چهارشنبه 5 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ولی فقيه در سپاه: دشمنان در هر انتخاباتی از افراد سکولار و ليبرال حمايت می‌کند، ايسنا

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اين‌که اسلام و حکومت اسلامی در هر دوره‌ای نياز به نماد و ترجمان دارد، گفت: حتی قرآن به دليل وجود محکمات و متشابهات نمی‌تواند فصل‌الخطاب باشد و نياز به ترجمان دارد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌السلام والمسلمين علی سعيدی در همايش بررسی و مقابله با جنگ نرم در دانشگاه افسری و تربيت پاسداری امام حسين(ع) با بيان اين مطلب تاکيد کرد: ديروز اين نماد، حضرت روح‌الله بود و امروز نماد حقانيت و حاکميت، رهبر معظم انقلاب است و اين امر اختصاص به اين عصر ندارد بلکه از زمان غيبت کبری آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: برای تشخيص حق نبايد به شخصيت‌های ديگر مراجعه کرد مگر آن‌که اهل ذکر باشند و بايد دانست که محور نظام، ‌رهبری است.

وی با تاکيد بر اهميت تبيين شاخص‌های اسلام ناب تصريح کرد: مهمترين وظيفه‌ای که امروز بر عهده ماست، تبيين اسلام ناب است و اين‌که مبانی فکری امام و مقام معظم رهبری را بيان کنيم، چراکه اگر اين کار را انجام دهيم ديگر جايی برای تفکرات غيرناب باقی نمی‌ماند.

نماينده ولی فقيه در سپاه همچنين با بيان اين‌که حرکت انبياء متکی به قدرت نرم بوده و تقابل با قدرت انبياء نيز عمدتا به صورت نرم‌افزاری بوده است، افزود: در تاريخ معاصر، امام با حرکت نرم‌افزاری يعنی تغيير در نگرش مردم کار را آغاز کردند. انقلاب اسلامی در اين ۳۱ سال بدون خدشه‌ای به راه خود ادامه می‌دهد و به نظر من موفق‌ترين انقلاب توحيدی و انقلاب معاصر، انقلاب اسلامی است.

سعيدی با اشاره به موانع موجود بر سر راه انقلاب در سه دهه گذشته اظهار کرد: يکی از مشکلات اصلی اين است که در حکومت اسلامی دو ديدگاه مختلف در مورد مسائل گوناگون نظير بحث مشروعيت حکوميت، اختيارات ولی فقيه، سياست خارجی، فرهنگ و اقتصاد وجود دارد که يک نگاه همه جانبه، زيربنايی و انقلابی است و ديگری حداقلی، روبنايی و رفرميستی است.

سعيدی اضافه کرد: اين دو نگاه در تفاوت بين تفکر نهضت آزادی و بنی‌صدر با تفکر امام(ره)، دو بخش شدن حزب جمهوری اسلامی و يا در تفاوت تفکر بين مجمع روحانيون و جامعه روحانيت مشهود است. اين دوگانگی حتی بين تفکر امام با قائم مقام ايشان هم وجود داشت و در دوره‌های بعد نيز ديديم که نگاه سکولارهای اصلاح‌طلبان با نگاه رهبری و امام کاملا متفاوت است. در دوره اخير، اين دو تفکر را در نزديک‌ترين ياران امام می‌بينيم که با وجود اين‌که از امام حکم داشتند ولی در دست بيگانگان گذاشتند.

وی با بيان اين‌که اگر تفکرات غيرناب در عرصه حاکميت بروز کند زمينه جنگ نرم دشمن را فراهم می‌کند، افزود: در چنين شرايطی دشمن نيروهای خود را از داخل می‌گيرد و لذا می‌بينيد که در هر انتخاباتی در اين کشور، دشمنان از افراد سکولار و ليبرال حمايت می‌کنند. اگر اسلام ليبرال بر سر کار بيايد نظام دچار چالش خواهد شد؛ کما اين‌که در مقاطعی از انقلاب اين جريان بر سر کار آمد و اين‌که اين مصيبت تبديل به عاشورا نشد به خاطر اين بود که مردم قدرت را تحويل اصولگرايان دادند. برخی خواص داشتند بستر لازم را برای حضور اسلام ليبرال در اين کشور فراهم می‌کردند و اين‌که اسلام و انقلاب پابرجا مانده، به دليل دو عامل اصلی يعنی رهبری و مردم است.

نماينده ولی فقيه در سپاه در ادامه سخنان خود با بيان اين‌که در تعيين تيم اداره کشور نيز دو ديدگاه وجود دارد، تصريح کرد: يک ديدگاه می‌گويد رجايی و يک ديدگاه می‌گويد بنی‌صدر يا يک ديدگاه می‌گويد احمدی‌نژاد و ديدگاه ديگر می‌گويد فلان آقايی که هر تفکری ممکن است داشته باشد. نگاه اين دو انديشه به نهادهای برخاسته از انقلاب نظير سپاه نيز متفاوت است و اين يکی ديگر از حوزه‌هايی است که اين دو نگاه بر آن تاثيرگذار است.

سعيدی در پايان با بيان اين‌که امروز منافع جريان اسلام ليبرال با منافع جريان آمريکا، اروپا و حتی ارتجاع عرب در کنار هم قرار گرفته است، گفت: دشمن سنگر خود را امروز در کنار انديشمندان اسلام ليبرالی قرار داده است. فتنه ۸۸ حيثيت نظام را زير سوال برد و ديديم که برخی از کشورهای کوچک هم برای ما زبان درآوردند. ما اقتداری داشتيم ولی جريان اخير لطمه سنگينی به اعتبار و حيثيت نظام وارد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016