جمعه 19 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد نوری‌زاد: از روز شنبه، اعتصاب غذا می‌کنم، کلمه

محمد نوری‌زاد، جهادگر سابق و روزنامه‌نگاری که به خاطر انتقاد از رهبری و چند تن از مسئولان فعلی نظام در زندان است، اعلام کرد که از روز شنبه بيستم آذرماه دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.

به گزارش کلمه، آقای نوری‌زاد علت اعتصاب خود را “اعتراض به دادگاه نمايشی سه‌دقيقه‌ای مبنی بر شکايت وزارت اطلاعات و نيز بی‌اهميتی مسئولان نسبت به بيماری وی” اعلام کرده و همچنين از فحاشی و توهين و تهديدهای قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در همين دادگاه سه دقيقه‌ای خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، در متنی که يکی از متهمان سياسی در اختيار سايت محمد نوری‌زاد قرار داده، فاش شده که قاضی مقيسه در همين دادگاه سه‌دقيقه‌ای، بر سر نوری‌زاد داد و فرياد می‌زده و صدای توهين‌هايی همچون “گم شو بيرون، اجنبی مزدور” و “می‌دهم شلاق بزنندت” در بيرون از دادگاه هم شنيده می‌شده است.

اين متهم سياسی که حضورش در دادگاه انقلاب با زمان محاکمه‌ی محمد نوری‌زاد همزمان شده، همچنين روايت کرده است: “در اتاق باز شد و ديدم دکتر محمد نوری زاد با رنگی پريده از در بيرون آمد. او را در آغوش کشيدم. او گفت: فلانی، من را ممنوع الملاقات کرده‌اند و در همين فرصت بدون هيچ تفهيم اتهامی و حق وکيلی من را به دو سال حبس به خاطر اعتراض به شکنجه های ماموران وزارت اطلاعات محکوم کردند. به قاضی گفتم من هيچ برگه ای را امضا نمی کنم و او عصبانی شد شروع کرد به فرياد که تو بيماری و بعد از سه دقيقه ! فقط سه دقيقه دادگاه با “گم شو برو بيرون مزدور اجنبی” اعلام حکم کرد.”

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، نيز ضمن تاييد اين خبر، از چند هفته بی‌خبری از حال اين زندانی سباسی خبر داده و همچنين در خبری که در وب‌سايت نوری‌زاد منتشر شده، اعلام شده که او پس از گذراندن ۱۱۰ روز حبس در قرنطينه، که هفتاد روز از آن را روزه بوده است، از روز شنبه بيستم آذر، در اعتراض به دادگاه نمايشی سه‌دقيقه‌ای و نيز بی‌اهميتی مسئولان نسبت به بيماری وی، دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016