شنبه 22 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بانک مرکزی: برداشت دولت از حساب ذخيره ارزی با مجوز مجلس صورت می‌گيرد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کل بانک مرکزی گفت: اگر دولت بخواهد از حساب ذخيره ارزی برداشت کند، حتماً بايد مجوز مجلس را ارائه دهد و در غير اين صورت امکان برداشت از حساب ذخيره ارزی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ‌پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود بهمنی رئيس کل بانک مرکزی، برخی ادعاهای مطرح شده درباره برداشت زياد دولت از حساب ذخيره ارزی را بی‌اساس عنوان کرد و اظهار داشت: اين مسئله طوری نيست که هرکسی بتواند ادعا کند که دولت به هر ميزان دلخواه از حساب ذخيره ارزی برداشت می‌کند؛ اين ادعا به هيچ وجه صحت ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: حساب ذخيره ارزی دستورالعمل و قانون خاص خود را دارد و صرفاً از حساب ذخيره ارزی می‌توان به بخش خصوصی برای پروژه‌ها پرداخت داشت و اگر دولت بخواهد از حساب ذخيره ارزی برداشت کند، حتماً بايد مجوز مجلس را ارائه دهد و در غير اين صورت امکان برداشت از حساب ذخيره ارزی وجود ندارد و اين ادعاهای مطرح شده به هيچ وجه پايه و اساس قانونی و منطقی ندارد.

* بخشودگی بدهکاران بانکی شامل همه می‌شود

رئيس کل بانک مرکزی ‌در پاسخ به سؤالی درباره وضعيت بخشودگی بدهکاران بانکی که زير ۵۰ ميليون بدهی دارند، گفت: کليه بدهکارانی که زير ۵۰ ميليون و يا بالای ۵۰ ميليون بدهی دارند، اگر بدهی خود را پرداخت کنند، در بحث‌های سياستی پيش‌بينی کرده‌ايم تا کل ۶ درصد جرايم آنها توسط هئيت مديره بانک‌ها بخشيده شود و ما اين طرح خود را به رقم خاصی محدود نکرده‌ايم.

* دلايل افزايش قيمت طلا درجهان

بهمنی در پاسخ به سؤال ديگری درباره دلايل افزايش قيمت طلا در جهان اظهار داشت: عوامل متعددی موجب بالارفتن قيمت طلا در جهان شده است؛ از جمله اينکه کشورها به دليل نااطمينانی و ناامنی که از ذخيره پول کشورهای ديگر مانند دلار، يورو و ارزهای ديگر دارند، اين نااطمينانی آنها موجب شده به سمت ذخيره طلا گرايش پيدا کنند.

وی افزود: به طور ناخودآگاه بر اثر افزايش تقاضا، قيمت‌های جهانی هم افزايش می‌يابد. به تازگی هم دولت آمريکا تصميم گرفته است‌ ۶۰۰ ميليارد دلار در سطح کشورش تزريق کند که اين هم موجب می‌شود‌ ارزش پول کاهش پيدا کند و کاهش ارزش پول هم افزايش قيمت جهانی طلا را به دنبال دارد و مجموع اين عوامل بروی ارزهای ديگر هم اثر می‌گذارد.

* بازار طلا و ارز تحت کنترل است

رئيس کل بانک مرکزی تصريح کرد: خوشبختانه ما پيش‌بينی اين موضوع را در دو سال اخير داشته‌ايم و به ميزان کافی توانسته‌ايم، طلا ذخيره کنيم و با آرامش خاطر می‌توانيم بگويم در حد قيمت جهانی و به هر ميزان که بخواهيم، طلا قابل عرضه است و قيمت‌ها از نظر افزايش بيش از حد نيز کنترل می‌شوند.

بهمنی ‌خاطر‌نشان کرد: از نظر ارز هم هيچ مشکلی وجود ندارد. کل مشکلاتی که احساس می‌کرديم از نظر مراودات خارجی داشته باشيم، حل شده است‌، بنابراين هيچ نگرانی در زمينه تامين ارز وجود ندارد و قيمت‌ها هم کاملا تحت کنترل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016