دوشنبه 8 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس پليس تهران ‌بزرگ: هنوز عوامل بمب‌گذاری خودروی اساتيد دانشگاه شهيد‌ بهشتی دستگير نشده‌اند، ايلنا

پليس احتمال می‌دهد هر دو سوء قصد از طرف يک گروه خاص باشد/به گفته حاضرين هر دو مورد به وسيله يک موتورسوار بوده که بمبی را به بدنه خودرو وصل کرده که آن بمب بعد از چند ثانيه منفجر شده است.


ايلنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری در حاشيه برنامه ۱۹۷ در جمع خبرنگاران با اشاره به ترور دو مدرس دانشگاه شهيد بهشتی در صبح امروز گفت: به ما خبر رسيد که ساعت ۷ و ۸ صبح امروز دو مورد ترور در سطح شهر اتفاق افتاده که پس از بررسی‌ها متوجه شديم که هر دو مورد ترور بوده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا‏، سردار حسين ساجدی‌نيا با اشاره به اينکه هر دو سوء‌قصد به جان دو مدرس دانشگاه شهيد بهشتی بوده است گفت: سوء قصد اول هنگامی که دکتر شهرياری از خيابان ارتش به همراه راننده و همسرش به سمت دانشگاه می‌رفته است اتفاق افتاده که اين مدرس شهيد شده و دو نفر همراهش زخمی شده اند، اما دکتر عباسی وقتی که همراه همسرش در حال پارک خودرو بوده است سوء قصد به جان او اتفاق می‌افتد اما او به شهادت نمی‌رسد و هر دو نفر مجروح می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با اشاره به اينکه مجروحان دو حادثه امروز در وضعيت جسمانی خوبی هستند گفت: ‌به گفته حاضرين هر دو مورد به وسيله يک موتورسوار بوده که بمبی را به بدنه خودرو وصل کرده که آن بمب بعد از چند ثانيه منفجر شده است.

او با اشاره به اينکه پليس احتمال می‌دهد هر دو سوء قصد از طرف يک گروه خاص باشد گفت: مقامات قضايی در حال پيگيری اين پرونده هستند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اينکه آيا سوء قصد جان اساتيد دانشگاه می‌تواند يک حادثه زنجيره‌ای باشد گفت: اولين مورد اين اتفاق در سال گذشته بوده است و تا امروز مورد مشابه‌ای نداشتيم ضمن اينکه شيوه ترور در مورد سال گذشته متفاوت بوده بنابراين ما اين امکان را نمی‌بينيم.

ساجدی نيا همچنين مساله تعقيب و گريز دو دستگاه پژو ۲۰۶ در دانشگاه شهيد بهشتی را تکذيب کرد و گفت: ما در تحقيقاتمان از دانشگاه متوجه شديم که اين دو استاد مدرس دانشگاه بودند و همسرشان نيز در همان دانشگاه مشغول به کار بوده اند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نوع بمب استفاده شده در ترورهای اخير گفت: در حال حاضر کارشناسان در صحنه حضور دارند و به محض مشخص شدن نوع بمب و ديگر جزييات مربوط به اين پرونده اطلاع رسانی می‌شود.

او در پايان با اشاره به اينکه موتوری که در ترور اول استفاده شده است موتور پولسار بوده است گفت: از نوع موتوردوم و نوع خودروهای منفجرشده گزارشی به پليس نرسيده است.

او همچنين تاکيد کرد: تا اين ساعت در رابطه با اين پرونده نه کسی دستگير شده است و نه کسی بمبگذاری را برعهده گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016