سه شنبه 23 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت ضياء نبوی دانشجوی ستاره دار در تبعيد، جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی - دانشجوی زندانی در تبعيد، ضياء نبوی در آخرين تماس تلفنی خود، از شرايط نامناسب زندان و مسموميت تعدادی از زندانيان بر اثر استفاده از گوشت فاسد خبر داد.

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی، ضياء نبوی در اين تماس تلفنی که با يکی از نزديکان خود انجام داده، استفاده از گوشت فاسد در غذای زندان را عاملی برای مسموميت تعداد بسياری از زندانيان معرفی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته­ی اين دانشجوی محروم از تحصيل و عضو شورای دفاع از حق تحصيل که در ابتدای مهر ماه سال جاری برای گذراندن دوره ی ۱۰ ساله ی محکوميت خود، به زندان ايذه اهواز تبعيد شده است، بی توجهی به سلامت خوراک زندان، اعتراض برخی از زندنيان را نيز در پی داشته است.

او گفته است اين موضوع باعث انتقال سه نفر از زندانيان معترض به مدت يک هفته به سلول انفرادی شده است. اين فعال دانشجويی همچنين از عدم رسيدگی مناسب مسئولين نسبت به بيماران خبر داد.

نبوی در بخشی ديگر از اين تماس تلفنی به محدوديت های بيشتر خود، در زندان اشاره کرده و گفته است عليرغم رفع مشکلات فنی دسترسی به تلفن در زندان، به دستور مسئولين تنها حق يک بار استفاده از تلفن در طول دو هفته را دارد.

يکی از سربازان به اين فعال حق تحصيل گفته است که در طی ۲ هفته پيش از اداره اطلاعات به رئيس زندان اعلام شده است که در تماس های ضياء محدوديت ايجاد شود.

اين دانشجوی ستاره دار دربند، همچنين نارضايتی خود را از ازدحام بيش از حد زندان بيان کرده است. به گفته­ی او در چند روز گذشته، بيش از ۸۰ نفر به زندانيان بند اضافه شده، که اين ازدحام بيش از حد، موجب درگيری های مکرر بر سر استفاده از تسهيلات بسيار محدود و سلب آسايش زندانيان شده است.

ضاء نبوی همچنين يادآوری کرده است کتابهايی که برای او به زندان ارسال شده است بر خلاف مقررات زندان هنوز به دست او نرسيده است. لازم به ذکر است که اين کتاب ها بيش از يک ماه پيش به زندان ارسال شده است.

خانواده اين فعال دانشجويی، چندی پيش نگرانی خود را از وضعيت محمد کيانی يکی از فعالين خوزستانی ابراز داشته بودند. کيانی به هنگام انتقال کتاب توسط نيروهای ناشناس ربوده شد.

محمد کيانی، پيشتر نيز در حين بردن لباس برای مجيد دری ديگر دانشجوی محروم از تحصيل که به زندان بهبهان تبعيد شده است،مورد ضرب و شتم نيروهای ناشناس قرار گرفته بود.

سيد ضياء الدين نبوی، دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که شب ۲۵ خرداد ماه سال گذشته در منزل يکی از دوستانش دستگير شد ، در دادگاه بدوی به رياست قاضی پيرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال آن به تبعيد در شهرستان ايذه به دليل همکاری با سازمان مجاهدين خلق اعلام گرديد.اگرچه که بارها سيد ضيا نبوی شديدا ارتباط خود را با اين سازمان رد کرد و گفت تنها دليل دادگاه برای صدور چنين حکمی حضور چند تن از اعضای خانواده او در اشرف است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016