جمعه 26 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت بحرانی نسرين ستوده و غلامحسين عرشی از اعتصاب کنندگان اوين، کلمه

کلمه : وضع جسمانی زندانيان اعتصاب کننده زندان اوين وخيم گزارش می شود . طبق اخبار رسيده از زندان اوين به کلمه نسرين ستوده، وکيل دادگستری که در اعتصاب غذای خشک به سر می برد، به دليل وخامت حالش به بهداری زندان منقل شده است.ستوده حاضر به شکستن اعتصاب غذايش نيست.

اين سومين باری است که ستوده در صد روز بازداشتش دست به اعتصاب غذا می زند و اين بار با توجه به تحليل رفتن قوای جسمانی اش، وضعيت بسيار خطرناکی را پشت سر می گذارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا خندان همسر ستوده و دو فرزند خردسالش به شدت نگران حال او هستند چرا که اخبار رسيده از زندان اوين بسيار نگران کننده است اما به دليل تعطيلات رسمی هيچ يک از مسوولان قضايی نيز در اين باره پاسخگو نيستند .

به گزارش خبرنگار کلمه، نيمای سه ساله فرزند نسرين روزها است که مادرش را نديده و هر لحظه منتظر بازگشت اوست، او اضطراب پدر و خواهرش را نمی فهمد و مدام می پرسد مادر کی باز می گردد ؟مهراوه که فقط دوازده سال دارد.اين روزها نيمای کوچک را آرام می کند .

آرش صادقی، دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبايی و غلامحسين عرشی،از معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری از ديگر اعتصاب کنندگان زندان اوين هستند که وضعيت جسمانی بسيار نامناسبی دارند اما مسوولان زندان اوين بی توجه به خواسته هايشان، آنها را در سلول هايشان رها کرده اند .غلامحسين عرشی که مبتلا به ديسک کمر است با شرايط جسمانی بسيار نامناسب در اعتصاب غذا به سر می برد .

خانواده عرشی که در شهر کرج زندگی می کنند درباره وضعيت او بسيار نگرانند و در اين شرايط دشوار با توجه به تعطيلی همه نهادهای رسمی نمی دانند بايد چه کنند.

غلامحسين عرشی از زندانيان گمنام حوادث پس از انتخابات است . او يکی از زندانيانی بود که در مرداد ماه امسال نيز همراه ۱۶ زندانی ديگر بند ۳۵۰ دست به اعتصاب غذا زد .اين زندانيان در اعتصاب غذايی دو هفته ای به شرايط نامناسب بند ۳۵۰ زندان اوين اعتراض کردند .

او که ۱۷ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شد، روزهای زيادی را تحت شديد ترين فشارها در بند های ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوين به سر برد .

گفته می شود رضا شهابی، کارگر زندانی و محمد نوری زاد کارگردان سينما و روزنامه نگار نيزاز ديگر اعتصاب کنندگان زندان اوين هستند که شرايط جسمانی بسيار نامناسبی دارند و به بيمارستان منتقل شده اند. محمد نوری زاد در پی خونريزی معده به بيمارستان رفته و رضا شهابی نيز در شرايط بسيار نامناسب جسمی اعتصاب غذای خشکش را به تر تغيير داده اما همچنان مسوولان به خواسته او که تعيين تکليفش است بی توجهی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016