شنبه 20 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: تاخير در بررسی بودجه سال ۹۰ به زيان کشور است، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه تا ۱۵ آذر هر سال بايد لايحه برنامه بودجه از طرف دولت به مجلس ارائه شود، تاخير در بررسی بودجه را به زيان کشور خواند .
به گزارش خبرگزاری مهر ، علی لاريجانی در گفتگويی درباره مهلت دولت برای ارائه لايحه بودجه سال آينده گفت : قانون آيين نامه مشخص کرده است که تا ۱۵ آذر هر سال بايد لايحه برنامه بودجه از طرف دولت به مجلس ارائه شود و الان هم تا جايی که معاون نظارت راهبردی رئيس جمهور به من گفته، اکثر کارهای بخش نامه ای انجام شده و دوستان دولت بايد سعی کنند در سريع ترين زمان بودجه را به مجلس تقديم کنند چون ممکن است دوباره با تاخير در بررسی بودجه مواجه شويم که اين به زيان کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سئوال که تاخير در ارائه بودجه چه زيان هايی دارد؟ گفت : من شنيده ام که برخی تصور می کنند اگر بودجه را با تاخير بدهند نماينده ها زمان کمتری خواهند داشت و در نتيجه سريع تر بررسی می کنند و خيلی از نکات ديده نمی شود، اما بايد بگويم که اين طور نيست و وقتی لايحه بودجه سريع تر بررسی می شود ممکن است خوب هم تصميم گيری نشود و به تبع همه ابعاد به شکل مناسب در نظر گرفته نشود.

رئيس مجلس در پاسخ به اين سئوال که با توجه به زير سئوال رفتن جايگاه مجلس از سوی برخی چهره ها در هفته های اخير در شرايط فعلی چه چيزی بيشتر از هر چيز جايگاه مجلس را مستحکم خواهد کرد؟ گفت : نشاط سياسی و عقبه فکری در مجلس موجب استحکام و شکوفايی مجلسی می شود که وظيفه صيانت از کشور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد : اين موضوع در رفتار شهيد مدرس که نماد مجلس شورای اسلامی است به خوبی قابل مشاهده است و می توان دليل اين مدعا را در تلاشهای وی که موجب حفظ و صيانت از کشور در برهه های حساس شد مشاهده کرد.

لاريجانی در پاسخ به اين سئوال که دليل اين همه تاکيد و توجه قانون اساسی به جايگاه مجلس چيست؟ گفت: تجربه قانونگذاری و مشروطه در سال های قبل از انقلاب و فراز و فرودهايی که در گذشته مجلس ما اتفاق افتاده است و خيانت ها و مشکلاتی که بواسطه فقدان مجلس مردمی و مقتدر بوقوع پيوسته، موجب شده تا جايگاه مجلس در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران برای حفاظت از منافع ملی تا اين حد بالا برود و به همين دليل است که در اصول زيادی از قانون اساسی بر جايگاه مجلس تاکيد شده است و اميدواريم اين جايگاه هميشه حفظ شود چرا که اين جايگاه عامل مهمی برای پايداری کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016