چهارشنبه 17 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: علو‌م انسانی تقليدی ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند، ايسنا

تفاوت نگاه به دانشگاه‌ها رانبايد تبعيض دانست
دانشگاه‌ها ازبازی‌های سياست فاصله بگيرند نه ازسياست

وزير علوم، تحقيقات و فناوری گفت: نگاه به دانشگاه‌ها متفاوت است و اين موضوع را نبايد با تبعيض اشتباه گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر کامران دانشجو روز سه‌شنبه در سفر استانی هيات دولت به استان مرکزی در جمع روسای دانشگاه‌های استان از حاکم شدن تغيير گفتمان دانشگاه‌ها به گفتمان انقلاب طی چند سال گذشته خبر داد.


دانشگاه‌ها نگران رديف استخدام هيات علمی نباشند

وی در پاسخ به اظهارات رييس دانشگاه تفرش مبنی بر کمبود رديف استخدامی هيات علمی در دانشگاه، گفت: هر ميزان که عضو هيات علمی نياز داريد در خواست خود را ارايه دهيد تا از طريق روش جديد استخدام عضو هيات علمی در وزارت علوم جذب شوند بر اين اساس که ما سه برابر درخواست به شما معرفی می‌کنيم و دانشگاه می‌تواند از ميان آن افرادی را استخدام کند، به عبارتی ديگر نگران رديف استخدام نباشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين با اشاره به اظهارات رييس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نيز گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی درجه ۲ نيست و بی‌انصافی است که آن را به عنوان دانشگاه درجه ۲ تلقی کرد.

وزير علوم ادامه داد: ماموريت اين دانشگاه متفاوت است و بايد در مسير ماموريت خود حرکت کند و ابعاد مهارتی اين دانشگاه بايد تقويت شود.

دانشجو همچنين با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش عالی در استان مرکزی گفت: در زمينه دانشگاه آزاد نيز هر کمکی از دستمان برآيد انجام می‌دهيم چرا که دانشگاه آزاد در مجموعه آموزش عالی است و خدمات خود را در اين عرصه ارائه می‌کند.

وزير علوم با اشاره به سه هزار و ۸۰۰ رشته محل تصويب شده از سوی وزارت علوم طی سال گذشته گفت: حدود دو هزار و ۷۰۰ رشته محل مربوط به دانشگاه آزاد و غيردولتی‌ها بوده است.


علوم انسانی، تقليدی و کپی‌برداری ما را به سر منزل مقصود نمی‌رساند


رشد پيشرفت علمی امسال به رقم ۱۴ رسيد

وزير علوم در ديدار با اعضای هيات علمی دانشگاه‌های استان مرکزی نيز گفت: اگر علوم انسانی تقليدی، کپی‌برداری و ترجمه محض باشد به سر منزل مقصود نخواهيم رسيد.

به گزارش ايسنا، دانشجو با بيان اينکه علوم انسانی يک اصل است و هدف را مشخص و انسان را تعريف می‌کند، گفت: علوم انسانی مشخص می‌کند که دانشگاه در چه مسيری بايد قرار گيرد.

وی با اشاره به رشد پيشرفت‌های علمی در کشور و با بيان اينکه اين رشد در سال گذشته ۱۱ برابر بود، گفت: امسال رشد پيشرفت علمی به رقم ۱۴ رسيده است و بر اين اساس دشمن هدف را دانشگاه و دانشمندان‌مان قرار داده است.


دانشگاه‌ محل تضارب افکار است و نه افراد
دانشگاه‌ها از بازی‌های سياست بايد فاصله گرفته و نه از سياست

وی به ضرورت حرکت به سمت تحصيلات تکميلی اشاره کرد و گفت: موج دانشجويان کارشناسی در حال حاضر به کارشناسی ارشد آمده است که بر اين اساس بايد در دانشگاه‌هايی که دارای قدمت بيشتر و اعضای هيات علمی قوی هستند تحصيلات تکميلی را افزايش داد و به عبارتی در دانشگاه‌های دارای قدمت بيشتر بايد ظرفيت کارشناسی را کاهش و تحصيلات تکميلی را افزايش داد.

وزير علوم با اشاره به صنعتی بودن شهر اراک گفت: در اين راستا بايد در رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌های اراک گسترش داشته باشند.

دانشجو با تاکيد بر اينکه دانشگاه محل تضارب افکار است و نه افراد، گفت: دانشگاه بايد از بازی‌های سياست فاصله گرفته و نه از سياست.


خشم انقلابی را در جهاد علمی تبلور می‌دهيم

وی در ادامه سخنانش با تسليت شهيد شهرياری با بيان خاطره‌ای از اين شهيد گفت: ايشان هميشه می‌گفتند خوشا به حالا شهدای گمنام امامزاده صالح. بنده تنها به ذره‌ای از ابعاد وجودی اين دانشمند واقف بودم.

وی افزود: دشمن يک زمان به ائمه جمعه حمله و آنها را ترور می‌کرد، يک زمان سياسيون ما را ترور می‌کرد و حالا در دانشگاه‌ها و دانشمندان ما احساس خطر می‌کنند، اما هر کدام از دانشمندان ما را بزنند صد پرچمدار ديگر بلند می‌شود و در واقع اين افراد گور خودشان را می‌کنند.

وی گفت: دنيا تشنه معنويت است و ملت ما ملت عاشورايی است و دانشگاهيان ما دينمدار، ولايتمدار و عاشق عاشورا هستند و فرهنگ ما فرهنگ انتظار است و شهادت در تفکر ما اوج خواسته‌هاست.

دانشجو با بيان اينکه شهيد شهرياری هر روز غسل شهادت می‌کرد و از خانه بيرون می‌آمد، با طرح اين سوال مطرح کرد: آيا او را از شهادت می‌ترسانيد، برای شما مردن پايان خط است و برای شهادت نقطه وصل است و نه پايان.

وزير علوم تاکيد کرد: ما در سوگ شهرياری هم قسم شديم که جهاد علمی را ادامه می‌دهيم و خشم انقلابی را در جهاد علمی تبلور می‌دهيم و جهاد علمی تا زمانی که پرچم را به دست امام عصر دهيم ادامه دارد.

وی در پايان خاطرنشان کرد: چه دشمن بخواهد و چه نخواهد اين مسير ادامه دارد و دانشگاهيان ايران اسلامی جزو اسلام و آموزه‌های دينی و تربيت سرباز برای جامعه طراز امام تکليف ديگری ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016