سه شنبه 25 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفی تاج زاده خطاب به احمد جنتی: سريع تر استعفا دهيد و به توبه مشغول شويد، کلمه

سيد مصطفی تاجزاده امروز در ملاقات کابينی با همسرش در مورد سخنان آيت الله جنتی در نماز جمعه نکاتی را مطرح نمود. معاون سياسی وزارت کشور اصلاحات به گفته همسرش امروز با تنی رنجور براثر شدت عوارض بيماری نقرس که هرازچندگاهی جسمش را درگير می کند و اين روزها به دليل شرايط زندان، بيش از گذشته رنجش می دهد در محل ملاقات کابينی حاضر شد و عليرغم ضعف شديد ناشی از روزه های متوالی مطالبی را نسبت به مشکلات جامعه و اظهارات اخير رييس شورای نگهبان بيان کرد. وی در ديدار با همسرش گفت: “درحاليکه جنتی برای ما حق حيات قائل نيست چگونه ميتواند حق رأی قائل باشد؟! او از معدود روحانيون وائمه جماعاتی بود که باتأييد احکام ناروای اعدام های سياسی در سال ۸۸ درهمين تريبون نمازجمعه که بايد دعوت کننده به عدالت وتقوی باشد،خواهان شدت عمل بيشتردستگاه قضايی شد يعنی که اعدام هارا بيشترکنيد! ”

به گزارش کلمه متن کامل اظهارات امروز سيد مصطفی تاجزاده به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای جنتی رئيس نهادی است که مسئوليت تطبيق مصوبات مجلس را با قانون اساسی و شرع دارد. بنابراين انتظارميرود که صرفا حقوقی صحبت کند. او امام جمعه تهران است و بايد درخطبه های نمازجمعه مردم رابه تقوی وعدالت دعوت کند. متأسفم که ايشان به جای اينکه به وظايفی که از او انتظارمی رود و برخلاف آيه شريفه «دشمنی باقومی نبايد موجب شود که انسان ازعدالت خارج شود»،درعصری که جنايات کهريزک و اوين اتفاق افتاده وآيندگان آنرا عصرداخل کردن سر متهمان به کاسه های توالت نام خواهند داد،با ادبياتی سخيف واهانت آميز تعدادی از آزاده ترين،فرهيخته ترين وپاکترين فرزندان اين مرز و بوم را که هيچ جرمی جز مقاومت در برابر استبداد دينی و جلوگيری از تک صدا شدن جامعه وحکومت وبه باد رفتن آرمانهای ملت ندارند واکنون دربند اسارتند به سارقانی تشبيه ميکند که درصدد فرار از کشورهستند. جالب اينجاست که وی را پاسدار حقوق و آرای همه مردم ازجمله ما می خوانند وبه سبزها واصلاح طلب ها انتقاد ميکنند که چرا شکايات خود را نزد اونمی برند!

درحاليکه جنتی برای ما حق حيات قائل نيست چگونه ميتواند حق رأی قائل باشد؟! او از معدود روحانيون وائمه جماعاتی بود که باتأييد احکام ناروای اعدام های سياسی در سال ۸۸ درهمين تريبون نمازجمعه که بايد دعوت کننده به عدالت وتقوی باشد،خواهان شدت عمل بيشتردستگاه قضايی شد يعنی که اعدام هارا بيشترکنيد!

با وجود چنين روحانيون دل سنگ و آتش زبان تعجب می کنند که چرا جوانان به نماز جمعه نمی روند، حال آن که حضور جوانان در نماز جمعه هايی با خطيبانی اين چنين کينه توز و بددهان تعجب برانگيز است. اين از آگاهی جوانان است که پشت نام «جنت»، آتش جهنم را می بينند و از آن می گريزند. البته به جوانان عزيز عرض می کنم دل مرجعيت آگاه و آزاده شيعه از وجود چنين روحانيون قدرت پرست و چنين رفتار و گفتاری خون است. اگرچه دست و زبانشان ورای آن چه در دل دارند، باز نيست و قدرت اقدام بازدارنده از منکر ندارند.

رئيس ستاد انتخابات دوره اصلاحات هم چنين خطاب به جنتی که صحبت های اخيرش در نمازجمعه واکنش های زيادی را عليه او برانگيخته است، گفت: به آقای جنتی نيز می گويم که سرقت بد است اما سرقت آراء مردم بدتر است و سرقت ايمان خلق بدترين بدهاست که خشم الهی را برمی انگيزد. آقای جنتی! فرصت زيادی برای توبه کردن درباره گناهان و خطاهايت و در رأس همه ضايع کردن حق الناس نداری و من که به عنوان رئيس ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس ششم، تخلف ها و تقلب های تو را ديدم و عليه آن ها فرياد کشيدم شهادت می دهم که تو در يک قلم يک چهارم آرای مردم تهران را به سرقت بردی تا آقای حداد عادل را که رأی نياورده بود به مجلس بفرستی و پاداش خود دريافت کنی.

به تو يادآور می شوم که خداوند حق النفس و حق الله را می بخشد اما حق الناس را هرگز. سرقت آرای مردم و مهم تر از آن سرقت دين و ايمان مردم عذاب سنگينی دارد. به تو توصيه می کنم زودتر استعفا دهی و علنا از مردم که حقوقشان را بارها ضايع کردی حلاليت بطلبی و بقيه عمر را به اعتکاف و عبادت بپردازی شايد خداوند از سر تقصيراتت بگذرد. من به سهم خويش در دوره ای که بهترين اساتيد کشور را به بهانه جوان گرايی، بازنشست می کنند از ملت ايران به طور عام و از هم وطنان تهران به طور خاص برای انتصاب چنين فردی در سن ۸۴ سالگی که بی انديشه سخن می گويد و حتی بعد از آن درموردش فکر هم نمی کند، عذر می خواهم. واقعاً که جای تأسف دارد که تريبون نماز جمعه ما از بزرگوارانی چون مرحوم آیة الله طالقانی و آیة الله منتظری به جنتی رسيده است.

خدا بيامرزد دکتر شريعتی را که می گفت: «وقتی زور جامه تقوی به تن کند فاجعه تاريخ رخ می دهد» و خداوند قبر آیة الله نائينی را نورباران کند که در صدر مشروطه فرياد کشيد «مردم استبداد دينی بدترين نوع استبداد است». آقای جنتی نگران نباشد، زندانيان سياسی التماس مرخصی از احدی ندارند. اعتراض ما به بی گناهی ماست و اين که به ناحق ۶ سال، بعضی کمتر يا بيشتر، محکوم شده ايم و از سوی ديگر اعتراضمان به اين است که چرا دادگاه کودتاچيان که آقای جنتی يکی از اعضای آن است، تشکيل نمی شود.

بی ترديد اگر جنتی سن و سال مرتضوی را داشت، علاوه بر دادگاه عدل الهی در همين دنيا هم روزی محاکمه می شد و پاسخ گوی تقلب ها و تخلف ها و ديگر خطاهايش می بود.

تاجزاده هم چنين اظهار داشت: در مورد طرح انتخاب شهرداران توسط وزيرکشور که می خواهند از آن طريق نهاد شورا را تضعيف و نهايتا تعطيل کنند و عدم برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم به همين دليل بود، و نيز در رابطه با دادگاه سه دقيقه ای آقای محمد نوری زاد هم نکاتی دارم که در آينده بيان خواهم کرد.

به گفته فخرالسادات محتشمی پور مصطفی تاجزاده که به جرم ايستادن در برابر استبداد دينی و نيز شکايت از کودتاگران نظامی دربند ستم اسيراست، امروز روز عرفه و در آستانه عيد در حالی به ملاقات کابينی آمد که ژوليدگی و پريشانی ظاهری اش خبر از درد فراوانش داشت و چون نمی توانست راه برود او را با ماشين تا محل ملاقات آورده بودند و هنگام خروج از سالن نيز به سختی می توانست حرکت کند. لازم به ذکر است ايشان با اين که مدت کوتاهی از عمل جراحی ديسک کمرش می گذشت و پزشکان متخصص ضرورت عمل جراحی گردنش را نيز تجويز و توصيه کرده بودند، در پی شکايت از کودتاگران نظامی به اوين فراخوانده شد. تاجزاده امروز در ملاقات با همسرش تأکيد کرد که هيچ مشکلی با مسئولين زندان که طبق دستور عمل می کنند، ندارد و اصولا به فکر برخورداری از امکانات رفاهی نيست بلکه اعتراضش به زندانی بودن بدون جرم و اتهام و اعمال اقدامات غيرقانونی مانند قرار گرفتن در قرنطينه و به دور از ديگر زندانيان سياسی و نيز عدم رسيدگی به شکاياتش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016