دوشنبه 17 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران‌دوستی از عهده همگان برنمی‌آيد، ترانه جوانبخت

www.javanbakht.net

هميشه و همه جا بوده‌اند کسانی که دشمنی خود با فرهنگ و تمدن ايرانی را با سخنان و رفتارهايشان به ايرانيان نشان داده‌اند. اگر اين افراد مليت ايرانی ندارند تأسف‌آور نيست و اگر عرب هستند جای تعجب نيست.
اخيراً سيد حسن نصرالله در بيانيه‌ای اظهار کرده که تمدن ايرانی در ايران وجود ندارد. سخنان اين فرد همان قدر بی‌اساس و مضحک است که يک نفر ايرانی درباره تمدن لبنان اظهارنظر کند و بگويد که تمدن لبنانی در لبنان وجود ندارد.
البته شنيدن چنين سخنانی از سيد حسن نصرالله که سال‌هاست خواب‌های ناخوش برای ايرانيان ديده تعجب‌آور نيست. ايرانيانی که با دانايی به شرايط ايران می‌انديشند به خوبی می‌دانند که امثال اين فرد از دشمنان ديرينه ايران‌ هستند و هرگز سرنوشت نيک برای کشور ما نخواسته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اصلاً نبايد تأسف خورد که نصرالله و برخی از عرب‌های ديگر چنين فکر می‌کنند اما اگر يک ايرانی چنين بينديشد مسلماً برايش تاسف‌آور است و چنين اظهارنظرهای سخبفی فقط از دل خيانتکاران و رسواشدگان برمی‌آيد و از دهانشان جاری می‌شود. نمونه‌اش اظهارات نسنجيده يک نفر است که اخيرا از تلويزيون رسمی ايران پخش شد. اين فرد گفته که زبان بهشت زبان عربی و زبان جهنم زبان فارسی است. مسلماً با چنين سخنان نامعقولی چيزی از زبان فارسی کم نمی‌شود اما بی‌فکری گوينده اين سخنان بر مخاطبان به خوبی مشخص می‌شود. البته جا دارد از اين فرد و امثال او که مليت ايرانی دارند اما با سخنان و رفتارهايشان جزء خيانتکاران محسوب می‌شوند بپرسيم که مگر شما قبلاً به بهشت و جهنم رفته‌ايد که دريافته‌ايد زبان آنجا چيست؟ يا شرايط امروز ايران را ديده‌ايد و آن را جهنم می‌دانيد؟
شنيدن اظهارات اين فرد از تلويزيون ايران و نيز سخنان سيد حسن نصرالله نشان می‌دهد که مليت ايرانی داشتن يا نداشتن افراد ملاک برای خيانتکاری نسبت به فرهنگ ايران نيست و متأسفانه عده‌ای از ايرانيان نيز هستند که در راستای ذهنيت ضد ايرانی امثال نصرالله می‌انديشند و سخن می‌گويند و رفتار می‌کنند.
کسی که با دشمن دوستی کند همانا دشمن است و بنابراين کسانی که خود را از دوستان نصرالله و امثال او می‌دانند دشمنان ايران و ايرانيان هستند.
ايران‌دوستی از عهده‌ی همگان برنمی‌آيد و مسلماً کسانی که ايران‌دوست نيستند ايرانيان را نيز دوست ندارند.
فرهنگ و تمدن کشور ما که بيش از شش هزار سال پيشينه تاريخی دارد و خوشبختانه هنوز انقدر تاريخ و فرهنگ آن برای کشورهای ديگر نيز مورد مباهات است که در کتاب‌های دانشگاهی کشورهای مختلف دنيا درباره آن می‌نويسند با اين اظهارنظرهای سخيف و نسنجيده خللی نمی‌يابد.
البته اين عده‌ که با نيت خيانت به ايران در کشور ما به فکر جايگزين کردن فرهنگ ايران با فرهنگ کشورهای عربی هستند بايد بدانند که کاری نشدنی را آغاز کرده‌اند زيرا کشور فردوسی و خيام و سعدی و ديگرانی که فرهنگ و زبان ايران را قرن‌ها در دل مردم نسل به نسل سپردند کشوری نيست که فرهنگ عرب‌ها را بپذيرد و اگر در اين سه دهه اخير ظاهر قضيه اين افراد را به اين اشتباه فکری انداخته دليل بر اين نيست که امکان چنين جايگزين کردنی وجود دارد.
بر همه ما واجب است که دشمنان ايران و ايرانيان را به خوبی بشناسيم و بدانيم چه کسانی قصد تيشه زدن به ريشه ايران را دارند و به آن‌ها فرصت سوءاستفاده ندهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016