جمعه 28 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ بيت آيت الله منتظری به ندای خانواده ابراهيم يزدی، سايت آيت الله منتظری

باسمه تعالی

حضور محترم خانواده ارجمند جناب آقای دکتر ابراهيم يزدی

پس از سلام و آرزوی سلامتی و موفقيت برای شما و آن عزيز در بند، نامه استمداد شما از مسلمانان جهان را خواندم. ای کاش به جای مسلمانان جهان از همه آزادی‌خواهان جهان استمداد می‌کرديد. دادخواهی از همگان حتی مجامع بين المللی و سازمان ملل متحد برای مظلومان امری پسنديده است. قرآن کريم می‌فرمايد: "لا يحب الله الجهر بالسوء من القول الّا من ظلم".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نام دکتر ابراهيم يزدی همواره با دينداری و مبارزه و با شجاعت و استواری همراه بوده است. او يادگار زنده‌ياد مهندس بازرگان و زنده‌ياد دکتر سحابی است.

تفسير قرآن کريم که در انجمن اسلامی دانشجويان ايرانی در آمريکا توسط آقای دکتر يزدی تدريس شده بود و در نوارهای کاست در سال‌های ۵۴ و ۵۵ در بين دانشجويان ايران دست به دست می‌شد از مجموعه‌های نفيسی بود که دانشجويان مسلمان به آن افتخار می‌کردند.

اتهام شرکت در نماز جمعه غير قانونی به ايشان از مواردی است که موجب وهن دين می‌باشد، و چنانچه اين اتهام مضحک، آگاهانه وارد شده باشد، آمرين و عاملين آن گناه بزرگی را مرتکب شده‌اند. اين نماز جمعه بيش از پنجاه سال قبل توسط آيت‌الله حاج آقا رحيم ارباب اقامه می شد و پس از ايشان آيت‌الله غروی اصفهانی آن را ادامه دادند و در سالهای اخير آقای دکتر غروی آن را اقامه می کردند و با اينکه قدمت آن بيش از نماز جمعه رسمی اصفهان است، ميزان فاصله شرعی با آن را رعايت می‌نمودند.

تشکيل و شرکت در نماز جمعه به نظر بسياری از فقها و مراجع تقليد واجب و به فتوای بعضی از آنان مستحب است. واضح است که برای شرکت در يک نماز واجب يا مستحب اجازه حکومت معنی ندارد.

اميدوارم شما بزرگواران چون گذشته صبور باشيد تا اجر بی حساب صابران شامل حالتان باشد که: "انما يوفی الصابرون اجرهم بغير حساب". و خدا را شاکر باشيد که با افتخار و سرفرازی اعلام می‌کنيد که خانواده دکتر ابراهيم يزدی هستيد که مظلوم است. چنانچه همسر و پدر شما از ظالمان بود هميشه نزد مردم شرمنده و سرافکنده بوديد و از ناراحتی وجدان نيز رنج می‌برديد. ان‌شاءالله هر چه زودتر اين عزيز دربند و ديگر زندانيان بی‌گناه آزاد شوند و مردم شريف از وجودشان بهره مند گردند.
والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته.

۱۳۸۹/۸/۲۸

بيت مرحوم آيت‌الله العظمی منتظری
احمد منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016