جمعه 19 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ حشمت الله طبرزدی به صحبت های اخير دادستان تهران، هرانا

خبرگزاری هرانا - دادستان تهران عباس جعفری دولت ابادی روز سه شنبه ۱۶ اذر در نشست خبری نسبت به پاره ای مسايل اظهار نظر کرد.

وی در بخشی از صحبت هايش اظهار داشت، در خصوص کسانی از جريان فتنه که لايحه دفاعيه خود را چاپ کرده‌اند، اعلام جرم کرده‌ايم و آنها را تحت تعقيب قرار می‌دهيم. دو نفر از محکومان جريان فتنه متن لايحه خود را چاپ کرده که آنها را تعقيب می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين راستا حشمت الله طبرزدی دبيرکل جبهه دمکراتيک ايران و سخنگوی شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ايران که کوشش ها و مبارزاتش باعث شده است به وی به عنوان يکی از سخنگويان و تريبون طيف سکولار دمکرات نگاه شود و مدتی پيش از خامنه ای به دادگاه بين المللی شکايت کرده است جوابيه ای را در زندان تنظيم و آنرا در اختيار خبرگزاری هرانا قرار داده است که به شرح زير است:

اينجانب اين محکمه را عادلانه نميدانستم ، اين محکمه فرمايشی و در جهت اراده ی دستگاه امنيتی و در خدمت حکومت بود، دستگاه امنيتی- قضايی به صورت فله ای، واهی و غير مستدل، اتهامات گوناگونی را متوجه من کرده اند و دستگاه امنيتی، از قاضی خواستار اشد مجازات و تبعيد برای من شده بودند.دادگاه مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی برگزار نمی شود. من رای اين دادگاه نظامی- امنيتی را قبول نداشتم.

هم چنين دو وکيل مدافعم، خانم نسرين ستوده و محمد اوليايی فرد بازداشت و هنوز زندانی هستند، اقای جهانگير محمودی هم محکوم شده اند و خانم گيتی پورفاضل و اقای محمدعلی دادخواه تحت فشار هستند.

حال اقای دولت آبادی چگونه انتظار داشتند در حالی که دادگاه نظامی - امنيتی بر خلاف قانون اساسی تشکيل شده است من متن دفاعيات خود را منتشر نکنم؟

چگونه انتظار دارد در حالی که وکلای من يا در زندان هستند يا تحت فشار هستند و به پرونده من دسترسی نداشتند متن دفاعيات خود را منتشر نکنم؟

وی در بخش ديگری از اين نامه اشاره ميکند، انتشار دفاعيات در حالی که دادگاه غير صالح در جهت اراده دستگاه امنيتی به من ۹ سال و ۷۴ ضربه شلاق تحميل کرده است را حق مسلم خود ميدانستم، دادگاه در حالی اين رای را به من تحميل کرد که پيش از اين و برطبق همين روندهای ناعادلانه ۱۱ سال حبس ( که بخشی از ان حبس در سلول انفرادی بود )‌ را گذراندم و اين محکمه تحت اراده حکومت، کدام حقوق شهروندی من را مراعات کرد. با تفاسير ارايه شده ارايه دفاعيه را از حقوق شهروندی خود ميدانم.

حشمت الله طبرزدی اين نکته لطيف را هم اشاره کرده اند که آقای دولت آبادی ايا رهبر حزب يا تشکلی است که در خطاب به مردم انها را برای ۹ دی هوشياری ميدهد تا به خيابان بيايند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016