شنبه 6 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش مصطفی تاجزاده به اظهارات اخير دادستان کل کشور: اژه ای خود متهم است، کلمه

سيد مصطفی تاجزاده يکی از هفت شاکی از دخالت نظاميان در انتخابات سال ۸۸ امروز در ملاقات کابينی با همسرش "از تمامی خويشان، دوستان و عزيزانی که مرحمت و ملاطفت کرده و تولد پنجاه و سه سالگيش را در شرايطی که او امکان ميزبانی و پاسخگويی مراحم وی را نداشته، به انحای مختلف مهربانانه تبريک گفته اند، از صميم قلب تشکر کرد" و از همسرش خواست که "به شکل مقتضی مراتب قدرشناسی او را به همه دوستان هميشه همراهش و ياوران سبز جوان"، اعلام دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، وی هم چنين پس از اطلاع از توقيف مجله چلچراغ که "درطول زمان انتشارش در نوع خود مايه اميد و سرزندگی جوانان ايرانی" بوده است، به شدت ابراز تأثر کرد و گفت: واقعا متأسفم که در کشور مدعی آزادی و دموکراسی ما در مجامع بين المللی، نه فقط روزنامه های اصلاح طلب و ارگان احزاب سياسی، بلکه هر نشريه متعلق به مخالفان توقيف می شوند و حتی مجله ای چون چلچراغ تحمل نمی شود و اين به معنای مسدود کردن همه راه ها و بسيار تأمل برانگيز است!

معاون سياسی وزارت کشور اصلاحات در عين حال اين گونه اقدامات را در جلوگيری از رشد و ترويج انديشه اصلاح طلبی عقيم دانست و گفت: بی شک چلچراغ خاموش نمی ماند و چلچراغی ها راه های ديگری برای حضور در ميان جوانان هواخواهشان، تدبير خواهند کرد که در انديشه ديکتاتورها نمی گنجد.

مشاور رئيس جمهور سابق در اين ديدار کوتاه غيرحضوری هم چنين در واکنش به اظهارات اخير دادستان کل کشور که منکر هرگونه آزار و شکنجه و هتاکی در زندان ها شده بود، گفت: من توجه مردم را به درخواست تحقيق و تفحص زندانيان بند دوالف از مجلس شورای اسلامی جلب می کنم که به منظور روشن شدن همه آن چه در زندان برما گذشت، انجام شد و نيز شکايتی که خودم از قرارگاه ثارالله سپاه به دليل ضرب و شتم و فحاشی و تهديد و روش های غيرقانونی در بازجويی ها دارم و اميدوارم قوه قضائيه حتی اگر قصد رسيدگی ندارد، با مخالفت ملاقات وکيل با من، مانع انجام مراحل رسمی اين شکايت نشود.

وی ادامه داد: روز چهل و ششم بازداشتم که هیأتی از طرف آقای شاهرودی رئيس قوه قضائيه وقت و آن هم براثر فشارهای بيرونی بر اين قوه برای پاسخ گويی به منظور سرکشی به وضعيت ما به زندان آمد، موارد فحاشی و ضرب و شتم و غيره را گزارش دادم. هم چنين روز شصتم هم در ديداری که آقای بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس باز هم براثر فشار خانواده ام برای پاسخ گويی در مورد وضعيت من در اتاق آقای مرتضوی صورت گرفت، برخلاف ميل دادستان وقت و در حضور او گزارش دادم که سه جلسه مورد ضرب و شتم و توهين و فحاشی قرار گرفته ام. و نيز با توجه به اين که اطلاع دارم علاوه بر من آقايان صفايی فراهانی، سليمانی، عرب سرخی، زيدآبادی، سحرخيز، حمزه کرمی، عبدالله مؤمنی، مهدی محموديان و ديگر عزيزان مورد شکنجه و آزار واقع شده اند، متعجبانه می خواهم بدانم آقای اژه ای برچه مبنايی همه اين موارد را تکذيب کرده است و اساساً مصاديق شکنجه از نظر ايشان چه هست؟ البته مسئوليت آقای اژه ای «دادستانی» است در حالی که خود «متهم» است زيرا اولاً آقای مرتضوی را که متهم رديف اول جنايت کهريزک و شهادت دست کم ۴ نفر از جوانان پاک اين مرزوبوم است و هم چنين متهم رديف اول پرونده دکتر زهرا کاظمی است، برای معاونت خود انتخاب کرده است و ثانيا او خود پس از انتخابات و در زمام وقوع اقدامات غيرقانونی در زندان ها، مدتی وزير اطلاعات بوده و بسياری از شکنجه ها در زمان وزارت ايشان رخ داده است. و اينک بايد معلوم شود که کدام شکنجه ها در بند ۲۰۹ که در اختيار وزارت اطلاعات است، در زمان وزارت آقای اژه ای و کدام شکنجه ها در زمان مسئوليت آقای احمدی نژاد و سرپرستی اش بر اين وزارت خانه انجام شده است؟

وی افزود: ضمنا در روزنامه ها خواندم که آقای اژه ای صدور بيانيه مهندس موسوی را به مناسبت ۱۶ آذر، که هيچ روزنامه ای هم جرأت منتشر کردن آن را نداشته و متأسفانه از مفاد آن بی اطلاعم، جرم خوانده است! با اين ادعاها آقايان مافی الضمير خود را همراه با ترسی عميق آشکار می کنند و نشان می دهند که اساساً افسانه انقلاب مخملی و انتخابات مسئله نيست بلکه مسئله اصلی تصميم جناح حاکم برای سرکوب هرگونه نظر مخالف و هرگونه اعتراض و انتقاد و در نتيجه استقرار تک صدايی در جامعه است.

تاجزاده تاکيد کرد: آقای اژه ای به جای مجرم خواندن فرزندان صادق امام و دلسوزان واقعی کشور بايد هرچه سريع تر توضيح دهد که چرا به شکايت ۷ نفر از قربانيان بگير و ببندهای فله ای رسيدگی نمی شود و بهتر است ايشان برای رعايت ظاهر هم که شده هرچه زودتر اقدام به تشکيل دادگاه رسيدگی به شکايت ما بنمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016