چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کمپين سفارت سبز در واکنش به اظهارات حسن نصرالله

در حالی که جمهوری اسلامی اينک واجد کمترين متحد استراتژيک در عرصه بين المللی است تا آنجا که اگر بتوان متحدی برای او نامبرد، شايد بتوان سوريه و حزب الله لبنان را آن هم به يمن دريافت پول های گزاف به عنوان تنها متحدان استراتژيک حکومت فعلی برشمرد، سخنان بی پايه اخير سيد حسن نصرااله دبير کل حزب الله لبنان جنجالی را به راه انداخته است که بر همگان نمايان می سازد ماهيت متحدان استراتژيک جمهوری اسلامی چيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير کل حزب الله در سخنان خود که اخيرا در پهنه اينترنت پخش و بازخوردهای تند ميهن دو ستان ايرانی را به همراه داشت، ابراز نمود که " در ايران امروز چيزی به نام پارسی سازی يا تمدن پارسی ديده نمی شود. آنچه در ايران است تمدن اسلامی است. آنچه در ايران هست، دين محمد است و بناينگذار جمهوری اسلامی جد در اندر جد فرزند پيامبر خدا محمد است . امروز رهبر ايران، امام خامنه ای فرزند پيامبر است که عرب است". وی در ويدئوی ديگر با اشاره به حوادث پس از انتخابات ۸۸ با ناديده گرفتن اعتراض گسترده ملت ايران به تقلب و سرکوب، سعی در توانمند بودن جمهوری اسلامی برای عبور از اين بحران داشته و اظهار داشت " ايران ، نظام ، حکومت و مردمش به برکت وجود رهبری حکيم ، شجاع ، رحيم ، مدير و مدبر امام خامنه ای ... نيرومند تر از پيش، از بحران خارج شده و همين گونه که هست ، باقی خواهد ماند"

اين اظهارات از زبان عالی ترين متحد استراتژيک جمهوری اسلامی، گوياترين دليل برای نگرانی هايی است که ميهمن پرستان ايرانی تا کنون عنوان داشته اند که جمهوری اسلامی فاقد هويت ملی ايرانی است و با تمسک به اسلام ( آن هم اسلام در تعريفی غير رحمانی از آن ) درصدد امحاء تاريخ کهن پارسی اين سرزمين است.

بهترين گواه بر اين ادعا همين بس که شاهديم شخصی بسان سيد حسن نصر الله در همين ويدئو، از خامنه ای با عنوان "امام" خامنه ای ياد کرده است ( در حالی که در عرف رايج در جمهوری اسلامی، اين عنوان جز برای بنيانگذار آن برای احدی استفاده نمی شود). جعل عنوان امام برای خامنه ای در حالی است که وی و طرفدارانش همواره به جای استفاده از عنوان درست خليج فارس، به نام جعلی "خليج" بسنده می کنند.

چه دليلی برتر و بالاتر از اينکه اين متحد امروز جمهوری اسلامی، در گمان باطل خود برای پرهيز از بدنام شدن در نزد کشورهای عربی از طرفداری از ايران ( مهد تمدن چند هزار ساله پارسی)، تاريخ کهن ايران را تنها در سی ساله اخير آن خلاصه کرده و با انکار تمدن پارسی، تمدن ايران را صرفا در تمدن اسلامی آن هم در سی سال اخير خلاصه می بيند.

درک نادرست نصرالله از اوضاع ايران تا بدانجاست که وی سرکوب ستمگرانه مردم معترض ايران را ، رهبری داهيانه خامنه ای توصيف کرده که موجب شده است ايران از بحران پس از انتخابات گذر کند!! اين در حالی است که شخصيتی چون مرحوم علامه محمد حسين فضل الله با جايگاه علمی و فقاهتی خود در لبنان در حالی از اين دنيا رخت بربست که به دليل مغايرت رفتار حاکمان ايران با موازين شرع، شديدا مخالف جمهوری اسلامی ايران بود. سيد حسن نصر الله که خود در کسوت يک روحانی شيعه است، چگونه اعتراض مراجع عظام قم از جمله آيت الله منتظری موسوی اردبيلی، بيات زنجانی، دستغيب و صانعی را ناديده گرفته و به رهبری داهيانه "امام خامنه ای" فخر می فروشد!؟

کمپين سفارت سبز به عنوان مجمعی از ديپلمات های ايرانی که در ايام خدمت خود در وزارت خارجه، وظيفه ملی خود می دانستند از وجب به وجب خاک ايران و از جزء جزء تمدن ايرانی پاسداری کنند، در اعتراض به اين اظهارات بی پايه در انکار تمدن پارسی و در انکار بحران اجتماعی پس از انتخابات که هيچ يک ازآن ريشه در واقعيت ندارند، اين حق را برای خود محفوظ می دارد که به مخالفت با اين مواضع نسنجيده و بی پايه برخاسته و از حاکمان کنونی ايران مطالبه کند که نظر صريح خود را درباره اين اظهارات اعلام نمايند. پاسخ اينان از دو حال خارج نيست يا تاييد اظهارات نصرالله که خود گواهی خواهد بود بر وطن فروش بودن حاکمان کنونی ايران و يا مخالفت با اين اظهارات که در آن صورت بايد پرسيد آيا اين است نتيجه سرمايه گذاری ميلياردی بر حزب الله لبنان که از يک سو ، خامنه ای را برخلاف عرف رايج در ايران تا مقام "امام" بالا برده واز سوی ديگر تاريخ کهن پارسی و نام تاريخی خليج فارس را منکر شود؟ آيا اين است دست پرورده جمهوری اسلامی ايران، که تمدن پارسی را منکر و به صرف سيادت رهبران جمهوری اسلامی، کشور رستم و سهراب را کشوری عربی وانمود نمايد؟

از منظر سفيران سبز ايران سخنان نصر الله به رغم بی پايه بودن آن، پرده گشايی از حقيقتی است تا همگان بدانند وطن فروشی حاکمان کنونی ايران تا کجاست که حاضرند باهزينه های گزاف برای "امام" و "ولی امر مسلمين" شدن، بر تحريف تاريخ کهن ايران و نام خليج هميشه فارس چشم بپوشند.

ما سفيران سبز اين مصيبت را بر ملت ايران تسليت گفته و بر سوگند خود در وزارت خارجه استواريم که ايران را پاس خواهيم داشت.

کمپين سفارت سبز
آبان ۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016