یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس لرزه های افزايش قيمت سوخت: افزايش نرخ کرايه‌ سواری بين‌شهری، درون شهری، اتوبوس وِيژه و حمل بار، جرس

جرس: مدير عامل اتحاديه سواری کرايه بين‌شهری اعلام کرد: مطابق مجوزهای صادره از سوی دولت نرخ کرايه‌ اتوبوس‌های ويژه و خودروهای سواری بين‌شهری ٢۰ درصد، بخش بار ۱۵ درصد، بخش مسافربری ۱٢۵ درصد و خودروهای سواری داخل شهری "پيرو شايعات" ۱۰ درصد افزايش خواهد يافت.

به گزارش فارس، حاج‌رحمت محمدعلی در خصوص تدابير پيش‌بينی شده برای کنترل نوسانات احتمالی نرخ کرايه‌های وسائط نقليه، اظهار داشت: خوشبختانه به رغم اجرايی شدن قانون هدفمندسازی از صبح روز جاری همه چيز عادی و به روال معمول در حال جريان است و اتفاق نامتعارفی مربوط به نرخ کرايه‌های وسائط نقليه را شاهد نيستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: سهميه سوخت خودروهای سواری بين‌شهری تا کنون ٧۵۰ ليتر با نرخ صد تومان بود که مطابق سهميه‌‌بندی جديد قرار است سهميه سوخت ٧۵۰ ليتری خودروهای سواری بين‌شهری به ۴۰۰ تومان در سهميه دی‌ماه افزايش يابد .

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه مجوز افزايش بيست درصدی نرخ کرايه‌های بين شهری برای سواری‌ها صادره شده است، افزود: مطابق سياست اتحاديه مقرر شده است تا روزی که خودروها از سهميه ۴۰۰ ليتر به بهای صد تومان برخوردار هستند نرخ کرايه‌ها تغيير پيدا نکند اما با اتمام سهميه‌ بنزين صدتومانی براساس برنامه‌ريزيهای از پيش صورت گرفته در بخش سواری نرخ کرايه خودروها در بخش سواری بيست درصد افزايش خواهد يافت.

مدير عامل اتحاديه سواری کرايه بين‌شهری در خصوص تغيير کرايه اتوبوس‌های بين‌شهری، گفت: سقف افزايش نرخ کرايه اتوبوس‌های بين‌شهری مطابق مصوبات صورت گرفته بيست درصد اعلام شده است مشروط بر اينکه تا ده روز از گازوئيل ۱۵ تومانی مصوب قبل استفاده ‌کنند و پس از اين مدت نرخ گازوئيل آنها تا ۱۵۰ تومان افزايش می‌يابد که مجاز به افزايش نرخ کرايه‌ها تا بيست درصد هستند.

وی در پاسخ به اين سؤال که تا چه زمانی نرخ‌های مصوب ثابت خواهند ماند، تصريح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در بخش بار ۱۵ درصد، در بخش مسافربری عادی که از سال ٨۱ هيچ تغيير نداشت ۱٢۵ درصد، سواری کرايه و اتوبوس‌های ويژه که هميشه نرخ کرايه آنها توافقی تعيين می‌شد مجاز به افزايش ٢۰ درصدی کرايه‌ها شده‌اند.

وی در خصوص افزايش کرايه خودروهای داخل شهری، خاطرنشان کرد: مطابق آخرين اطلاعات و اخبار واصله تا کنون هيچ مجوزی مبنی بر افزايش کرايه خودروهای داخل شهری صادر نشده است هر چند شايعاتی مبنی بر افزايش ۱۰درصدی نرخ کرايه خودروهای داخل شهری مطرح است.

محمدعلی با اشاره به اينکه تمامی خودروهای سواری تحت پوشش شرکت‌های تعاونی مسافربری فعاليت می‌کنند، تأکيد کرد: هر گونه تخطی و عدول از حدود قانونی تعيين شده برای رانندگان متوجه شرکت‌های متولی و قابل پيگيری از طريق مراجع قانونی اعم از سازمان حمل و نقل و تعزيرات است.

وی گفت: انتظار بخش خودرويی کشور از مسئولان بالادست و تصميم‌گير کشوری، کنترل و نظارت بر بازار قطعات جانبی خودروها و لوازم يدکی وسائط نقليه است تا رانندگان در تأمين ملزومات خود با مشکل مواجه نشوند.

وی تصريح کرد: البته دولت طی تمهيدات پيشگيرانه حجم عظيمی از قطعات جانبی خودرو و لوازم يدکی وسائط نقليه را در انبارهای ذخيره‌سازی کرده است که در زمان بروز بحران‌های احتمالی از اين ظرفيت‌ها برای کنترل بازار استفاده خواهد کرد.

گفتنی است از ابتدای سال تا کنون، مقامات دولت از عدم افزايش قيمت کالاها و خدمات (بعد از اجرای طرح هدفمندی يارانه ها) خبر می دادند و اکنون با آغاز اجرای اين طرح و افزايش قيمت حاملهای سوخت، اولين پس لرزه ها، جهش نرخ کرايه های حمل و نقل است، که تاثيرگذار بر قيمت کالاها و خدمات خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016