یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه شمیرانات: اصولگرایان‌ تندرو، حلقه‌ چهارم‌جنگ‌ نرم، آینده

امام جمعه شهرستان شمیرانات گفت: حلقه‌های بسترساز و مجری جنگ نرم دشمن علیه اسلام، نظام، امام، رهبری و منافع و مصالح ملی را مزدوران، دشمنان و تندروان تشكیل می‌دهند. مزدوران با سازماندهی و سرمایه‌گذاری مستقیم جامعه جهانی صهیونیسم از طریق سایت‌های اینترنتی، نفوذ در رسانه‌های مكتوب و با كمك رسانه‌های صوتی تصویری دشمنان خارجی و میلیون‌ها سایت و وبلاگ رایانه‌ای به مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی ملت ایران می‌تازند و كارآیی اسلام، نظام، حقانیت امام و نقش و جایگاه ولایت فقیه را زیر سئوال می‌برند.

به گزارش آینده وی ادامه داد: دشمن را در نگاه ملت به گونه‌ای اغراق‌آمیز بزرگ و توان ملت و كشور را كوچك نشان می‌دهند، با ترساندن ملت ایران از پیامد مقاومت‌هایشان در حوزه فن‌آوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، پیشبرد صنایع ملی و دفاعی، بی‌تأثیر و توطئه‌های دشمنان را اثرگذار توصیف و تعریف می‌كنند، در دشمنی با اسلام و نظام با صهیونیست‌ها همسو و همگامند، در زنجیره جنگ نرم دشمنان علیه اسلام، نظام و ملت مسلمان ایران حلقه اول را تشكیل می‌دهند و خشم خدا و نفرت ملت خداگرا را با خود دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام والمسلمین دعاگو دشمنان اسلام، نظام و منافع و مصالح ملی را به دلیل ناسازگاری با میثاق‌های ملی، تمدن‌ستیزان معاند و منافق تحلیل نموده گفت: حلقه دوم در زنجیره جنگ نرم دشمن در درون میهن، دشمنان اسلام، نظام، امام، رهبری و منافع و مصالح ملی هستند كه به دلیل دشمنی‌ها و عنادورزی‌هایشان در مقابل نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و منافع و مصالح ملی ایستاده‌اند، بی‌هیچ اجرتی اهداف جنگ نرم دشمن را در درون نظام دینی پیگیری می‌كنند و با اصول، ساختارها و ارزش‌های مورد قبول ملت به مقابله می‌ایستند.

وی در ادامه گفت: مدعیان خردگرایی و اندیشه‌ورزی نتوانسته‌اند میثاقهای ملی را براساس منطق عقلانی و قاعده پذیرفته‌شده در جامعه جهانی بپذیرند و با وفاداری به میثاقهای ملی در برابر اراده ملت تسلیم شوند. قطعاً جرایم پدیدآمده از حلقه اول و دوم در محاكم قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر مبنای حق و عدل، متجاوزان به حقوق ملت، مجازات می‌شوند.

خطیب جمعه شمیرانات اصلاح‌طلبان حقیقی را اصولگرایان واقعی نامیده و تندروی‌های فرهنگی و سیاسی را ناهنجاری و ناهنجارگرایی مدعیان اصلاح‌طلبی تعریف نموده گفت: حلقه سوم، تندروان جبهه موسوم به اصلاح‌طلبی هستند كه در حقیقت مدعیان اصلاح‌طلبی را تشكیل می‌دهند و با اصلاح‌طلبی همراه با اصولگرایی رابطه منطقی ندارند. این گروه به ساختار نظام و قانون اساسی با بدبینی تمام، نگاه می‌كنند،‌ باورهایشان نسبت به اسلام، نظام، قانون اساسی، ولایت فقیه و كارآیی نظام دینی گرفتار كاستی و سستی است، بسترسازان صحنه‌های جنگ نرم دشمن و بهانه‌سازان واقعی برای تعرض دشمنان به آئین مدنی، نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های دینی و ملی هستند، ناآگاهانه به آنچه معتقدند تعرض می‌كنند و اعتبار و اقتدار اسلام و نظام را آسیب‌پذیر می‌سازند.

آقای دعاگو تندروان جبهه موسوم به اصولگرایی را متعرضان ناآگاه به ارزش‌ها و ساختارهای دینی و ملی و بسترسازان جنگ نرم دشمن علیه اسلام و انقلاب اسلامی نامیده گفت: حلقه چهارم، تندروان جبهه موسوم به اصولگرایی هستند كه از زبان و ادبیات سازگار با تعالیم دینی و فرهنگ ملی سازگار با فرهنگ دینی برخوردار نیستند،‌ در شعارها، رفتارها و مواضع و كردارها از چارچوب دین، قانون و اخلاق عبور می‌كنند، برای متعرضان به اسلام و نظام و مقدسات دینی و ملی، بهانه مناسب می‌تراشند و ناتوانی نظام اجرایی را در مهار قانونمند آشفتگی‌ها به افكار عمومی تحلیل‌گران و بدبینان القاء می‌كنند.

امام جمعه شمیرانات اعتدال‌گرایی را حق‌گرایی، حق‌ستایی، قانون‌گرایی و پایبندی به میثاق‌های دینی و ملی دانسته و تندروان را به پذیرش اعتدال‌گرایی فراخوانده تأكید كرد: دشمنی حلقه‌های اول و دوم با ملت و كشور و میثاق‌های دینی و ملی به رغم زشتی و پلشتی، قاعده دشمنی، دین‌ستیزی و بدخواهی و بدمنشی است ولی حلقه سوم و چهارم اكثراً دوستداران نظام هستند كه با ناآگاهی، تندروی و عصبیت جاهلانه بسترهای جنگ نرم دشمن علیه اسلام، نظام و منافع و مصالح ملی را آماده‌سازی و نشانه‌گذاری می‌كنند. باید این دو حلقه تندروی را از دو حلقه دشمنان انقلاب اسلامی جدا كرد و با آگاهی‌بخشی و اصلاح نگاه‌ها و دیدگاه‌های آلوده به ناآگاهی و تندروی در جمع ملت مسلمان و قهرمان ایران به نقش‌آفرینان معتدل و تكامل‌خواه تبدیلشان كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016