چهارشنبه 12 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تورم به ۹.۲ درصد افزايش يافت، ايلنا

- نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۸۹ نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۸۸ معادل ۹.۲ درصد است
- نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به تير، مرداد و شهريورماه امسال به ترتيب ۹.۱ درصد و ۸.۸ رصد و ۸.۹ درصد بوده است.


ايلنا: نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۸۹ نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۸۸ به ۹.۲ درصد افزايش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد، خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران براساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۸۳ ( ۳۵۹ قلم کالا و خدمت ) در مهرماه ۱۳۸۹ نشان می‌دهد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در مهرماه ۱۳۸۹ نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزايش يافت. در مقايسه با ماه مشابه سال قبل، شاخص مذکور ۱۱.۹ درصد رشد داشته است.
نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۸۹ نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۸۸ معادل ۹.۲ درصد است. اين درحالی است که نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به تير ، مرداد و شهريورماه امسال به ترتيب ۹.۱ درصد و ۸.۸ درصد و ۸.۹ درصد بوده است.
نرخ تورم از شهريور ماه به ديلی جو روانی حاصل از اجرای هدفمندی يارانه‌ها از شهريور ماه سال جاری روند افزايشی يافته و پيش‌بينی می‌شود اين روند هم چنان ادامه داشته باشد.
پيش از اين محمود بهمنی رئيس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود نرخ تورم حاصل از اجرای قانون هدفمندی يارانه ها ۱۵ درصد بر ميزان تورم موجود بيافزايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016