یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضائيه: آژانس انرژی اتمی مسئول ترور استادان ايرانی است، مهر

رئيس قوه قضائيه با انتقاد از آژانس انرژی اتمی که نام دانشمندان هسته‌ای ايران را فاش ساخته است و به اين وسيله موجبات ترور آنها را فراهم کرده است گفت: ما آژانس را مسئول می‌دانيم چرا که در عالم علم و پژوهش و تکنولوژی مرتکب بدترين کار ممکن شده و با اعلام اسامی دانشمندان ما آنان را در معرض تهديدات جدی قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله آملی لاريجانی در جلسه روز يکشنبه مسئولان عالی قضايی با اشاره به اينکه ماه محرم ماه حزن اهل بيت (ع) و شيعيان است گفت: ايام محرم در واقع زمان زنده شدن ياد شهادتی است که در طول تاريخ نظير نداشته است.

رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه شهدا موتی ندارند بلکه احياء «عندا...» اند گفت: شهادت ولی خدا که به همه عوالم محيط است و حضور تام در همه مراتب دارند، ماندگار و تاريخی و موجب حيات و عزت و عظمت اسلام و راهروان حق آن است و تمام موجودات عالم بر او گريه می‌کنند از آن رو که اولياء خدا در همه عوالم حضور داشته‌ و دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آملی لاريجانی تصريح کرد: در مقابل اين شهادت عظيم، خداوند متعال آنچنان مقام والايی به حضرت ابا‌عبدالله عطا کرده که اولين وآخرين به آن غبطه می خورند.

رئيس قوه قضائيه ابراز اميدواری کرد: همه شيعيان اين ايام را با تمام وجود گرامی بدارند و عزاداريها را اقامه کنند و اين کمترين تکليفی است که در پاسداشت مجاهدتهای اباعبدالله و اصحاب او داريم و با تاملی صحيح در می يابيم که انقلاب اسلامی خود رشحه ای از رشحات محرم بود که قرنها پس از آن حادثه عظيم و با تأسی از آن برپا و با خون پربرکت اباعبدالله آبياری شده است.

آيت الله لاريجانی در ابتدای اين جلسه همچنين با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری با نخبگان در مورد بررسی الگوهای اسلامی ايرانی پيشرفت گفت: در اين نشست صميمی ضرورتهای پيشرفت با الگوی اسلامی ايرانی به خوبی مطرح و از سوی مقام معظم رهبری تبيين شد.

رئيس قوه قضائيه گفت: متاسفانه مسئله پيشرفت بر اساس الگوهای اسلامی ايرانی بر اثر درگيريها و مشکلات موجود مورد غفلت واقع شده بود و اميدواريم با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبری و با تلاش متخصصان و نخبگان کشورمان به اين مهم دست يابيم.

آيت الله لاريجانی با محکوم کردن ترور دو دانشمند هسته ‌ای کشورمان افزود: کسانی که پشت صحنه اين ترور ايستاده‌اند قطعا با هسته ‌ای شدن ايران مخالفند و خيلی روشن است که انگشت اتهام متوجه چه کسانی است.

رئيس قوه قضائيه با انتقاد از آژانس انرژی اتمی که نام دانشمندان هسته‌ای ايران را فاش ساخته است و به اين وسيله موجبات ترور آنها را فراهم کرده گفت: ما آژانس را مسئول می‌دانيم چرا که در عالم علم و پژوهش و تکنولوژی مرتکب بدترين کار ممکن شده و با اعلام اسامی دانشمندان ما آنان را در معرض تهديدات جدی قرار داده است.

آيت الله لاريجانی خواستار توجه جدی و گسترش چتر امنيتی و حفاظتی برای دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی دستگاههای امنيتی شد.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر نماد مبارزه قشر فرهيخته کشور با استکبار جهانی خصوصاً آمريکا است.

رئيس قوه قضائيه خواستار توجه دانشجويان به ابعاد دينی و معرفتی در کنار تحصيل علوم و تخصص‌های مختلف شد و افزود: دانشجويان امروز که مديران آينده کشور هستند بايد خود را به بصيرت انقلابی و معرفت دينی مسلح کنند.

لاريجانی تأکيد کرد: دانشجويان با بصيرت و بسيجی نبايد مجالی به دشمنان انقلاب و کسانی که ابزار دست دشمنان انقلاب هستند بدهند و اين روز را بايد به فرصتی برای ابراز بصيرت و معرفت انقلابی و دينی تبديل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016