یکشنبه 16 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوري المالكي در سمت نخست‌وزيري عراق ابقا شد، ايلنا

سخنگوي دولت عراق از توافق گروه‌هاي سياسي در مورد نخست‌وزيري مجدد «نوري المالكي» خبر داد.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از هشت ماه از انتخابات پارلماني عراق گروه‌هاي سياسي اين كشور توافق كردند كه «نور المالكي»، رهبر ائتلاف «دولت قانون» به‌عنوان نخست‌وزير دولت جديد در سمت خود باقي بماند و ائتلاف «العراقيه»، به رهبري «اياد علاوي»، نخست‌وزير سابق اين كشور رياست پارلمان را انتخاب كند.

«علي الدباغ»، سخنگوي دولت عراق يكشنبه گفت: «بر اساس توافقي كه روز گذشته بين گروه‌هاي عراقي صورت گرفته نوري المالكي در سمت نخست‌وزيري باقي مي‌‌ماند و ائتلاف العراقيه نامزد خوب براي رياست پارلمان را تعيين كند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين نوري المالكي گفته بود كه مشورت‌ها و گفت‌وگوها بين ائتلاف‌هاي پيروز انتخابات هفتم ماه مارس مرحله پاياني خود را پشت سر مي‌گذارند.

انتخابات پارلمانی عراق در ماه مارس سال جاری میلادی برگزار شد ولی هیچ یک از دو حزب اصلی نتوانسته بودند تعداد کرسی‌های لازم برای تشکیل دولت را به‌دست آورند.
در انتخابات پارلماني عراق، ائتلاف العراقیه كه متشکل از سنی‌های سکولار بود و ائتلاف دولت قانون که متشكل از جناح‌های شیعه است، بیشترین آرا را به دست آوردند.

ائتلاف العراقیه در انتخابات پارلمانی با دو کرسی بیشتر از ائتلاف مالکی، اکثریت کرسی‌های پارلمان را به‌دست آورد. اين ائتلاف با 91 کرسی مدعی بود پيروز انتخابات است و حق تشکیل دولت جدید را دارد.

اين در حالي است كه براساس اتحاد ميان دولت قانون و «ائتلاف ملي» به رهبري «عمار الحكيم» فراکسیون اکثریت پارلمان با 159 كرسي تشكيل شده بود و تشكيل دولت را حق خود مي‌دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016