سه شنبه 9 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی با اشاره به سخنان ديروز احمدی‌نژاد درباره روابط سه قوه: ما نظر خود را گفتيم، وارد مناقشات نشويد، ايلنا

کواکبيان خطاب به لاريجانی: شما بايد راجع به مسائل روز هم صحبت می‌کرديد. ديشب رئيس‌جمهور درباره مجلس و روابط سه قوه مطالبی گفت که انتظار داشتيم شما به‌عنوان رئيس، سخنگو و سرور ما نظر خود را می‌گفتيد.


ايلنا : رييس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر يکی از نمايندگان در خصوص سخنان عصر ديروز رييس جمهور در مورد روابط سه قوه و مجلس با تاکيد بر اينکه رييس جمهور هم می‌تواند نظر خود را بدهد گفت: ما نبايد وارد اين مناقشات شويم.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ايلنا در ابتدا جلسه علنی صبح امروز مجلس چند تن از نمايندگان نسبت به بررسی موادی از لايحه برنامه در جلسه عصر روز گذشته انتقاداتی را بيان کردند که محمدرضا خباز نماينده کاشمر در مجلس به‌عنوان اولين اين نمايندگان در تذکر خود اظهار کرد : عصر ديروز سرعت رسيدگی آنقدر زياد بود که احساس ناراحتی کرديم و به کرات درخواست تذکر در اين مورد را مطرح کرديم اما با توجه به بلندتر بودن صدای من از همکارانی که دو دو می‌کردند، ظاهرا قرار بر اين بود که صدای من شنيده نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: وقتی ۵ الی ۶ ماده برخلاف قانون اساسی و شرع تصويب شد و از شورای نگهبان برگشت،خواهيم ديد که اين دو دو کردن نمايندگان هم غير شرعی بوده است. به همين دليل و به خاطر بی‌توجهی همکاران به درخواست تذکر بنده به اتفاق دو نفر از نمايندگان با هم کارت خروج زديم تا جلسه از اکثريت بيفتد اما تابلو به طور غير قانونی به عدد ۱۹۴ برگشت.
خباز از نمايندگان خواست تا در بررسی برنامه پنجم عجله نکنند و باعث نشوند حلاوت يک ماه تلاش تلخ شود.
لاريجانی هم در پاسخ به وی با تاکيد بر اينکه ترديد نداشته باشيد پيشنهادات و تذکرات را گوش می‌کنيم گفت: اينکه عدد حاضران پس از خروج شما دوباره به ۱۹۴ رسيد اتهام صحيحی نيست زيرا ممکن است چند تن از همکاران از در ديگری وارد شده باشند لذا اينگونه صحبت نکنيد.
همچنين مقداد نجف نژاد در تذکر ديگری از تذکر خباز انتقاد کرد و آن را توهينی به مجلس دانست.
حيدری دستنائی نماينده فارسان در مجلس در تذکری مستند به ماده ۱۵۵ با انتقاد از تصويب مکرر يک ماده ۱۹۵ گفت: ديروز صدر که رياست جلسه را برعهده داشت دستور توقف بررسی ماده داد و قول داد فردا در اول وقت اين موضوع مطرح می‌شود اما اکنون اين ماده تصويب شد و تمام خون دلها برای عدم واگذاری به بخش خصوصی که در مواد قبلی در نظر گرفته شده بود به هدر رفت.
سپس محمد جواد ابطحی نماينده خمينی شهر در مجلس در تذکری ديگری از تذکر خباز انتقاد کرد و تاکيد کرد: پس از خروج وی و دو نفر ديگر عدد حاضران به ۱۹۱ رسيد و امکان رای گيری سلب شد لذا اين سخن وی که عدد تابلو مجدد ۱۹۴ شد، صحيح نيست.
غضنفرآبادی نماينده بم در مجلس نيز صحبت برخی نمايندگان در مورد جلسه ديروز را توهين دانست و گفت: انگار فقط اين دو سه نفر متشرع هستند در حالی که وقتی نصف مجلس به ماده رای می‌دهند يعنی نمی‌فهمند که خلاف شرع است ؟
همچنين ستار هدايتخواه و مهدی کوچک زاده در تذکرهای ديگری از تذکر خباز انتقاد کردند.
پس از اينکه نمايندگان به طور متوالی در مورد اين موضوع به بيان تذکرات خود پرداختند لاريجانی خواستار توقف بحث شد و تاکيد کرد: آقايان بايد به رييس تذکر دهند نه به همديگر.
در ادامه جلسه علنی مجلس مصطفی کواکبيان نماينده سمنان در مجلس در تذکری با تشکر ازلاريجانی به خاطر بيان سخنانی در مورد آيت الله مدرس در مجلس خطاب به وی گفت: شما بايد راجع به مسائل روز هم صحبت می‌کرديد. ديشب رئيس‌جمهور درباره مجلس و روابط سه قوه مطالبی گفت که انتظار داشتيم شما به‌عنوان رئيس، سخنگو وسرور ما نظر خود را می‌گفتيد.
رئيس مجلس هم به وی پاسخ داد: ما قبلا نظر خود را گفته‌ايم و رئيس‌جمهور هم می‌تواند نظر خود را بدهد اما ما نبايد وارد اين مناقشات شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016