پنجشنبه 4 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام دبير کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت عليه زنان، شهرزادنيوز

شهرزادنيوز: در آستانه گراميداشت روز جهانی محو خشونت عليه زنان بياييد در سال ۲۰۱۰، به تلاش‌های گسترده و فزاينده‌ای ارج بگذاريم که درباره اين موضوع مهم انجام می‌شوند. سازمان‌های زنان ديگر تنها نيستند. از آمريکای لاتين تا ايالات متحده، از آسيا تا آفريقا، مردان و پسران، جوان و پير، موسيقيدانان، چهره‌های سرشناس و ورزشکاران معروف، رسانه‌ها، افکار عمومی، سازمان‌های غير دولتی و شهروندان عادی برای حمايت از زنان و دختران و بهبود توانمندسازی و رعايت حقوق آنان تلاش بيش‌تری می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پلاتفرم بسيج اجتماعی "بگوييد نه - اتحاد برای پايان دادن به خشونت عليه زنان" در سراسر جهان با به کارگيری جامعه مدنی و افراد، بيش از يک ميليون فعاليت را ثبت کرده است. در ماه اوت امسال در پنجمين کنفرانس جهانی جوانان در مکزيک، فعالان جوان از سراسر جهان در پيام‌شان به روشنی گفتند: "زمان پايان بخشيدن به خشونت عليه زنان و دختران فرا رسيده است!" دولت‌های عضو نيز به اين تلاش پيوسته‌اند. در بانک اطلاعاتی من درباره دامنه، ماهيت و عواقب خشونت عليه زنان که شامل سياست‌ها و برنامه‌هايی برای مبارزه با اين بلای جهانگير است، بيش از ۱۰۰ گزارش از کشورهای مختلف ثبت شده است.

سالگرد امسال نشان‌دهنده نقشی است که شرکت‌های تجاری می‌توانند ايفا کنند - از راه‌اندازی پروژه‌هايی در اين زمينه گرفته تا حمايت مالی مستقيم سازمان‌هايی که برای پايان بخشيدن به خشونت فعاليت می‌کنند، و نيز پذيرش اصول مسئوليت‌ اجتماعی شرکت‌ها. "اصول توانمندسازی زنان"، اقدام ابتکاری مشترک "پيمان نامه جهانی سازمان ملل" و "يونيفم"، از کمک مالی شرکت‌ها برای مبارزه با خشونت عليه زنان بهره‌مند می‌شوند و اکنون مورد حمايت بيش از ۱۲۰ کمپانی پيشرو قرار دارند. رسانه‌های هر چه بيش‌تری قتل‌های به اصطلاح "ناموسی"، تجارت دختران و خشونت عليه زنان در مناطق جنگی را تحت پوشش خبری قرار می‌دهند و آگاهی بر منافع توانمندسازی زنان برای جامعه را ارتقا می‌دهند. با وجود اين، لازم است کارهای بيش‌تری انجام گيرند. در خانه‌ها، در مدارس و ادارات، در اردوگاه‌های پناهنگی و شرايط جنگی، بخش تجاری می‌تواند به ما در پيشگيری از بسياری از اشکال خشونت که زنان و دختران همچنان با آن‌ها مواجه‌اند، ياری رسانند.

کارزار "اتحاد برای پايان بخشيدن به خشونت عليه زنان" و "شبکه رهبران مرد" که سال پيش آغاز کردم، شتاب و همياری های مغتنمی را به وجود آورده‌اند. اين کلمه در حال گسترش است: خشونت عليه زنان و دختران در هيچ جامعه‌ای جايی ندارد و ديگر نبايد مصونيت جزايی خشونت‌گران تحمل شود. در اين روز جهانی، از همه - حکومت‌ها، جامعه مدنی، بخش‌های تجاری، افراد - می‌خواهم که مسئوليت محو خشونت عليه زنان و دختران را پذيرا شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016