چهارشنبه 24 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار مجدد مهدی تاجيک به دادگاه انقلاب

خبر دريافتی: با فرا رسيدن سالروز عاشورای خونين ۸۸ مهدی تاجيک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و از فعالين مطبوعاتی برای دومين بار در سال جاری به دادگاه انقلاب احضار گرديد.

با فرا رسيدن سالروز عاشورای خونين ۸۸ و شهادت جمعی از هموطنان آزاده ميهنمان مهدی تاجيک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و از فعالين مطبوعاتی برای دومين بار در سال جاری به دادگاه انقلاب احضار گرديد. در پی احضار مهدی تاجيک در ارديبهشت ماه سال جاری حکم دادگاه بدوی وی به وکيل ايشان ابلاغ گرديد. دادگاه بدوی در طی اين حکم اين فعال مطبوعاتی را به تحمل دو سال و سه ماه حبس تعزيری و ۳۰ سال محروميت سياسی محکوم نموده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش اين حکم سنگين در حالی از سوی قاضی پير عباس صادر شده است که هيچ استنادی در پرونده اين فعال مطبوعاتی مبنی بر شرکت وی در اجتماعات پس از انتخابات و حوادث رخ داده موجود نمی باشد و بنا بر شنيده ها پرونده سازی عليه وی به حدی بوده است که قاضی نيز در بخشی از حکم صادره به حجيم نمودن بی مورد پرونده توسط ضابطين قضايی اشاره نموده است. شايان ذکر است که مهدی تاجيک اواخر سال گذشته در پی حوادث پس از انتخابات در منزل خود دستگير و تا عيد نوروز در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر برده است. نامبرده روزهای پايانی سال با برگزاری دادگاه و تبديل قرار بازداشت به وثيقه از زندان اوين مرخص گرديد.

قابل ذکر است که مهدی تاجيک در سال ۸۵ نيز به جرم انتشار برخی مقالات خود و همچنين تاسيس يک گروه دانشجويی ، توسط نيروهای امنيتی دستگير و ماهها در بازداشت به سر برده است. وی در همان سال توسط دادگاه انقلاب به ۳۰ ماه حبس تعزيری محکوم گرديد که اين حکم در دادگاه تجديدنظر شکسته و به شش ماه حبس و جريمه نقدی تبديل می گردد.

به نظر می آيد احضار اين دانشجو به دادگاه برای ابلاغ حکم تجديدنظر وی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016