شنبه 20 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمس الواعظين به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - ماشاءالله شمس الواعظين، رئيس انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران وسخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۶ ماه زندان محکوم شد.

اتهام او توهين به رئيس جمهوری و تضعيف نظام جمهوری اسلامی اعلام شده و محکوميت او قابل تجديدنظر خواهی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای شمس الواعظين امروز جمعه ۱۹ آذر (۱۰ دسامبر) در مورد اتهام نخست خود به بی بی سی فارسی گفت که در حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران آمده است که او در مصاحبه ای با شبکه عربی زبان العربيه، محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران را "سرکوبگر" و "مجنون" خوانده است.

او گفت که اين اتهام از اشتباهی ناشی شده که در ترجمه سخنان او از زبان عربی به فارسی اتفاق افتاده است: "من از عبارت جنون عظمت استفاده کردم که به عربی به معنای خودبزرگ‌بينی است. بله! من گفته ام که ايشان خودبزرگ‌بين است، ولی نگفتم ديوانه است".

آقای شمس الواعظين در مورد اتهام دوم خود که تحت عنوان "تضعيف نظام" از او ياد شده گفت که اين اتهام به مصاحبه های او با شبکه های تلويزيونی بی بی سی و العربيه، سايت روز آنلاين و مجله اشپيگل مربوط است.

به گفته او، در حکم دادگاه آمده است که آقای شمس الواعظين در اين مصاحبه ها عليه حکومت جمهوری اسلامی "سياه نمايی" کرده، اين حکومت را "سرکوبگر" دانسته و روزنامه نگاران ايرانی را "طعمه ای گرفتار شده در چنگال رژيم" خوانده است.

دادگاه آقای شمس الواعظين را متهم کرده است که با گفتن اين سخنان و همچنين دفاع از يک متهم زندانی که کارمند سفارت فرانسه در ايران بوده است، به "تضعيف نظام" پرداخته و به همين دليل برای او يک سال حبس در نظر گرفته است.

آقای شمس الواعظين، سردبيری روزنامه های توقيف شده جامعه، توس، نشاط و عصر آزادگان بوده است.

او پس از اعتراضات عاشورای سال گذشته تهران بازداشت اما حدود دو ماه بعد آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016