دولت و اجرای يک همه پرسی تحت نظارت نهاد های بين المللی برای تعيين تکليف جمهوری اسلامی است ، همراه شوند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016