دوشنبه 24 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان اعتصاب غذا و برگزاری دادگاه نسرين ستوده، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- دادگاه نسرين ستوده، صبح امروز ۲۴ آبان ماه، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به رياست قاضی پيرعباسی برگزار شد.

در اين دادگاه که با حضور وکلای نسرين ستوده برگزار شد،عبدالفتاح سلطانی، مهناز پراکند، مينا جعفری و نسيم غنوی در خصوص سه اتهام "اقدام عليه امنيت ملی"، "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت" و "همکاری با کانون مدافعان حقوق بشر"، به دفاع از نسرين ستوده پرداختند. به گفته ی وکلای نسرين ستوده روند دادگاه خوب و مثبت بود اما به دليل اشکالات شکلی که از سوی وکلا به پرونده وارد شد، قاضی پيرعباسی با برگزاری دادگاه در تاريخ ۳ آذرماه به منظور رسيدگی ماهوی به پرونده موافقت کرد و گفت در صورت امکان در مورد وضعيت قرار بازداشت خانم ستوده نيز تجديد نظر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود اعلام قبلی مبنی بر علنی بودن دادگاه، از حضور رضا خندان همسر نسرين ستوده ممانعت به عمل آمد و در آخرين دقايق حضور نسرين ستوده در دادگاه همسرش موفق شد برای دقايقی او را برای اولين بار به صورت حضوری ملاقات کند. وضعيت روحی نسرين ستوده مناسب بوده است و او به درخواست وکلا و خانواده ی خود برای شکستن اعتصاب غذا پاسخ مثبت داده است.

نسرين ستوده از روز شنبه ۶ شهريورماه با بازرسی همزمان خانه و محل کارش، به دادگاه احضار شد و روز ۱۳ شهريور ماه در پی مراجعه به دادگاه بازداشت شد. او در اين مدت در سلول انفرادی نگهداری شده و نزديک به ۴۰ روز از دوران بازداشت خود را در اعتصاب غذا به سر برده است.

نسرين ستوده حقوقدان، وکيل دادگستری و برنده جايزه حقوق بشر "سازمان حقوق بشر بين الملل"، ضمن عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر، کمپين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبعيض آميز عليه زنان، و انجمن حمايت از کودکان، وکالت پرونده‌های بسياری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی ِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۸م) برنده جايزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بين‌الملل» شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016