شنبه 27 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام روزه سياسی توسط خانواده های زندانيان سياسی در حمايت از خواسته های زندانيان، جرس

جرس: در واکنش به تداوم اعتصاب غذای تعدادی از زندانيان سياسی و بی توجهی مسئولين نسبت به اين قضيه، جمعی از خانواده های زندانيانِ سياسی و عقيدتی، با صدور بيانيه ای، از روزه سياسی خود در روز يک شنبه ٢٨ آذرماه ٨٩، جهت حمايت از اهداف آزادی خواهانه و عدالت طلبانه زندانيان" خبر داده و خاطرنشان کرده اند "هنگام افطار نيز برای آزادی همه زندانيان سياسی دسته جمعی دعا می کنيم. هر خانه يک سفره افطار و در کنار هر سفره افطار دعاهای سبزی که توسط دل های شکسته و اميدوار خوانده می شود. "

به گزارش جرس، متن بيانیۀ "روزۀ سياسیِ جمعی از خانواده های زندانيان سياسی" به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
استعينوا بالصبر و الصلاة

زندانيان سياسی درست از فردای کودتای انتخاباتی تا کنون مظلومانه اما با درايت و هوشياری تمام، کوس رسوايی ستمگران زياده طلب را به صدا در می آورند. آن ها همه يک رسانه شده اند تا صدای مظلوميتشان را به همگان برسانند و گاه بر اثر فشارهای وارده راه هايی را در پيش گرفته اند که در شرايط عادی منطقی به نظر نمی رسد. اعتصاب غذا يکی از راه های رساندن صدای مظلوميت عزيزان ماست که آن را نمی پسنديم چون موجب رسيدن آسيب به آنان می شود و سلامت تن و روان آنان برای ادامه جنبش سبزمان انکار ناپذير است.

هنوز تعدادی از زندانيان مظلوممان در اعتصاب غذا به سر می برند و ما نمی توانيم نسبت به اين امر مانند مسئولان بی تفاوت باشيم. بنابرين ما خانواده های زندانيان سياسی با اعلام روزه سياسی در روز يک شنبه ٢٨ آذرماه ٨٩، به حمايت از اهداف آزادی خواهانه و عدالت طلبانه عزيزانمان، روح خود را صيقل می دهيم و هنگام افطار برای آزادی همه زندانيان سياسی دسته جمعی دعا می کنيم. هر خانه يک سفره افطار و در کنار هر سفره افطار دعاهای سبزی که توسط دل های شکسته و اميدوار خوانده می شود.

به اميد روزی که هيچ زندانی، زندانی سياسی نداشته باشد.

جمعی از خانواده های زندانيان سياسی
بيست و ششم آذر ماه ٨٩


گفتنی است نسرين ستوده وکيل و فعال حقوق بشری، آرش صادقی فعال دانشجويی دانشجوی زندانی، غلامحسين عرشی از معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری، رضا شهابی فعال سنديکايی و محمد نوری زاد نويسنده، زندانيانی هستند که کماکان در اعتصاب غذا به سر می برند و از وضعيت آنان خبری در دست نمی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016