جمعه 19 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالرضا تاجيک از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز برنده جايزه بهترين روزنامه‌نگار سال شد، راديو فردا

سازمان گزارشگران بدون مرز، عبدالرضا تاجيک،‌ روزنامه نگار زندانی در ايران،‌ را به عنوان برنده جايزه امسال بهترين روزنامه‌نگار سال خود اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار راديو فردا از پاريس، سازمان گزارشگران بدون مرز که از آزادی بيان در سراسر جهان حمايت می‌کند، روز پنجشنبه عبدالرضا تاجيک،‌ روزنامه‌نگار زندانی در ايران را به عنوان بهترين روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالرضا تاجيک که به دنبال رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری خرداد ماه سالل گذشته خورشيدی در ايران دو بار بازداشت و با قيد وثيقه آزاد شده بود، يک بار ديگر در روز ۲۲ خرداد سال جاری و پس از مراجعه به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات بازداشت شد و از آن زمان تاکنون همچنان در زندان به سر می‌برد.

آقای تاجيک علاوه بر همکاری با روزنامه‌های اصلاح‌طلبی مانند فتح، بنيان، بهار و شرق،‌ در زمينه حقوق بشر نيز فعاليت داشت و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر نيز بود.

در اوايل مرداد ماه سال جاری و تنها چند هفته پس از آخرين بازداشت عبدالرضا تاجيک، خانواده وی در نامه‌ای سرگشاده به رئيس قوه قضاييه جمهوری اسلامی با ابراز نگرانی شديد از وضعيت وی در بازداشت،‌ اعلام کرده بودند، اين روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در زندان اوين و در حضور معاون دادستان مورد «هتک حرمت» قرار گرفته است.

به دنبال انتشار گزارش‌هايی در اين باره سازمان گزارشگران بدون مرز نيز از «هتک حرمت» عبدالرضا تاجيک در زندان انتقاد کرده و از سازمان ملل متحد خواسته بود،‌ به وضعيت زندانيان در ايران رسيدگی کند.

در اين ميان ژان فرانسو‌ا ژوليار، دبيرکل سازمان گزارشگران بدون مرز، در باره اعطای جايزه بهترين روزنامه نگار سال به عبدالرضا تاجيک گفته است: «اميدواريم از طريق اعطای اين جايزه موجبات آزادی اين روزنامه‌نگار را فراهم کنيم.»

وی همچنين يک بار ديگر دولت جمهوری اسلامی ايران را متهم کرده است که به «تلاش خود برای سخت‌تر کردن شرايط برای روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016