چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراجعه مجدد مادران کمپين به ستاد حقوق بشر قوه قضائيه برای پيگيری وضعيت نسرين ستوده، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: مادران کمپين يک ميليون امضا که پيش از اين در روز ۵آبان ماه، در نامه ای خواستار رسيدگی به وضعيت نسرين ستوده شده بودند، بار ديگر برای پيگيری نامه و اعلام نگرانی شديد خود از وضعيت نسرين ستوده که هم اکنون در اعتصاب غذای خشک به سر می برد به ستاد حقوق بشر قوه قضائيه مراجعه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعدادی از مادران کمپين، روز ۱۷ آبا مانه با تعيين وقت ملاقات قبلی در دفتر ستاد حقوق بشر قوه قضائيه حاضر شده و با يکی از مسئولان اين ستاد ديدار و گفتگو کردند. مادران کمپين يک ميليون امضا در اين ديدار نگرانی شديد خود نسبت به وضعيت نسرين ستوده، وکيل و عضو کمپين يک ميليون امضا، را اعلام کردند و خواهان رسيدگی فوری به وضعيت وی شدند.

نسرين ستوده که از روز ۱۳شهريور ماه در بند ۲۰۹اوين به سر می برد، در اعتراض به وضعيت غيرقانونی بازداشت خود، به مدت ۲۷روز دست به اعتصاب غذا زده بود. نسرين ستوده بعد از شکستن چند روزه اعتصاب غذای خود، به دليل مشخص نشدن وضعيت پرونده اش و محروم بودن از حقوق قانونی خود از جمله تماس تلفنی و ديدار حضوری با اعضای خانواده و دو فرزند خردسالش، اين بار از روز نهم آبان ماه دست به اعتصاب غذای خشک زده است. نسرين ستوده، فعال حقوق زنان و کودکان، وکيل تعداد زيادی از زندانيان سياسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر و زنان در ايران است.

مادران کمپين يک ميليون امضا در اين ديدار همچنين به شرح وضعيت ديگر فعالان دربند جنبش زنان و دانشجويی از جمله بهاره هدايت، عاليه اقدام دوست، مهديه گلرو و شبنم مدد زاده و همچنين دو تن از مادران بازداشت شده گروه مادران عزادار، اکرم نقابی و ژيلا مهدويان، پرداختند و خواستار آزادی کليه زنان زندانی شدند.

مادران کمپين در اين ديدار همچنين خواستار رسيدگی به وضعيت محمد اوليايی فرد، ديگر وکيل زندانی، شدند. محمد اوليايی فرد در زندان اوين در وضعيت نامساعد جسمی و روحی به سر می برد.

در اين ديدار کليه سخنان مادران کمپين يک ميليون امضا ثبت شد و به آنان قول داده شد که کليه اين موارد به اطلاع مسئول ستاد حقوق بشر خواهد رسيد. مادران بار ديگر بر پيگيری مستمر وضعيت نسرين ستوده و ديگر زنان زندانی و مراجعه مجدد به اين ستاد تاکيد کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016