یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۲.۷ برابری قيمت برق، پنج برابری قيمت گاز و يک تا سه برابری قيمت هر متر مکعب آب، ايلنا

قيمت تمام شده توليد هر متر مکعب گاز ۹۰ تومان، قيمت تمام شده توليد هر متر مکعب آب ۵۹۰ تومان و قيمت تمام شده توليد هر کيلووات ساعت برق ۷۷۳ ريال اعلام شده است.


ايلنا: متوسط قيمت حامل‌های جديد انرژی اعلام شد.

به گزارش ايلنا، بر اساس اعلام مقامات وزارت امور اقتصادی و دارايی متوسط قيمت هر کيلووات ساعت برق ۴۵۰ ريال اعلام شد. اين در حالی است که قيمت هر کيلووات ساعت برق به طور متوسط پيش از اين ۱۶۵ريال بود. به اين ترتيب در اولين مرحله طرح هدفمندی يارانه‌ها اين رقم ۲.۷ برابر شده است. وزارت نيرو پيش از اين قيمت تمام شده توليد هر کيلووات ساعت برق را معادل با ۷۷۳ ريال اعلام کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گاز

بر اين اساس بهای هر متر مکعب گاز خانگی نيز ۷۰۰ ريال تعيين شده است. قيمت هر متر مکعب گاز به طور متوسط پيش از اين برای مشترکين برابر با ۱۳۰ريال محاسبه می‌شد. با تصميم ستاد هدفمندی يارانه‌ها اين متوسط قيمت با افزايشی برابر با ۵.۳ برابر به رقم ۷۰۰ ريال در هر متر مکعب رسيد. مقامات شرکت ملی گاز پيش از اين هزينه تمام شده توليد هر متر مکعب گاز را معادل با ۹۰۰ ريال اعلام کردند.
آب
هر چند در اولين مرحله جزو کالاهای اعلامی برای هدفمندی يارانه‌ها نبود اما با اين حال با تدوين بسته آب و موافقت هيات وزيران آب نيز توانست در فهرست کالاهايی که در اولين مرحله طرح هدفمندی يارانه‌ها افزايش قيمت را تجربه می‌کنند قرار گيرد.
بر اساس اين گزارش قيمت هر متر مکعب آب به طور متوسط ۲۸۳ تومان تعيين شده است اين در حالی است که پيش از اين معاون وزير نيرو قيمت متوسط پرداختی از سوی مشترکين برای هر متر مکعب آب را ۸۰ تومان اعلام کرده و تاکيد کرد در مناطق محدودی از کشور مشترکين به ازای هر متر مکعب آب ۲۰۰ تومان پرداخت می‌کنند.
بر اساس آمارهيات وزارت نيرو قيمت تمام شده توليد هر متر مکعب آب برابر با ۵۹۰ تومان است . مقرر است با پايان طرح هدفمندی يارانه‌ها قيمت تمام شده کالاهای توليدی از مردم دريافت شود. دوره اجرای قانون هدفمندی يارانه ها ۵ سال تعيين شده است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016